Авио-компаније уводе још једну новину пред сезону
Путници „Рајанера” чије непримерено понашање буде узроковало њиховим избацивањем из авиона убудуће ће аутоматски бити и новчано кажњавани с најмање 585 евра, објавила је та компанија. Иако су овакви случајеви релативно ретки догађају се код свих превозника.
Интернетом посебно у летњој сезони круже снимци појединаца који из разних разлога уносе немир међу путнике. Слично се могло видети и на једном домаћем лету прошле сезоне, када је путница одбијала да веже сигурносни појас себи и детету, због чега је полетање одлагано више од сат времена уз негодовање осталих туриста. Због тога је највећи европски авиопревозник поручио да су новине које уводи минимална казна. Као и да ће и даље правним путем захтевати накнаду штете од путника које су били принуђени да одстране с лета због инцидента, пише „Гардијан”.
Ова компанија у пословној години 2024/25. превезла је више од 200 милиона путника, а тврди како су овакви инциденти ретки и изоловани, али да се догађају свим авио-превозницима и да их изазива „мали број недисциплинованих путника”. Како се наводи, проблематични путници већ сад ризикују високе новчане казне, кривичне пријаве, па чак и затворске казне.
Британска ваздухопловна регулаторна агенција ЦАА истиче да такви путници могу чак да буду у обавези да плате трошак преусмеравања авиона, који у појединим случајевима може да премаши и 10.000 фунти. Напомињу да је за конзумацију алкохола и пијанство у авиону већ предвиђена максимална новчана казна од 5.000 фунти и до две године затвора, док је за озбиљнији прекршај угрожавања сигурности лета прописана казна и до пет година затвора.
Извршни директор „Рајанера” Мишел Олеару раније је покренуо иницијативу да се уведе ограничење од највише два алкохолна пића по путнику на аеродромима, како би се сузбило све чешће непримерено понашање на летовима. Медији подсећају на драстичан случај с почетка ове године када је „Рајанер” у Ирској покренуо правни поступак против путника који је наводно реметио лет за Канарска Острва 2024. Како преноси Сибиз, авион који је летео из Даблина морао је да буде преусмерен у Португалију, а авио-превозник сад тражи одштету од 15. 000 евра, којом би покрио трошкове ноћења и друге додатне издатке за 160 путника који су због инцидента изгубили цео дан одмора.
Овај авио-превозник сада истиче како се нада да ће нова правила деловати превентивно и обесхрабрити неприхватљиво понашање. Упозоравају да груби, агресивни или пијани путници могу озбиљно да поремете лет, а у најтежим случајевима и угрозе безбедност авиона, што може да узрокује присилно слетање. Иначе, ова, али и неколико других авио-компанија биле су почетком јуна у жижи светске јавности када су се правној борби против нискотарифних авио-компанија, које наплаћују путницима уношење већих ручних торби у авион, придружиле потрошачке организације из 12 европских земаља.
Најутицајнија европска организација БЕУЦ поднела је жалбу Европској комисији у вези са овим „незаконитим” накнадама, тражећи „истрагу широм ЕУ” о комерцијалним праксама ових компанија. Та акција је покренута након што је у новембру прошле године Шпанија одлучила да казни пет авиокомпанија са 179 милиона евра због непоштене праксе, укључујући наплаћивање ручног пртљага. Ово је изазвало бурне реакције превозника и жалбу на такву одлуку као и коментаре челних људи авио-компанија да би због присиљавања превозника да бесплатно прихвате ручни пртљаг повећало цене авионских карата.
Шпанија се позвала на пресуду Суда правде Европске уније из 2014. године у којој се наводи да ношење ручног пртљага не може бити предмет додатка на цену „под условом да такав ручни пртљаг испуњава разумне захтеве у погледу тежине и димензија и да је у складу са важећим безбедносним захтевима”.
„Захваљујући акцији предузетој у Шпанији, имамо важан преседан који желимо да видимо и у свим европским земљама – рекао је генерални директор БЕУЦ-а Агустин Рејна. Иначе, у том тренутку дебата је покренута истовремено са дискусијама међу владама ЕУ о реформи права путника у ваздушном саобраћају, навео је „Политико”. Европски комесар за саобраћај Апостолос Цицикостас изјавио је како је потребно да компаније саме успоставе „заједнички стандард за ручни пртљаг” јер је ово питање које директно утиче на све путнике.
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.