Одлазак „жестоког момка”
Мајкл Медсен, најпознатији по сарадњи са редитељем Квентином Тарантином, преминуо је у 68. години у свом дому у Малибуу, саопштили су његови агенти. Медсенов менаџер Рон Смит је саопштио да је вероватно реч о срчаном удару, а представници власти су потврдили да не постоји сумња на нелегално дело, пренели су светски медији.
„У последње две године Мајкл Медсен је радио невероватан посао са независним филмом, укључујући предстојеће игране филмове и заиста се радовао овом следећем поглављу у свом животу”, стоји још у Смитовом саопштењу које је потписала и менаџерка Сузан Ферис, заједно са публицисткињом Лиз Родригез. Додали су да се глумац такође спремао да објави нову књигу под називом „Сузе за мог оца: одметничке мисли и песме”, која је тренутно у фази уређивања и да је Мајкл Медсен био један од најзначајнијих холивудских глумаца, који ће многима недостајати.
Током четрдесетогодишње каријере, Медсен је стекао репутацију улогама „жестоких момака” у филмовима, као што су Тарантинови „Улични пси” и „Убити Била”, затим „Телма и Луиз” Ридлија Скота и „Дони Браско” Мајка Њуела. Такође се појављује у каснијим Тарантиновим филмовима, укључујући и „Подлих осам” и „Било једном у Холивуду”. Учествовао је у више од 300 продукција, а код нас су осим поменутих, познати још његови филмови „Бекство” (1994), „Дорси” (1991), „Вајат Ерп” (1994), „Врсте” (1995), „Умри други дан” (2002) из серијала о Џејмсу Бонду, „Град греха” (2005)… Током своје каријере, позајмљивао је глас за неколико видео-игара, укључујући „Grand Theft Auto III”. Такође је објавио неколико збирки поезије.
Медсен је почео каријеру у Чикагу као члан позоришне трупе „Steppenwolf”, пре него што је дебитовао на великом платну у научнофантастичном филму „Ратне игре” из 1983. године, али је глобалну препознатљивост стекао после улоге у Тарантиновом дебију „Улични пси” из 1992. године. Према писању медија, првобитно је требало да игра и Винсента Вегу у култном филму „Петпарачке приче” (1994), али је на крају одлучио да игра у другој продукцији, препуштајући улогу Џону Траволти. Упркос томе што се 11 година касније поново удружио са Тарантином за филм „Убити Била”, Медсен је пропустио низ значајних филмских улога које су могле бити значајне за његову каријеру.
„Када сам заиста био на дну и био спреман да умрем, помислили бисте да ће неко из Холивуда покушати да вас подржи. Много људи је зарадило гомиле новца док сам био укључен у њихове пројекте, па макар само због тога. Али не, ништа се није дешавало”, пожалио се у једном интервјуу за „Гардијан”, када је такође приписао „неуједначеност” своје каријере чињеници да је човек ван времена.
„Можда сам једноставно рођен у погрешном добу. Помало сам за повратак у дане црно-белих филмова. Ти момци тада су имали одређену врсту директности. Многи сценарији, заплети су били веома једноставни – дали су врсту антихероја којем можда више одговарам”, додао је.
Мајкл Медсен је рођен 25. септембра 1957. године у Чикагу. Мајка му је била редитељка документарних филмова, а отац ватрогасац. Много година касније, када је снимао у Србији, открио је да је одрастао међу Србима, будући да је српска дијаспора у Чикагу бројна. У том контексту је говорио да воли нашу земљу, у коју је долазио више пута. Године 2008. је снимио филм „Српски ожиљци”, а 2013. је отворио Фест. У једном интервјуу овдашњим медијима својевремено је рекао да се увек добро проводио у српској престоници и да је менаџеру једном дао задатак да му тражи улоге у нашој земљи.
Његова млађа сестра Вирџинија је такође глумица и међусобно су се подржавали. Она се огласила у медијима поводом његове смрти, назвавши га песником прерушеним у одметника који је пројурио кроз живот гласно и бриљантно.
Приватни живот му је такође био буран – имао је иза себе три брака, по једним медијима петоро, по другим шесторо, а по трећим седморо деце, хапшење због оптужбе за породично насиље која није реализована, укључујући и губитак сина Хадсона, који је 2022. извршио самоубиство.
Глумац је такође рекао да се боље осећа у традиционалним мушким занимањима него у глуми и објаснио:
„Све то шминкање и облачење! И морате бити мало егоцентрични да бисте то извели. Претпостављам да сам једноставно тако васпитан. За мене је мужевније копати јарке или возити камион за вучу.”
Бројне његове колеге опраштају се од Мајкла Медсена посредством друштвених мрежа. Наводе да је био изузетно дрзак и бучан у избору улога, да је имао одличан смисао за хумор, да је био „проклета икона”, заиста надарен глумац и господин који је свакоме на сету пружио пријатну атмосферу, великодушан са својим причама и заразним смехом…
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.