Četvrtak, 28.10.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Nova onlajn prevara u regionu

Najpoznatija platforma za internet kupovinu i prodaju u Srbiji „Kupujem, prodajem” upozorava svoje korisnike da nema kurirsku službu ni sistem plaćanja
(Pixabay)

Ukoliko vam neko predloži slanje pošiljke ili plaćanje preko sajta „Kupujem, prodajem”, reč je o pokušaju prevare, saopštili su iz ove kompanije, koja je i najveća platforma za onlajn trgovinu u Srbiji. Cilj sumnjivih kupaca je, navode, da se ukradu lični podaci i informacije o platnim karticama korisnika. „Kupujem, prodajem” (KP), navedeno je u mejlu upozorenja, nema sistem plaćanja, niti ima svoju kurirsku službu, zbog čega savetuju korisnicima da nikada ne ostavljaju podatke o platnoj kartici na neproverenim sajtovima, da ih ne šalju preko društvenih mreža i ne otvaraju nepoznate linkove u porukama.

Najnoviji pokušaj prevare na koji upozoravaju detaljno je opisan na njihovom sajtu. Kako navode, lažni kupac najčešće pošalje sliku „uspešne uplate” i traži od prodavca da potvrdi prijem novca, i to tako što bi trebalo da ukuca broj kartice na ponuđenoj internet stranici (na kojoj se čak može naći i KP-ov ili neki drugi poznat logotip).

– Reč je o pokušaju takozvanog pecanja, koji se dešava na mnogim platformama u našem regionu, ali je realna pretnja zapravo mala. Svejedno, shvatamo to ozbiljno – navodi Miloš Aleksić, iz marketing tima „Kupujem, prodajem” i dodaje da oni informišu korisnike o mogućim prevarama, ali ih i edukuju kako da bezbedno trguju.

*Printskrin KP(

KP za sada, napominju, nema kurirsku službu niti se preko njih može obaviti plaćanje. Zato savetuju korisnicima da budu posebno oprezni ukoliko se „kupac” javi porukom na čudnom srpskom, koji obično deluje kao da je nevešto preveden s nekog stranog jezika. Često se i predstavlja da je iz neke istočnoevropske države poput Belorusije.

– Lažni kupci često se javljaju i preko aplikacija kao što su „Viber” ili „Vacap” jer onda ostaje manje tragova, navode iz ove kompanije i najveće onlajn platforme za kupovinu i prodaju u Srbiji. Imaju više od dva miliona registrovanih korisnika i 720 hiljada poseta svakog dana, uz oko 60 hiljada objavljenih oglasa dnevno. Kako je navedeno na njihovom zvaničnom sajtu, osim fizičkih lica, preko ove platforme uspešno trguju i male i srednje firme, a odskora se može oglasiti ili naći posao.

Na pitanje šta da korisnici urade ukoliko se nađu u ovakvoj situaciji ili posumnjaju na prevaru, Aleksić kaže da je najbolje prekinuti komunikaciju sa sumnjivim kupcem i slučaj što pre prijaviti administratorima platforme KP, koji će ga odmah ukloniti iz sistema. Ukoliko je komunikacija bila na aplikaciji poput „Vibera”, slučaj treba prijaviti i podršci mreže sa koje im se sumnjivi kupac javio. Iz tog razloga je bolje da korisnici platforme „Kupujem, prodajem” za međusobnu komunikaciju koriste sistem KP poruka, koji im obezbeđuje veću sigurnost.

– Naša 2,2 miliona registrovanih korisnika čine milione međusobnih interakcija mesečno, dok se prijave potencijalnih problema u toku godine mogu nabrojati na prste jedne ruke. KP je bezbedan sistem koji čini ogromna baza naših korisnika i preduzeća. Uz predostrožnost internet kupovina može biti bezbedna kao i bilo koja druga. Kao što nekome na ulici ne biste tek tako pokazali svoju bankovnu karticu, nemojte to raditi ni preko interneta, dok se ne uverite da je sve bezbedno. Još ako se na to doda sistem javne reputacije (ocena), koji jasno pokazuje istoriju svakog našeg korisnika, šanse za nesporazum su minimalne, ističe Aleksić. Ukoliko se, dodaje, slučajno desi da je korisnik ipak podelio podatke, a onda posumnjao na prevaru, odmah bi trebalo da kontaktira s bankom i što pre blokira karticu.

U Srbiji od početka pandemije, podsetimo, onlajn trgovina vrtoglavo raste, ali je tokom tog perioda porastao i broj prigovora. Da bi trgovina preko interneta bila bezbedna, najvažnije je da kupci biraju pouzdanog prodavca. Kada kupuju od onlajn prodavca koji su registrovani u Srbiji, uživaju sva prava garantovana domaćim zakonima. To obuhvata i najvažnije pravo – da kupljenu robu vrate u roku od 14 dana od trenutka preuzimanja bez ikakvog obrazloženja i da dobiju novac. S druge strane, kupci robe iz inostranstva mogu imati ograničena prava jer nemaju pravnu zaštitu koju donose propisi i institucije, ne mogu se pozivati na odredbe domaćih zakona, niti žaliti inspekcijskim organima u Srbiji.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.