Петак, 22.10.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Нова онлајн превара у региону

Најпознатија платформа за интернет куповину и продају у Србији „Купујем, продајем” упозорава своје кориснике да нема курирску службу ни систем плаћања
(Pixabay)

Уколико вам неко предложи слање пошиљке или плаћање преко сајта „Купујем, продајем”, реч је о покушају преваре, саопштили су из ове компаније, која је и највећа платформа за онлајн трговину у Србији. Циљ сумњивих купаца је, наводе, да се украду лични подаци и информације о платним картицама корисника. „Купујем, продајем” (КП), наведено је у мејлу упозорења, нема систем плаћања, нити има своју курирску службу, због чега саветују корисницима да никада не остављају податке о платној картици на непровереним сајтовима, да их не шаљу преко друштвених мрежа и не отварају непознате линкове у порукама.

Најновији покушај преваре на који упозоравају детаљно је описан на њиховом сајту. Како наводе, лажни купац најчешће пошаље слику „успешне уплате” и тражи од продавца да потврди пријем новца, и то тако што би требало да укуца број картице на понуђеној интернет страници (на којој се чак може наћи и КП-ов или неки други познат логотип).

– Реч је о покушају такозваног пецања, који се дешава на многим платформама у нашем региону, али је реална претња заправо мала. Свеједно, схватамо то озбиљно – наводи Милош Алексић, из маркетинг тима „Купујем, продајем” и додаје да они информишу кориснике о могућим преварама, али их и едукују како да безбедно тргују.

*Принтскрин КП(

КП за сада, напомињу, нема курирску службу нити се преко њих може обавити плаћање. Зато саветују корисницима да буду посебно опрезни уколико се „купац” јави поруком на чудном српском, који обично делује као да је невешто преведен с неког страног језика. Често се и представља да је из неке источноевропске државе попут Белорусије.

– Лажни купци често се јављају и преко апликација као што су „Вибер” или „Вацап” јер онда остаје мање трагова, наводe из ове компаније и највеће онлајн платформе за куповину и продају у Србији. Имају више од два милиона регистрованих корисника и 720 хиљада посета сваког дана, уз око 60 хиљада објављених огласа дневно. Како је наведено на њиховом званичном сајту, осим физичких лица, преко ове платформе успешно тргују и мале и средње фирме, а одскора се може огласити или наћи посао.

На питање шта да корисници ураде уколико се нађу у оваквој ситуацији или посумњају на превару, Алексић каже да је најбоље прекинути комуникацију са сумњивим купцем и случај што пре пријавити администраторима платформе КП, који ће га одмах уклонити из система. Уколико је комуникација била на апликацији попут „Вибера”, случај треба пријавити и подршци мреже са које им се сумњиви купац јавио. Из тог разлога је боље да корисници платформе „Купујем, продајем” за међусобну комуникацију користе систем КП порука, који им обезбеђује већу сигурност.

– Наша 2,2 милиона регистрованих корисника чине милионе међусобних интеракција месечно, док се пријаве потенцијалних проблема у току године могу набројати на прсте једне руке. КП је безбедан систем који чини огромна база наших корисника и предузећа. Уз предострожност интернет куповина може бити безбедна као и било која друга. Као што некоме на улици не бисте тек тако показали своју банковну картицу, немојте то радити ни преко интернета, док се не уверите да је све безбедно. Још ако се на то дода систем јавне репутације (оцена), који јасно показује историју сваког нашег корисника, шансе за неспоразум су минималне, истиче Алексић. Уколико се, додаје, случајно деси да је корисник ипак поделио податке, а онда посумњао на превару, одмах би требало да контактира с банком и што пре блокира картицу.

У Србији од почетка пандемије, подсетимо, онлајн трговина вртоглаво расте, али је током тог периода порастао и број приговора. Да би трговина преко интернета била безбедна, најважније је да купци бирају поузданог продавца. Када купују од онлајн продавца који су регистровани у Србији, уживају сва права гарантована домаћим законима. То обухвата и најважније право – да купљену робу врате у року од 14 дана од тренутка преузимања без икаквог образложења и да добију новац. С друге стране, купци робе из иностранства могу имати ограничена права јер немају правну заштиту коју доносе прописи и институције, не могу се позивати на одредбе домаћих закона, нити жалити инспекцијским органима у Србији.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.