Subota, 22.01.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
TV BAROMETAR

Pošto su naši živci?

(Фото промо)

Da li imate utisak da su serije, informativne emisije, filmovi... samo segment koji povezuje bezobrazno duge reklamne blokove? Televizije su se dosetile da maksimalno iskoriste mogućnosti seče programa i uz reklame „lepe” i najave svojih drugih emisija. Mnogi gledaoci, koji imaju tehničkih mogućnosti za to, odlažu gledanje omiljenog programa da bi daljinskim upravljačem isekli reklame.

Zašto je to tako? Da li su reklame postale toliko nezanimljive i nemaštovite da postižu kontraefekat? Biće da je tako. Jer, setimo se Milene Dravić i Dragana Nikolića u društvu Deda Mrazova u reklami za kafu? Ne verujem da je čak i neko ko nikada u životu nije popio šolju kafe poželeo da zbog njih promeni kanal. Naprotiv. Unosili su nam delić praznične atmosfere šarmom i nenametljivom porukom.

Mnoge svetske marketinške agencije i proizvođači angažuju najpoznatije ličnosti da ih promovišu. Džordž Kluni, Elton Džon, Eva Longorija, Danijel Krejg, Džulija Roberts, Beti Vajt... samo su neka od slavnih imena koja imamo prilike da gledamo i u reklamama na našim televizijama. Ali, oni nisu naivni. Znaju da ako prodaju svoj lik i ime zarad bolje prodaje parfema, deterdženta, piva, espreso kafe ili čokoladice, to mora biti u vrhunskoj produkciji, efektno i smisleno. I, često, veoma duhovito da bi bilo vredno pažnje i za one gledaoce koje taj proizvod ne interesuje.

Hiperprodukcija domaćih serija se vidi i po domaćim reklamama. Nikad više glumaca u ekonomsko-propagandnim blokovima. Samo ovih dana sa ekrana nam preporučuju usluge i robu: Sloboda Mićalović, Rade Šerbedžija, Miloš Biković, Severina Vučković, Vesna Čipčić, Bojana Ordinačev, Andrija Kuzmanović, Ljubomir Bandović... Društvo im pravi i košarkaška zvezda Nikola Jokić.

Glumci starije generacije svedoče o tome da su, svojevremeno, kad snime reklamu, čim kroče u bife pozorišta, glasno uzvikivali „imam da prijavim blam!” A ko prizna, pola mu se oprašta.

Honorare ne bi bilo pristojno komentarisati, čak i kada bismo znali koliko se plaća snimanje reklame. Za zaključiti je da su i naši glumci zadovoljni ponuđenom svotom novca jer izgovaraju ono što im se napiše bez obzira na to kako zvuči. A budući da od akademije naovamo na sceni izgovaraju brilijantne tekstove klasika i savremenih autora, znaju „šta je žito, a šta kukolj”. Ili makar šta jeste, a šta nije logično.

Miloš Biković u reklami za domaću onlajn platformu za gledanje filmova i serija, uz šarmantan osmeh, kaže da će Žika (Srđan Todorović), kojeg vidimo da ga zbog nespretne pljačke banke odvodi policija, „imati mnooogo vremena za gledanje”. Znači li to da su uslovi u zatvorima toliko savršeni da se internet, aplikacija i mobilni telefon podrazumevaju?

Komentari1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Лажни цар
Напокон да се неко у јавном дискурсу осврне на симптоматичан феномен (опште место конформистичко-конзумеристичког друштва данашњице) деградације етичких и естетских начела у редовима квази-културне елите; разуме се, све у складу са корпоративном парадигмом - по диктату профита. Најжалосније је што те марионете, самопрокламовани уметници-хуманисти-интелектуалци без труна ауторефлексије и одговорности, глуме узоре младим нараштајима по принцину: данас играм Хамлета, сутра рекламирам Mozzart-а.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.