Petak, 21.01.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Proizvođači nezadovoljni otkupnom cenom mleka

Traže sastanak s vlasnikom i generalnim direktorom „Imleka”
(EPA-EFE/A. Sultan)

Proizvođači mleka u Srbiji zatražili su sastanak s generalnim direktorom i vlasnikom „Imleka” jer su nezadovoljni otkupnom cenom mleka i traže povećanje.

 

– Suština je da smo mi već izmoreni od toga što prerađivači ne podižu cene. Farmeri smatraju da najveću odgovornost za ovakvu situaciju ima „Imlek” koji je najveći na tržištu i neće da podigne cene – rekla je za „Politiku” predsednica Saveza udruženja odgajivača Sanja Bugarski.

Objasnila je da sve ostale, čak i manje mlekare, trenutno plaćaju više nego ta kompanija. Otkupna cena za novembar trebalo bi da bude za svega dva dinara veća nego prethodna. To je minimalno ako se zna da je proizvođačka cena jednog litra mleka 56 dinara, a otkupljivači su ga plaćali 36.

– Znači 20 dinara „fali”, a oni su nama cenu podigli za dva dinara. Neke manje i za četiri... Verovatno bi manje mlekare plaćale i realniju cenu, ali što bi to radile kada najveći na tržištu neće – naglasila je ona. Podsetila je da je otkupna cena sirovog mleka 2015. godine bila 42 do 43 dinara za litar, kada su mleko i mlečni proizvodi bili daleko jeftiniji u rafovima.

– Sa ovim menadžmentom sa kojim smo do sada komunicirali nismo se pomerili dalje od početka i nemamo nikakav rezultat. Zato smo tražili razgovor s generalnim direktorom i vlasnikom „Imleka” i sada čekamo informaciju da li će sastanak biti održan – rekla je Bugarski.

Država je nedavno zbog upozorenja farmera da je njihov položaj na tržištu već nekoliko godina ugrožen podigla subvenciju sa sedam na deset dinara za litar mleka.

Ona smatra da opravdanje za prerađivače ne može da bude ni poslednje ograničavanje cene na 60 dana koje, uz još četiri namirnice, važi i za dugotrajno mleko od 2,8 odsto mlečne masti. To je dobro za potrošače ali je poznato da ovaj sektor ne zarađuje na mleku i da ih zamrzavanje cena neće pogoditi.

– Kupci treba da znaju da nijedna mlekara ne živi od mleka. Mleko je brend koji vi stavljate na policu da bi vaši potrošači navikli da to kupuju od vas. Oni zarađuju na pavlaci, jogurtu, voćnim jogurtima, mlečnim namazima... Iako ni na mleku, isto kao i trgovinski lanci, sigurno nisu na gubitku. Na gubitku su jedino farmeri i to već petu godinu – navela je Sanja Bugarski.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.