Prvi putnici u februaru
Da je sve bliže katančenje sadašnje Beogradske autobuske stanice i otvaranje nove u Bloku 42, pokazuje i prizor sa gradilišta novog BAS-a. Na ovoj novobeogradskoj lokaciji, koja se nalazi tik uz železničku stanicu na najmnogoljudnijoj beogradskoj opštini, počelo je asfaltiranje staničnog platoa i uređenje perona, objavio je na fejsbuk nalogu Goran Vesić, zamenik gradonačelnika.
Autobuska stanica na Novom Beogradu u Generalni urbanistički plan prestonice ucrtana je 1971, tada kao jedan od tri jednako rangirana autobuska terminala
Radovi na kompleksu novog BAS-a koji su jedno vreme tavorili u međuvremenu su ubrzani i plan je da novo, doduše nedovršeno, centralno čvorište za prigradske, međugradske, međunarodne i turističke autobuse putnike počne da opslužuje od februara, marta naredne godine. Do tada bi trebalo da bude okončan posao koji se tiče uređenja samog staničnog platoa i perona, pristupnih veza u okviru staničnog kompleksa, signalno-nadzornog sistema kao i opremanje i čišćenje privremene stanične zgrade odnosno ranije izgrađenog aneksa (takozvana topla veza između železničke stanice i novog BAS-a). U njegovom centralnom delu biće privremeni šalter-pult sa desetak mesta za službenike. Kako smo nedavno pisali prilikom posete gradilištu novog staničnog kompleksa, čini se da taj broj mesta za izdavanje karata neće biti dovoljan za opsluživanje svih putnika, pogotovo ako se zna da je na sadašnjoj stanici znatno više šaltera, ali na gradilištu su istakli da hoće i da je to u doba pandemije dovoljan broj.
Nadležni su tada istakli: da pandemija korone nije sve poremetila, ovaj kompleks verovatno bi već imao i staničnu zgradu, koja se gradi na strani ka Ulici antifašističke borbe. Ali zbog neplaniranih okolnosti, ukazuju odgovorni na gradilištu, prvo će biti otvorena stanica za putnike, a uporedo će biti nastavljena gradnja stanične zgrade, zbog koje su prošle jeseni usvojene izmene Plana detaljne regulacije za Blok 42 i za čiju gradnju je tek nedavno izdata građevinska dozvola.
Autobuska stanica na Novom Beogradu u Generalni urbanistički plan prestonice ucrtana je 1971, tada kao jedna od tri jednako rangirana autobuska terminala. Bila je označena kao stanica „Zapad”, rame uz rame stala je s još dve – na jugu Autokomandom i na severu kod Pančevačkog mosta. Ali 2003. urbanisti su utvrdili da stanica treba da se gradi samo u Bloku 42. Ipak, ništa se u pogledu toga nije dešavalo u narednih desetak godina, sve do početka projekta „Beograd na vodi”. Otad do danas traje licitiranje u vezi sa zatvaranjem starog i otvaranjem novog BAS-a. Početak kraja starog BAS-a najavljen je u leto 2017. kada su grad i predstavnici BAS-a potpisali jedan od poslednjih dokumenata u susret gradnji novog staničnog kompleksa. Tada je ukazano da bi novi stanični terminal trebalo da primi putnike u drugom delu 2019, ali i taj optimizam se pokazao neosnovanim. Početkom 2018, u toku izborne kampanje za gradske izbore, usledio je i kamen temeljac, ali ne i ozbiljniji radovi u Bloku 42. Najavljivani su i u međuvremenu, ali ozbiljniji radovi na novom staničnom kompleksu krenuli su tek u 2020.
Kada on konačno bude otvoren, putnicima će, izvesno, biti potrebno neko vreme da se naviknu na novu orijentaciju kada je reč o tome koji autobusi će prelaziti preko reke, a koji ne, ali i na novu vezu centralnog autobuskog čvorišta i ostatka grada. Uključeni u posao selidbe stanice uveravaju da se priprema plan izmenjene organizacije linija javnog gradskog prevoza koji će biti na snazi posle otvaranja novog BAS-a, i da će blagovremeno biti objavljena dinamika selidbe i organizacija polazaka sa novog BAS-a.
Подели ову вест



Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.