Subota, 28.05.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Početak izložbene sezone u KCB

Od danas izložbe u sva tri galerijska prostora: radovi Milice Mrvić i Tereze Kos, kao i postavka „Apstraktni pejzaž 2.0”
Милица Мрвић, „Породица путника”

Kulturni centar Beograda počeće ovogodišnju izlagačku sezonu danas u 13 sati otvaranjem izložbi u sva tri galerijska prostora.

Ivan Manojlović, koji je bio umetnički direktor Galerije „Artget” u 2018. godini, u toj galeriji sada će predstaviti Milicu Mrvić sa izložbom „režiranih” fotografija pod naslovom „Za uspomenu i dugo sećanje”.

Kako kažu iz KCB, na njenim fotografijama pažljivo i do detalja izrađena je koreografija, precizno izvedeni performativni elementi stvaraju jedinstvenu artificijalnost i izvesnu dozu fantazije koja nas pre stimuliše na preispitivanje nego na čitanje. Naručeni grupni portreti Milice Mrvić nastaju kroz proces saradnje sa portretisanima. Pružaju nam neposredan uvid u nade, želje, a možda i strahove naručioca. Rezultat je zajedničko kolaborativno fotografsko delo tokom kojeg je proces rada jednako bitan koliko i finalna materijalizacija ove saradnje.

U ciklusu „Kritičari su izabrali” – tradicionalnoj izložbi koja se kao recepcija kritičara savremene vizuelne umetnosti u Likovnoj galeriji kontinuirano organizuje od 1967 – Ana Ereš, istoričarka umetnosti i dobitnica nagrade „Lazar Trifunović” za 2017, priređuje postavku pod nazivom „Apstraktni pejzaž 2.0”.

Kako je saopšteno, izložba koja se održava u okviru ovog programa podstaknuta je slojevitom istorijom izlagačkog prostora u kome se održava i razvija se kao komentar na jednu tačku ove istorije – izložbu „Apstraktni pejzaž” iz 1962.

Isto kao što Čelebonović pojam preuzima iz francuske kritike modifikujući mu značenje, tako se i za potrebe ove izložbe pojam apstraktni pejzaž koristi „bez krutosti i statičnosti, kao kontekstualni povod za sučeljavanje pogleda savremenih praksi umetnica i umetnika na pejzaž”. Postavka se ne ograničava na formalno apstraktni jezik slike već okuplja stavove umetnica i umetnika koji sa različitih metodoloških, medijskih i semantičkih polazišta preispituju pejzaž kao žanr, motiv ili kontekstualni i jezički okvir svojih umetničkih ispitivanja. A zastupljeni će biti Dušica Dražić, Siniša Ilić i Bojan Đorđev, Ivana Kličković, Žolt Kovač, Nikola Marković, Goran Micevski, Vladimir Nikolić, Ivan Petrović i Ivan Šuletić.

Pod naslovom „I neživa bića imaju svoj kraj” u Galeriji „Pordum” predstaviće se Tereza Kos, koja kroz različite medije istražuje i problematizuje prostore i odnose između individualnog i globalnog. Kroz pokretne i nepokretne slike, zvuk i muziku, dijagrame i mape, inspirisane konkretnim događajima i ljudima, ona u svojim radovima govori o nekoj vrsti apsurdnog, hipnotičkog ponavljanja društveno-političkih koncepata i njihovom uticaju na meru ništavnosti svakodnevnog života pojedinca. Kreirajući diskretnu kakofoniju u oku i uhu posmatrača, evidentirajući ništavilo, otvara prostor za kreiranje novih frekvencija života.

Sve izložbe trajaće do 23. februara.

Svečana dodela nagrada 

U Galeriji „Artget” danas u podne biće uručene dve tradicionalne prestižne stručne nagrade iz oblasti promišljanja savremene vizualne umetnosti kod nas – priznanja Lazar Trifunović i DIUS za 2021.

Prva nagrada koja se dodeljuje za likovnu kritiku i teorijsko razmatranje savremene vizuelne umetnosti u štampanim i elektronskim medijima biće dodeljena Slađani Petrović Varagić, a po odluci žirija u sastavu: Ana Ereš, Stevan Vuković i Darka Radosavljević Vasiljević (dobitnici ove nagrade za 2017, 1998. i 2004. godinu). Oni su odluku doneli jednoglasno i nagradili ovu istoričarku umetnosti, kustoskinju i istraživačicu u polju savremene vizuelne umetnosti za autorski osmišljen i kritički intoniran video-serijal posvećen 58. Oktobarskom salonu, koji je objavljen u četiri segmenta između 31. avgusta i 2. novembra 2021, a realizovan je u okviru šireg projekta „Kritika na delu”. Priznanje se sastoji iz plakete sa likom profesora Trifunovića (rad vajara Mihajla Paunovića), novčanog iznosa i izložbe koju lauret priređuje u okviru ciklusa „Kritičari su izabrali” u Likovnoj galeriji KCB

Nagrada DIUS za najbolju autorsku izložbu priređenu u prethodnoj godini biće dodeljena Sonji Jankov i to za postavku „(De)konstrukcije prostora: Arhitektura drugim sredstvima”, održanu u Kulturnom centru Pančeva, u periodu od 2. decembra 2020. do 2. januara 2021. U žiriju koji je odlučivao o ovom priznanju su bili Maida Gruden, Saša Janjić i Nela Tonković, istoričari umetnosti i kustosi. Priznanje sadrži diplomu strukovnog Društva i novčani iznos.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.