Понедељак, 24.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Почетак изложбене сезоне у КЦБ

Од данас изложбе у сва три галеријска простора: радови Милице Мрвић и Терезе Кос, као и поставка „Апстрактни пејзаж 2.0”
Милица Мрвић, „Породица путника”

Културни центар Београда почеће овогодишњу излагачку сезону данас у 13 сати отварањем изложби у сва три галеријска простора.

Иван Манојловић, који је био уметнички директор Галерије „Артгет” у 2018. години, у тој галерији сада ће представити Милицу Мрвић са изложбом „режираних” фотографија под насловом „За успомену и дуго сећање”.

Како кажу из КЦБ, на њеним фотографијама пажљиво и до детаља израђена је кореографија, прецизно изведени перформативни елементи стварају јединствену артифицијалност и извесну дозу фантазије која нас пре стимулише на преиспитивање него на читање. Наручени групни портрети Милице Мрвић настају кроз процес сарадње са портретисанима. Пружају нам непосредан увид у наде, жеље, а можда и страхове наручиоца. Резултат је заједничко колаборативно фотографско дело током којег је процес рада једнако битан колико и финална материјализација ове сарадње.

У циклусу „Критичари су изабрали” – традиционалној изложби која се као рецепција критичара савремене визуелне уметности у Ликовној галерији континуирано организује од 1967 – Ана Ереш, историчарка уметности и добитница награде „Лазар Трифуновић” за 2017, приређује поставку под називом „Апстрактни пејзаж 2.0”.

Како је саопштено, изложба која се одржава у оквиру овог програма подстакнута је слојевитом историјом излагачког простора у коме се одржава и развија се као коментар на једну тачку ове историје – изложбу „Апстрактни пејзаж” из 1962.

Исто као што Челебоновић појам преузима из француске критике модификујући му значење, тако се и за потребе ове изложбе појам апстрактни пејзаж користи „без крутости и статичности, као контекстуални повод за сучељавање погледа савремених пракси уметница и уметника на пејзаж”. Поставка се не ограничава на формално апстрактни језик слике већ окупља ставове уметница и уметника који са различитих методолошких, медијских и семантичких полазишта преиспитују пејзаж као жанр, мотив или контекстуални и језички оквир својих уметничких испитивања. А заступљени ће бити Душица Дражић, Синиша Илић и Бојан Ђорђев, Ивана Кличковић, Жолт Ковач, Никола Марковић, Горан Мицевски, Владимир Николић, Иван Петровић и Иван Шулетић.

Под насловом „И нежива бића имају свој крај” у Галерији „Пордум” представиће се Тереза Кос, која кроз различите медије истражује и проблематизује просторе и односе између индивидуалног и глобалног. Кроз покретне и непокретне слике, звук и музику, дијаграме и мапе, инспирисане конкретним догађајима и људима, она у својим радовима говори о некој врсти апсурдног, хипнотичког понављања друштвено-политичких концепата и њиховом утицају на меру ништавности свакодневног живота појединца. Креирајући дискретну какофонију у оку и уху посматрача, евидентирајући ништавило, отвара простор за креирање нових фреквенција живота.

Све изложбе трајаће до 23. фебруара.

Свечана додела награда 

У Галерији „Артгет” данас у подне биће уручене две традиционалне престижне стручне награде из области промишљања савремене визуалне уметности код нас – признања Лазар Трифуновић и ДИУС за 2021.

Прва награда која се додељује за ликовну критику и теоријско разматрање савремене визуелне уметности у штампаним и електронским медијима биће додељена Слађани Петровић Варагић, а по одлуци жирија у саставу: Ана Ереш, Стеван Вуковић и Дарка Радосављевић Васиљевић (добитници ове награде за 2017, 1998. и 2004. годину). Они су одлуку донели једногласно и наградили ову историчарку уметности, кустоскињу и истраживачицу у пољу савремене визуелне уметности за ауторски осмишљен и критички интониран видео-серијал посвећен 58. Октобарском салону, који је објављен у четири сегмента између 31. августа и 2. новембра 2021, а реализован је у оквиру ширег пројекта „Критика на делу”. Признање се састоји из плакете са ликом професора Трифуновића (рад вајара Михајла Пауновића), новчаног износа и изложбе коју лаурет приређује у оквиру циклуса „Критичари су изабрали” у Ликовној галерији КЦБ

Награда ДИУС за најбољу ауторску изложбу приређену у претходној години биће додељена Соњи Јанков и то за поставку „(Де)конструкције простора: Архитектура другим средствима”, одржану у Културном центру Панчева, у периоду од 2. децембра 2020. до 2. јануара 2021. У жирију који је одлучивао о овом признању су били Маида Груден, Саша Јањић и Нела Тонковић, историчари уметности и кустоси. Признање садржи диплому струковног Друштва и новчани износ.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.