Sreda, 06.07.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
POTROŠAČ

Kupci sve više štede na hrani

U martu su svi nemački dobavljači u prodavnicama životnih namirnica, uz izuzetak drogerija, imali pad prometa
(Фото EPA-EFE/A.Rain)

Rat u Ukrajini i visoka stopa inflacije prilično su promenili navike nemačkih potrošača. Ljudi sada više nego ranije odlaze u diskonte tražeći proizvode po povoljnijim cenama, pokazuju novi podaci preduzeća za istraživanje tržišta GfK.

Tako je na tržištu udeo radnji koje nude popuste uvećan u odnosu na supermarkete i specijalizovane trgovinske radnje, a robne marke lanaca kao što je „Lidl” su popularnije, prenosi agencija DPA.

„Domaćinstva reaguju veoma brzo kada se opšti uslovi značajno promene”, rekao je stručnjak za maloprodaju Robert Kečkeš iz GfK-a za agenciju DPA. „Tako je bilo i kad je počela pandemija i sada je isto, sa ratom u Ukrajini i visokom stopom inflacije. Ljudi su uznemireni, mnogi vide da im ostaje manje novca i to prilično utiče na to koliko će da troše”, dodao je Kečkeš.

Prema GfK-u, u martu su svi dobavljači u prodavnicama životnih namirnica, uz izuzetak drogerija, imali pad prometa. Ali, diskontima ide bolje nego supermarketima. „Aldi”, „Lidl” i ostali su u martu izgubili „samo” četiri odsto prometa u odnosu na isti mesec prošle godine, supermarketi 10 odsto, a specijalizovane prodavnice čitavih 14 odsto. Kečkeš kaže da potrošači okreću leđa skupljim prodavnicama. Istovremeno, robne marke velikih lanaca prodavnica su uspele da, u prvom kvartalu, povećaju svoj udeo na tržištu, u odnosu na samostalne, skuplje brendove.

Najnovije istraživanje potvrđuje rezultate nedavne analize britanskog „Viča” da kupci sve manje kupuju brendirane proizvode i okreću se robnim markama.

Podsetimo, pre pandemije tržišni udeo trgovačkih brendova je dostizao rekorde u devet najrazvijenijih evropskih zemalja. Prvi put 2017. udeo ovih proizvoda u ukupnoj trgovini iznosio je 30 i više procenata u 17 od 20 zemalja EU. Prema podacima portala „Statista”, od početka pandemije do septembra 2020. prodaja proizvoda robnih marki porasla je za 5,7 odsto, a najviše je povećana kupovina hrane i pića.

Pojedini proizvodi privatne robne marke čak i tri puta su jeftiniji od originalnih. Ni Srbija ne zaostaje, a prema našoj nedavnoj anketi sprovedenoj među nekim od najvećih trgovca, udeo ovih proizvoda u njihovim radnjama udvostručen je za poslednjih 10 godina. Tako je u „Delezu” on već dostigao oko 30 procenata.

 

 

 

Komentari1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Lillah
Kako stoji stvar sa duvanom?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.