Četvrtak, 07.07.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Srbiji nedostaje 12.000 profesionalnih vozača

(Фото Н.Тумбас)

Srbiji nedostaje oko 12.000 profesionalnih vozača, od kojih 8.000 u drumskom teretnom transportu, saopšteno je danas iz Nemačke saradnje u Srbiji (GIZ).

„Prema procenama predstavnika poslodavaca u Srbiji danas nedostaje oko 12.000 profesionalih vozača, 8.000 u drumskom teretnom transportu, sa C i CE kategorijom i oko 4.000 vozača u sektoru autobuskih prevoznika, sa D i DE kategorijom. Ovo stvara sve veći problem za poslodavce u drumskom transportu i korisnike usluga u Srbiji, zbog čega je podsticanje edukacije radi povećanja njihovog broja izuzetno važno”, rekao je generalni direktor Srbijatransporta Goran Aleksić.

Prema njegovom mišljenju, iako su zarade za ovo deficitarno zanimanje značajno povećane, jednu od velikih prepreka za one koji žele da se njime bave predstavljaju strogi uslovi licenciranja, čak stroži nego u mnogim državama EU, kao i visoka cena obuke, prenosi Beta.

Otkako je u 2020. uveden novi način sertifikacije vozača, u Srbiji se uspostavljao sistem centara za obuku, sertifikovani su stručni predavači, registrovani CPC centri, zahvaljujući čemu sada postoji sertifikovano 20 centara za CPC obuku.

Kako se navodi u saopštenju, Aleksić je rekao da se uz to očekuje i donošenje sistemskih mera u cilju unapređenja poslovanja i podsticanja edukacije i time povećanja broja profesionalnih vozača u drumskom transportu.

U toku 2021. broj profesionalnih vozača sa CPC sertifikatom (Stručna profesionalna kompetencija profesionalnih vozača) povećan je za 238, između ostalog zahvaljujući programu obuka „Od početnika do profesionalnog vozača” koji je sproveo centar DIMAK (Nemački informativni centar za migracije, stručno obrazovanje i karijeru) u saradnji sa Srbijatransportom, AMŠ Centrom za motorna vozila i Panontransportom.

„Činjenica da smo imali 500 prijavljenih kandidata ukazuje na veliku zainteresovanost nezaposlenih, pogotovo ugroženih grupa našeg stanovništva da pomoću ove deficitarne profesije unaprede svoj socijalni status i formalno zaposlenje, a za čije skupe obuke koje dugo traju kao i konačno sertifikovanje uglavnom nemaju finansijskih mogućnosti”, rekla je rukovodilac DIMAK centra Marija Bogdanović.

Među prijavljenim kandidatima, prema njenim rečima, našao se značajan broj žena, povratnika iz inostranstva, pripadnika manjinskih grupa, socijalno ugroženih kategorija građana i dugoročno nezaposlenih.

Komentari5
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Земунац
Увек су ме бунили ти разно разни цертификати. Сва занимања имају цертификате, па чак и спремачице. Све то кошта, а највише онога ко треба да ради те послове, па му траже ''цертификат''. У исто време чујем за неке наше, који су отишли за САД или Канаду да раде као шофери и то возе оне тегљаче са приколицом, а овде су имали дозволу Б категорије. Како то? Тамо не треба, а овде ће још мало тражити диплому факултета за возаче. Чудо невиђено.
Vozac
Kada bi bila prijava vozaca na 70,000 dinara, benificarni radni staz i dnevnica 10,000 dinara, pa i da razmislim da radim u Srbiji. Radio sam 5 godina, to je cisto robijanje. Granica je bolest. Prelazi se po desetinu sati. Prijavljen na minimalac, koji ti kasnije odbije prilikom isplate ture, a od ture placaju 15%, a ne daju vozacima uvid u fakture, tj. ne znamo kolika je cena ture. Dok je tako, svi vozaci ima samo da sticu iskustvo u Srbiji i posle beze iz nje tamo gde se posao placa dobro.
Иван Грозни
Понудити запосленима у јавном сектору који су вишак да се преквалификацију и ето возача.
Земунац
Такви, ако их има, обично иду у таксисте.
Zoran
Nema viska. :)

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.