Среда, 29.06.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Србији недостаје 12.000 професионалних возача

(Фото Н.Тумбас)

Србији недостаје око 12.000 професионалних возача, од којих 8.000 у друмском теретном транспорту, саопштено је данас из Немачке сарадње у Србији (ГИЗ).

„Према проценама представника послодаваца у Србији данас недостаје око 12.000 професионалих возача, 8.000 у друмском теретном транспорту, са Ц и ЦЕ категоријом и око 4.000 возача у сектору аутобуских превозника, са Д и ДЕ категоријом. Ово ствара све већи проблем за послодавце у друмском транспорту и кориснике услуга у Србији, због чега је подстицање едукације ради повећања њиховог броја изузетно важно”, рекао је генерални директор Србијатранспорта Горан Алексић.

Према његовом мишљењу, иако су зараде за ово дефицитарно занимање значајно повећане, једну од великих препрека за оне који желе да се њиме баве представљају строги услови лиценцирања, чак строжи него у многим државама ЕУ, као и висока цена обуке, преноси Бета.

Откако је у 2020. уведен нови начин сертификације возача, у Србији се успостављао систем центара за обуку, сертификовани су стручни предавачи, регистровани ЦПЦ центри, захваљујући чему сада постоји сертификовано 20 центара за ЦПЦ обуку.

Како се наводи у саопштењу, Алексић је рекао да се уз то очекује и доношење системских мера у циљу унапређења пословања и подстицања едукације и тиме повећања броја професионалних возача у друмском транспорту.

У току 2021. број професионалних возача са ЦПЦ сертификатом (Стручна професионална компетенција професионалних возача) повећан је за 238, између осталог захваљујући програму обука „Од почетника до професионалног возача” који је спровео центар ДИМАК (Немачки информативни центар за миграције, стручно образовање и каријеру) у сарадњи са Србијатранспортом, АМШ Центром за моторна возила и Панонтранспортом.

„Чињеница да смо имали 500 пријављених кандидата указује на велику заинтересованост незапослених, поготово угрожених група нашег становништва да помоћу ове дефицитарне професије унапреде свој социјални статус и формално запослење, а за чије скупе обуке које дуго трају као и коначно сертификовање углавном немају финансијских могућности”, рекла је руководилац ДИМАК центра Марија Богдановић.

Међу пријављеним кандидатима, према њеним речима, нашао се значајан број жена, повратника из иностранства, припадника мањинских група, социјално угрожених категорија грађана и дугорочно незапослених.

Коментари5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Земунац
Увек су ме бунили ти разно разни цертификати. Сва занимања имају цертификате, па чак и спремачице. Све то кошта, а највише онога ко треба да ради те послове, па му траже ''цертификат''. У исто време чујем за неке наше, који су отишли за САД или Канаду да раде као шофери и то возе оне тегљаче са приколицом, а овде су имали дозволу Б категорије. Како то? Тамо не треба, а овде ће још мало тражити диплому факултета за возаче. Чудо невиђено.
Vozac
Kada bi bila prijava vozaca na 70,000 dinara, benificarni radni staz i dnevnica 10,000 dinara, pa i da razmislim da radim u Srbiji. Radio sam 5 godina, to je cisto robijanje. Granica je bolest. Prelazi se po desetinu sati. Prijavljen na minimalac, koji ti kasnije odbije prilikom isplate ture, a od ture placaju 15%, a ne daju vozacima uvid u fakture, tj. ne znamo kolika je cena ture. Dok je tako, svi vozaci ima samo da sticu iskustvo u Srbiji i posle beze iz nje tamo gde se posao placa dobro.
Иван Грозни
Понудити запосленима у јавном сектору који су вишак да се преквалификацију и ето возача.
Земунац
Такви, ако их има, обично иду у таксисте.
Zoran
Nema viska. :)

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.