Utorak, 29.11.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Srbiji nedostaje 12.000 profesionalnih vozača

(Pixabay)

Srbiji nedostaje 12.000 profesionalnih vozača, a najviše za autobuski prevoz i za kamione, saopštili su iz Udruženja drumskog saobraćaja Srbijatransport.

Ovaj već hronični problem mogao bi da se ublaži, pre svega doslednom primenom postojećih propisa, te izmenom određene zakonske regulative i donošenjem strategije razvoja ovog sektora, naveli su iz Srbijatransporta za Radio Novi Sad.

„Manjak vozača je već višegodišnji problem, koji se samo produbljuje”, ocenio je generalni direktor Srbijatransporta Goran Aleksić, prenosi Beta.

Direktor udruženja Panontransport Mirko Vučinić rekao je da problem svakako predstavlja neprestani odliv stanovništva, ali je dodao da je ključan razlog izostanak sistemskog pristupa u rešavanju deficita kadrova u sektoru transporta.

Prema njegovim rečima, školovanje za profesionalne vozače je skupo, ali ta profesija nudi i atraktivnu zaradu, zbog čega bi se i državi isplatilo da interveniše sa subvencijama.

Vučinić je kazao da je sektor transporta u velikoj meri opterećen sivom ekonomijom, odnosno nelojalnom konkurencijom.

Komentari7
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

a na Zapadu
Bitno da se radujemo kako je na Zapadu lose.
mali od palube
Rešenje je vozački ispit poskupi još 100% a sertifikat i kartica 200%. Moraš podići kredit da ti dete postane vozač kamiona a onda plata 70 000din.
Kiza Karaburma
Moj brat od ujaka je sa 20 godina imao završenu saobraćajnu školu, položen državni ispit za D kategoriju, došao je iz vojske i zaposlio se u Tranšpedu. Sa 25 je imao svoj kamion u firmi. Danas deca ne mogu da dobiju profesionalnu dozvolu pre 24 godine zbog nakaradnog zakona. Plate su posebna priča. Moj sin za 95000 vozi, vodi magacin i utovaruje i istovaruje. Radi se dok se ne završi, subota i nedelja po potrebi, 45000 na račun, ostalo na ruke. Ima 60 slobodnih dana koje nikad neće iskoristiti.
Лајковачком пругом
Србији, пре свега, недостаје савремена железница. А свима онима којима недостају возачи, келнери, керамичари, молери, нек прво покушају да сами возе, келнеришу, лепе плочице, малају, итд. А ако им то не иде од руке, нек промене браншу за неку од оних у којима неће морати да кукају за дефицитарним мајсторима и занатлијама чијим радом (услугама) њихове фирме остварују профит. Или нека угасе те своје фирме, па нека онда кукају с разлогом. Или нека мајсторима повећају плате, а себи смање профит.
Boris
Duple plate, pa da vidis kako ima ko da vozi. Oni bi da soferi rade po 26 dana, preko 10 sati, za bijednu platu. Bezobrazluk.
@Zoran
Nedostaje ti u komentaru koliko zaradjuju. Za "Walmart" od 95-110 hiljada $US. A ako znas, "Walmart" ima svoje kamione (nisu "vlasnici operatori"). Ja znam jer sam radio za "International" i "Walmart "je bio (i jeste) stalna musterija. Pozdarav iz Kanade.
Zoran
14 sati se vozi u Americi i 10 odmara.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.