Subota, 04.02.2023. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
„POLITIKA” SAZNAJE

Pripreme za novi način ulaska u vozila

Gradski i prigradski prevoznici dobili su dopis u kome se obaveštavaju da će „Kentkart” razmestiti aparate za overu karata „radi uređenja protoka putnika”
(Фото Р. Крстинић)

Najavio je skidanje reklama sa vozila i ubrzo posle toga one su otišle u istoriju. Najavio je formiranje novog gradskog preduzeća za naplatu i kontrolu karata i ono je, istina uz velike kritike i osporavanja, i formirano. Da gradonačelnik Aleksandar Šapić ne odustaje ni od jedne mere koja se tiče javnog prevoza, a koje je najavio pre nekoliko meseci, potvrđuje i ona na temu reorganizacije ulaska putnika u vozila.

Kako „Politika” saznaje, gradski i prigradski prevoznici dobili su od Sekretarijata za javni prevoz dopis u kome se obaveštavaju da će „Kentkart” razmestiti aparate za overu karata „radi uređenja protoka putnika u vozilu”. Ipak, na osnovu ovog obaveštenja, u koje smo imali uvid, čini se da će, kada aparati budu razmešteni, organizacija ulaska u vozilo i izlaska iz njega biti nešto drugačija od najavljivane, odnosno da se neće ulaziti isključivo na prednja vrata. Jer, kako stoji u dopisu upućenom prevoznicima, „Kentkart” će aparate razmestiti tako što će u zglobnim vozilima validator instaliran kod drugih vrata biti pomeren kod prvih, a onaj koji je kod trećih biće pomeren kod zadnjih. U solo vozilima validator kod srednjih vrata biće izmešten kod zadnjih.

Ovakvo razmeštanje upućuje da će, ukoliko se validatori iz sredine pomere ka prednjim i zadnjim vratima, ulazak i overa karata biti i kod prednjih i kod zadnjih vrata. Na osnovu ovoga izgleda i da će putnici biti usmeravani da izlaze na srednja vrata gde validatora ubuduće neće ni biti. Hoće li ovo zaista zaživeti u praksi pokazaće vreme, jer i pre desetak godina, u mandatu Dragana Đilasa, pokušano je uvođenje slične mere, čak su i vrata bila vidno obeležena (koja su za ulazak, a koja za izlazak), ali ta mera se nije „primila” kod građana.

Za razliku od Beograda, pravila ulaska, izlaska i overe karata zaživela su, delimično, u Novom Sadu. Mnogi putnici, naročito kada nisu gužve, ulaze na prednja vrata, kupuju kartu kod vozača ili overavaju mesečnu i tek onda prolaze. Ima i onih koji ulaze na srednja, pa i zadnja vrata, ali isto, kada uđe većina overava karte kod srednjih ili zadnjih vrata. Ne poštuju svi ni pravilo izlaska, ima švercovanja i tamo, ali očito je da se u Srpskoj Atini u prevozu znatno više poštuju pravila. Kada je reč o šoferima u Novom Sadu, za razliku od dela beogradskih kolega, oni regularno prodaju karte, ali mana je što deo njih ne vraća putnicima kusur, odnosno kartu koja je 65 dinara „zaokružuju” na 70 dinara.

Verovatno će biti onih koji će reći: „Lako je u Novom Sadu kada je manji grad i manje je putnika.” U tome ima istine, ali od pitanja da li je to jedan od glavnih razloga zašto ni pre deset godina nisu uspele da se prime u Beogradu mere koje su, koliko-toliko, u Novom Sadu zaživele, važnije pitanje je – koliko je takva mera svrsishodna u glavnom gradu?

Prevoznici smatraju da razmeštanje validatora i pokušaj promene protoka putnika kroz javna vozila ne treba da bude prioritetna mera, odnosno da bi toj meri trebalo da prethodi efikasniji sistem u vezi sa pretplatom karata.

– Ključna je naplata karata, da novac koji se zaposlenima isplaćuje za ove namene bude direktno uplaćivan za markice i da ne može da se iskoristi ni za šta drugo. Kada bi se uvelo to pravilo, samim tim bi više od 60 odsto putnika imalo plaćen mesečni prevoz i za rešavanje problema neplaćanja karata bi ostalo onih tridesetak odsto – smatra Drago Tošić, direktor Konzorcijuma privatnih prevoznika.

Komentari10
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Aleksandar Nikic
Pitanje naplate prevoza se moze resiti tkz modernim stanicam...Gde ce ljudi lepo sedeti na njima,gde nece kisnuti, cak slusati tiho i obavestenje o dolasku prevoza i gde ce imati da kupe kartu,preko automata,kafu,grickalice razne,vodu,cokoladice,od te zarade na takvim stanicama,ide dodatna zarada za javni prevoz,takve stanice ne moraju da budu bas svugde,gde ima kiosk ok,i obavezno VIDEO NADZOR i reagovati obavezno kada dodje do rusenja skrnjavljenja stanica takvih OBAVEZNO.! Trosak jeste ali...
Timon
Vidi se da se gradonačelnici ne voze gradskim prevozom i nemaju predstavu kolike su gužve pogotovo u špicu. To bi imalo smisla da autobusi primaju broj putnika propisan po pravilu koje piše iznad vozača kako je bilo 80tih godina. U praksi je prevoz prepun. Kako zamišljaju da se overi karta ako je prepuna sredina vozila i kako preći od početka i kraja ka sredini dok "duša dušu davi"? I bez karti putnici su nervozni da se smeste kamoli kada krene guranje oko overe karata. Neverovatna glupost.
Саша
Залуђивање.
Piši propalo
Zaludan pop...
vozila decenijama uska i nedostojanstvena
busevi i tramvaji su preuski za toliki broj putnika u gradu i gledam od malena natrpane ljude nedostojanstven prevoz a jos i da ulaze na prednja vrata i kako da prodju u guzvi u vozilo.
Nepozvan
Dokle više sa ovim glupostima? Svaki gradonačelnik svoj mandat počinje ovom glupošću,umesto da počne na posao da putuje tim istim gradskim prevozom. Tada bi mnoge stvari razumeo kakve su, ali ih je nažalost iz službenog automobila teško uočiti.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.