Čokoladom protiv visokog krvnog pritiska
Pokazalo se da je konzumiranje crne čokolade dobro za zdravlje. Ipak, pre nego što se o ovome konsultujete sa lekarem, i znatno pre nego što vam on propiše kockicu ili dve ovog neobično primamljivog potencijalnog leka, evo još nekoliko interesantnih činjenica u vezi s ovim otkrićem grupe nemačkih naučnika.
Prva je da je odavno poznato kako je tamna čokolada, inače baš ona koju domaćice redovno koriste kada spremaju poslastice i zovu je još „čokolada za kuvanje”, odličan izvor antioksidansa koji su, s druge strane, važni i za održavanje zdravlja. A, u jednom gramu ove čokolade ima ih više nego u istoj toj količini crnog vina ili, zelenog čaja.
Najnovija studija stigla je iz Kelna, gde je u univerzitetskoj bolnici tim lekara i istraživača, predvođen doktorom Dirkom Taubertom, istraživao dejstvo crne čokolade na grupi od 44 ispitanika koji, osim visokog krvnog pritiska, nisu imali nikakvih drugih problema sa zdravljem. Dobijeni rezultat zaista zaslužuju pažnju.
„Ustanovljeno je da je crna čokolada smanjila sistolički (srčani) krvni pritisak čak za 2,9 jedinica a dijastolički za 1,9 jedinica. Bela čokolada, koja je korišćena kao kontrolna materija, nije imala nikakvo dejstvo na visinu krvnog pritiska kod ovih ljudi”, kaže dr Taubert.
Neutralna priroda bele čokolade dokazana je i u nekim ranijim studijama. I ne samo bele čokolade, već i obične mlečne čokolade. Biohemijsko objašnjenje ovog zaključka rezultat je činjenice da crna čokolada sadrži velike količine jedinjenja koja spadaju u grupu polifenola. Uneti u organizam, polifenoli povećavaju proizvodnju azotnog oksida koji direktno utiče na krvne sudove izazivajući njihovo širenje a time i pad pritiska.
Ipak, kao i svaka lepa priča o nečemu što može da zameni upotrebu lekova, i ova ima nekoliko detalja koji bi za neke ljude mogli da predstavljaju prepreku. Prvi je činjenica da tamna čokolada, ima ukus veoma različit od neodoljivo prepoznatljivog one na koju smo navikli, mlečne. Tamne čokolade su gorke a pravilo je da su zdravije što su gorče jer na to utiče količina polifenola u njima. Naravno, nije ovde samo reč o ukusu već i o dozvoljenim količinama. Srećom, da bi se postigao željeni učinak, dovoljno je pojesti kockicu-dve. Uzeta u tim dozama, ona ne predstavlja problem koji vodi gojaznosti jer nema nikakav uticaj na povećanje telesne težine. Ovo je važno naglasiti jer je čokolada bogata mastima pa upotreba velikih količina može da dovede do gojaznosti a debeljuce se još teže bore sa visokim krvnim pritiskom.
Naši lekari još nisu počeli da propisuju kockice čokolade kao lek u borbi protiv visokog krvnog pritiska, ali nemojte se iznenaditi ako vam neki prijatelj koji živi u Nemačkoj ovih dana kaže kako vodi računa o količini soli u ishrani, ali i da svaki dan uz šoljicu čaja pojede i kockicu ili dve tamne čokolade, i to baš po preporuci svog lekara.
-----------------------------------------------------------
Kakaovac čuva zdravlje
Flavanoli koji se nalaze u kakaovcu, poboljšavaju protok krvi u mozgu, ukazuje studija objavljena u časopisu „Neuropsychiatric Disease and Treatment”
Naučnici su utvrdili blagotvorno delovanje kakaovca na protok krvi u mozgu i u kratkotrajnim i u dugotrajnim ispitivanjima tako da sa velikom dozom sigurnosti tvrde kako je za pozitivan učinak zaslužna antioksidativna aktivnost flavanola.
Autori ove nove studije ističu da dugotrajni bolji protok krvi ima pozitivan utjecaj na naše saznajne sposobnosti, ali i pruža zaštitu od visokog krvnog pritiska i moždanog udara.
D. P.
Подели ову вест
Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.


