Robloks igrači na udaru sajber-kriminalaca
Povodom Dana sigurnijeg interneta, koji je ove godine obeležen 11. februara, stručnjaci kompanije „Kasperski” su istakli sve veće rizike sa kojima se suočavaju deca na mreži. Analizirajući pretnje povezane sa jednom od najpopularnijih gejming platformi – sa „Robloksom” – stručnjaci su ukazali na zabrinjavajući porast sajber-opasnosti prerušenih u fajlove povezane sa ovom igrom. Njena ogromna popularnost učinila ju je unosnom metom za sajber-kriminalce, pri čemu je kompanija „Kasperski” samo tokom 2024. godine otkrila više od 1,6 miliona pokušaja sajber-napada. Sa milionima aktivnih korisnika svakog meseca „Robloks” je, kako navode, više od igre – to je digitalno igralište gde se deca širom sveta povezuju i istražuju digitalne svetove. Korisnički generisan sadržaj na platformi čini je idealnim okruženjem za kreativnost, ali i za zloupotrebu. Pošto mnogi igrači aktivno traže načine da prilagode svoje gejming iskustvo, oni često nesvesno preuzimaju zlonamerne fajlove koji ugrožavaju njihovu bezbednost. Ogromna popularnost igre među mlađom publikom pretvorila ju je u unosno lovište za sajber-kriminalce, koji malver sakrivaju u modove, čitove ili generatore besplatne valute za igru. Od registrovanih 1,6 miliona napada, najveći broj je zabeležen u avgustu (179.286), zatim u septembru (160.116) i oktobru (151.638).
Jedna od najčešćih prevara u gejmingu je ponuda za dobijanje valute u igri. U jednoj od otkrivenih prevara od korisnika se traži da unese svoj ID ili korisničko ime i izabere željenu platformu („Android”, „iOS”, „Vindous”, „Plejstejšn”, „Iksboks” ili „Nintendo”), stvarajući iluziju zvaničnog multiplatformskog alata. Ispod toga, lažni pratilac aktivnosti prikazuje nedavne transakcije navodnih igrača koji su već dobili Robuks, dodatno jačajući verodostojnost prevare. Kada igrač nastavi, zahteva se da završi razne „verifikacione” zadatke ili ankete kako bi osvojio nagradu, koja može biti „ajfon”, plejstejšn itd. Međutim, da bi primio nagradu, igrač mora da plati dostavu. Nakon što izvrši uplatu, žrtva gubi novac i ne dobija nagradu. Veb-sajt oponaša zvanični dizajn igre „Robloks” kako bi delovao legitimno, podstičući korisnike da unesu svoje podatke u zamenu za besplatan Robuks ili valutu kojom kupuje.
– Dan sigurnijeg interneta podseća nas da je zaštita digitalne sigurnosti važnija nego ikad ranije, posebno za mlade gejmere koji su česte mete sajber-kriminalaca – kaže Dragan Davidović, generalni direktor kompanije „Kasperski” za istočnu Evropu. On ističe da sajber-kriminalci neprestano razvijaju svoje taktike, a kako bismo zaštitili decu koja aktivno istražuju digitalni svet, moramo učiniti sajber-bezbednost ključnim delom njihovog odrastanja. Promovisanjem sajber-higijene, korišćenjem pouzdanih bezbednosnih rešenja i podučavanjem osnovama, poput uključivanja dvofaktorske autentifikacije, možemo stvoriti bezbednije onlajn okruženje u kojem deca mogu uživati u omiljenim igrama bez straha od prevara, ističe naš sagovornik.
Подели ову вест

Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.