Četvrtak, 22.05.2025. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Nemačka i Danska se povezuju tunelom ispod mora

(Видео исечак)

BERLIN/KOPENHAGEN - U toku je izgradnja tunela Femern rekordne dužine od Nemačke do Danske, koji bi trebalo da poboljša i skrati vreme putovanja Skandinavije sa ostatkom Evrope.

To će ujedno biti i najduži montažni putni i železnički tunel na svetu dugačak 18. kilometara, prenosi Gardijan.

Glavno gradilište projekta nalazi se na severnom ulazu u tunel, na obali ostrva Loland na jugoistoku Danske.

Većina podvodnih tunela - uključujući tunel ispod Lamanša između Velike Britanije i Francuske dugačak 50 kilometara - probija se kroz stene ispod morskog dna, a kod ovog tunela će 90 pojedinačnih elemenata biti povezano, deo po deo, poput Lego kockica.

"Ovim projektom obaramo rekorde", rekao je direktor kompanije koja gradi tunel.

Železnički i drumski tunel između Danske i Nemačke sastojaće se od pet paralelnih cevi, a cena izgradnje je oko 7,4 milijarde evra, koju je većinski finansirala Danska.

Evropska komisija je uložila 1,3 milijarde evra u tunel.

Kako se navodi to je jedan od najvećih infrastrukturnih projekata u regionu i deo šireg plana EU za jačanje putnih veza širom kontinenta uz smanjenje letenja avionom.

Kada se završi, putovanje između Rodbihavna na jugu Danske i Putgartena u severnoj Nemačkoj, trajaće samo 10 minuta automobilom ili sedam minuta vozom, što će zameniti 45-minutno putovanje trajektom.

Takođe nova železnička ruta će takođe prepoloviti vreme putovanja između Kopenhagena i Hamburga sa pet na 2,5 sata.

Danska i Nemačka potpisale su sporazum o izgradnji tunela još 2008. godine, ali je ta šema odložena zbog protivljenja operatera trajekta i nemačkih grupa za zaštitu prirode zabrinutih zbog ekološkog uticaja.

          Procenjuje se da će tunel, kada se otvori 2029. godine svakodnevno koristiti više od 100 vozova i 12.000 automobila, a prema planovima prihodi prikupljeni od putarine će otplatiti državne kredite koji su uzeti za finansiranje izgradnje, za šta će biti potrebno oko četiri decenije.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.