Kinezi očarani panonskom Barselonom
Subotica – Turiste iz Kine očarava Subotica jer ih podseća na panonsku Barselonu – to je konstatacija koju su gosti u više navrata izrekli ovdašnjim turističkim radnicima. Zbog toga se za njih pripremaju rute koje uključuju obilazak i predstavljanje najznačajnijih subotičkih zdanja podignutih u stilu secesije. Pritom, Turistička organizacija Subotice je jedina u našoj zemlji pripremila i brošure na kineskom jeziku. Turiste sa Dalekog istoka manje privlači naša gastronomsko-vinska ponuda, dok s druge strane, većini onih koji su se zaputili na sever Srbije neizostavna je poseta vinarijama i salašima sa domaćom hranom. Turisti iz Slovenije vole Palić zbog zelenila kojim je okružen, za njih je boravak ovde kombinacija poznatog, a opet drugačijeg. Vole da im je udobno i oko kvaliteta njihovog smeštaja nema kompromisa.
A, onda, tu su i domaći gosti, porodice koje dolaze na kratak odmor i koje obavezno svraćaju u Zoološki vrt na Paliću. Ovo su samo neke od turističkih grupa koje su Subotica i Palić uspeli da privuku u meri da su poslednjih godina proglašeni u top pet najinteresantnijih destinacija Srbije. Nema sumnje da je i epidemija virusa korona uticala da se otkriju čari domaćeg turizma, ali kako kaže Božidarka Golubović, direktorka Turističke organizacije Subotice, pravi uspeh su gosti koji se vraćaju na ovu destinaciju. Ovog januara, tokom praznika, bilo ih je 15 odsto više nego lane, a poslednji podaci pokazuju da se gosti u proseku zadržavaju 2-3 dana, što je za dan više nego pre.
„Ono što ih privlači Subotici i Paliću je pre svega arhitektura u stilu secesije, zatim akva-park i velnes, tu imamo, kako mi smatramo, najlepši zoološki vrt. Ovo je destinacija koja se prepoznaje kao savremena, a mirna, pa je ponudu svega što može da se vidi teško svesti samo na dva dana. Mi ćemo nastaviti da gradimo brend Subotice kao grada secesije, zatim tu je Palić sa svojim sadržajima, te bogata gastronomsko-vinska ponuda, koja se posebno ističe i po vinima koja su prisutna u renomiranim restoranima širom sveta” nabraja Golubovićeva.
Subotica i Palić raspolažu sa oko šest hiljada kreveta, od čega je oko hiljadu u hotelima. Naša sagovornica kaže da se mnogo ulaže u kvalitet smeštaja, a da ono što gradu trenutno nedostaje jeste hotel sa 200 do 300 kreveta za kongresni turizam. Domaći gosti čine, ipak, jezgro ovdašnje posete, te se ukupno 39 ugostitelja, od čega 30 sa Palića, prijavilo za turističke vaučere. Za uskršnje praznike kapaciteti su bili gotovo potpuno popunjeni, a već u sedmici pred prvomajske praznike bilo je popunjeno preko 80 odsto ležajeva u privatnim apartmanima.
U ponudi turističkih operatera Subotica i Palić su predstavljeni kao popularna „siti brejk” destinacija, a u TO kažu da nastoje i marketinšku strategiju da prilagode novim putevima komunikacije. „Prisutni smo na društvenim mrežama, privlačimo fud blogere, influensere u turizmu” kaže Golubovićeva.
Na Sajmu turizma promovisan je i turistički pasoš, gde pečat nakon posete udaraju najveći objekti u stilu secesije, a namera je da se on proširi i na ugostitelje u potrazi za najboljim lokalnim specijalitetima.
„Veoma smo aktivni i u realizaciji različitih projekata, trenutno radimo sa našim i osiječkim zoološkim vrtom na promociji prekogranične rute koja promoviše porodični turizam za šta je Subotica idealna. Upravo uvodimo i ono što je u Evropi poznato, ali ne još i kod nas, a to je novi standard za 10 ugostiteljskih objekata koji će dobiti poseban sertifikat, po evropskim merilima – da su idealno mesto za boravak porodica. Za to ugostitelji prolaze ozbiljne obuke i mi u Subotici ćemo prvi to sprovesti u zemlji”, ponosno ističe naša sagovornica. Ona dodaje da je ove godine u turistički kalendar upisano 70 manifestacija, više nego ikada ranije, odnosno da nema nijednog vikenda bez nekih dešavanja.
Подели ову вест

Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.