Nedelja, 22.06.2025. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Kinezi očarani panonskom Barselonom

Subotica i Palić spadaju u pet najposećenijih turističkih mesta u Srbiji, idealni za boravak porodica. Goste iz inostranstva privlače lokalne boje i mirisi: priroda, mir, zdanja iz doba secesije, odlična domaća hrana i još bolja vina...
Палић: као на мору (Фото/ Н. Тумбас)

Subotica – Turiste iz Kine očarava Subotica jer ih podseća na panonsku Barselonu – to je konstatacija koju su gosti u više navrata izrekli ovdašnjim turističkim radnicima. Zbog toga se za njih pripremaju rute koje uključuju obilazak i predstavljanje najznačajnijih subotičkih zdanja podignutih u stilu secesije. Pritom, Turistička organizacija Subotice je jedina u našoj zemlji pripremila i brošure na kineskom jeziku. Turiste sa Dalekog istoka manje privlači naša gastronomsko-vinska ponuda, dok s druge strane, većini onih koji su se zaputili na sever Srbije neizostavna je poseta vinarijama i salašima sa domaćom hranom. Turisti iz Slovenije vole Palić zbog zelenila kojim je okružen, za njih je boravak ovde kombinacija poznatog, a opet drugačijeg. Vole da im je udobno i oko kvaliteta njihovog smeštaja nema kompromisa.

A, onda, tu su i domaći gosti, porodice koje dolaze na kratak odmor i koje obavezno svraćaju u Zoološki vrt na Paliću. Ovo su samo neke od turističkih grupa koje su Subotica i Palić uspeli da privuku u meri da su poslednjih godina proglašeni u top pet najinteresantnijih destinacija Srbije. Nema sumnje da je i epidemija virusa korona uticala da se otkriju čari domaćeg turizma, ali kako kaže Božidarka Golubović, direktorka Turističke organizacije Subotice, pravi uspeh su gosti koji se vraćaju na ovu destinaciju. Ovog januara, tokom praznika, bilo ih je 15 odsto više nego lane, a poslednji podaci pokazuju da se gosti u proseku zadržavaju 2-3 dana, što je za dan više nego pre.

„Ono što ih privlači Subotici i Paliću je pre svega arhitektura u stilu secesije, zatim akva-park i velnes, tu imamo, kako mi smatramo, najlepši zoološki vrt. Ovo je destinacija koja se prepoznaje kao savremena, a mirna, pa je ponudu svega što može da se vidi teško svesti samo na dva dana. Mi ćemo nastaviti da gradimo brend Subotice kao grada secesije, zatim tu je Palić sa svojim sadržajima, te bogata gastronomsko-vinska ponuda, koja se posebno ističe i po vinima koja su prisutna u renomiranim restoranima širom sveta” nabraja Golubovićeva.

Subotica i Palić raspolažu sa oko šest hiljada kreveta, od čega je oko hiljadu u hotelima. Naša sagovornica kaže da se mnogo ulaže u kvalitet smeštaja, a da ono što gradu trenutno nedostaje jeste hotel sa 200 do 300 kreveta za kongresni turizam. Domaći gosti čine, ipak, jezgro ovdašnje posete, te se ukupno 39 ugostitelja, od čega 30 sa Palića, prijavilo za turističke vaučere. Za uskršnje praznike kapaciteti su bili gotovo potpuno popunjeni, a već u sedmici pred prvomajske praznike bilo je popunjeno preko 80 odsto ležajeva u privatnim apartmanima.

U ponudi turističkih operatera Subotica i Palić su predstavljeni kao popularna „siti brejk” destinacija, a u TO kažu da nastoje i marketinšku strategiju da prilagode novim putevima komunikacije. „Prisutni smo na društvenim mrežama, privlačimo fud blogere, influensere u turizmu” kaže Golubovićeva.

Na Sajmu turizma promovisan je i turistički pasoš, gde pečat nakon posete udaraju najveći objekti u stilu secesije, a namera je da se on proširi i na ugostitelje u potrazi za najboljim lokalnim specijalitetima.

„Veoma smo aktivni i u realizaciji različitih projekata, trenutno radimo sa našim i osiječkim zoološkim vrtom na promociji prekogranične rute koja promoviše porodični turizam za šta je Subotica idealna. Upravo uvodimo i ono što je u Evropi poznato, ali ne još i kod nas, a to je novi standard za 10 ugostiteljskih objekata koji će dobiti poseban sertifikat, po evropskim merilima – da su idealno mesto za boravak porodica. Za to ugostitelji prolaze ozbiljne obuke i mi u Subotici ćemo prvi to sprovesti u zemlji”, ponosno ističe naša sagovornica. Ona dodaje da je ove godine u turistički kalendar upisano 70 manifestacija, više nego ikada ranije, odnosno da nema nijednog vikenda bez nekih dešavanja.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.