Na sudu zbog keksa „oreo”
Kompanija „Mondelez”, jedan od najvećih svetskih proizvođača grickalica, slatkiša i prehrambenih proizvoda, pokrenula je tužbu protiv nemačkog trgovačkog lanca „Aldi”.
Taj proizvođač tvrdi da Aldi „očigledno kopira” dizajn ambalaže njihovih proizvoda i prodaje ih kroz sopstvenu trgovačku robnu marku. Iz kompanije kažu kako takva pakovanja zbunjuju kupce, koji često pomisle da kupuju, recimo, originalni keks „oreo” iako je zapravo reč o proizvodima privatne robne marke ovog trgovca koji se prodaju po nižim cenama u odnosu na poznate brendove.
„Mondelez” sa sedištem u Čikagu je u tužbi naveo da „Aldijeva” ambalaža za kolačiće i krekere „verovatno obmanjuje i zbunjuje” kupce, preneo je Si-En-En.
Kako se navodi, ta kompanija u prijavi navodi da je pre podnošenja tužbe nekoliko puta kontaktirala „Aldi” zbog imitacija dizajna proizvoda poput ovog keksa. Ali takođe i nekoliko drugih slatkiša koji su svetski poznati i na čije reklamiranje izdvajaju ogroman novac. Posle tih razgovora „Aldi” je, navodno, prestao da ih proizvodi ili je promenio samo neke od spornih proizvoda.
„Mondelez” je u tužbi naveo da će šteta po njih biti nenadoknadiva ako se ne zaustavi praksa nemačkog trgovca. Kompanija traži novčanu odštetu kao i da se sudskim nalogom „Aldi” spreči da dalje prodaje ove proizvode.
„Mondelez” nije odgovorio na zahtev Si-En-Ena za komentar.
Ovo nije prvi put da se „Aldi” suočava sa tužbom zbog proizvoda svoje robne marke koji izgledaju očigledno slično po imenu, boji i dizajnu drugim brendovima. Navodi se da je prošlog decembra australijski savezni sud saopštio da je „Aldi” odgovoran za kršenje autorskih prava zbog ambalaže nekih dečjih grickalica koja je podsećala na pakovanje kompanije „Hampden holdings”.
Ova kompanija smatrala je da „Aldijev” novi dizajn ambalaže previše podseća na njihov, pa su ih tužili za čak 11 dizajnerskih rešenja. Dokazi su uključivali i imejlove između „Aldija” i dizajnerske agencije koju su angažovali 2018. godine, u kojima je direktor nabavke „Aldija” dizajn konkurentnog proizvoda predstavio kao „merodavnu vrednost”.
Inače, ovakvi i slični sporovi između kompanija u prehrambenom sektoru nisu retkost poslednjih godina. A posebno od kada trgovinski lanci sve veću pažnju posvećuju razvoju svojih robnih marki. Letimičnim pogledom na rafove u supermarketima čak je i prosečnom potrošaču jasno da su sve više spremni da „pozajme” već gotova rešenja izgleda brendova multinacionalnih kompanija.
„Jutarnji list” podseća i da je „Danone” takođe podigao tužbu protiv beloruskog proizvođača „Savuškin produkt” zbog, navodno, kopiranja dizajna ambalaže jogurta „aktivija”. Kompanija je tražila odštetu, ističući velika ulaganja u razvoj i promociju i jasno poručila da neće tolerisati kršenje autorskih prava.
Подели ову вест


Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.