nedelja, 24.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
petak, 25.09.2020. u 10:17

I zvanično – poginula oba pilota „miga 21”

(Фото Танјуг/Зворник данас)

Tokom izvršenja redovnog letačkog zadatka jutros oko 9 časova srušio se avion „mig 21” Vojske Srbije u rejonu sela Brasina kod Malog Zvornika. Na lice mesta upućena je ekipa Službe traganja i spasavanja RV i PVO i nadležni organi, saopštilo je Ministarstvo odbrane. 

Dva pilota Ratnog vazduhoplovstva i PVO Vojske Srbije poginula su prilikom pada aviona obavljajući svoje letačke zadatke, saopštilo je Ministarstvo odbrane. Posle obaveštavanja svih članova porodica poginulih pilota, Ministarstvo će, kako se navodi, obavestiti javnost o imenima pilota.

Takođe, povređen je i jedan meštanin sela Brasina koji je prevezen u bolnicu i njegovo stanje je stabilno.


(Foto Tanjug/Zvornik danas)

Opšta bolnica u Loznici primila je danas jednu osobu sa opekotinama zadobijenim usled pada aviona u reonu sela Brasina kod Malog Zvornika, rečeno je Tanjugu u toj zdravstvenoj ustanovi. U bolnici nisu mogli da preciziraju o kome je reč, ali je najverovatnije u pitanju meštanin.


(Foto Tanjug/Mira Mitrović)

Portparol Opšte bolnice u Loznici Dragana Mitrović kaže da je jedna osoba, starosti 59 godina, primljena nakon pada aviona na intenzivnu negu u svesnom stanju, sa opekotina na grudnom košu, glavi i rukama. Za sada druge povrede nisu ustanovljene, dodala je Mitrović za Tanjug.

Vojska Srbije je do ovog udesa imala svega dva aviona tipa koji su i dalje bili u resursu. Nedavno su remontovani i trebalo je da služe za obuku, održavanje trenaže pilota.


(Foto Dragan Jevremović)

„Mig 21” je izuzetan avion, jednostavan i sa visokim performansama kada je reč o brzini i visini leta. Ali, istovremeno on je i veoma težak za letenje. Strani piloti koji su imali priliku da isprobaju jugoslovenske letelice ovog tipa opisali su ga kao „raketu sa malo osobina aviona”.

– Ne prašta greške – kažu oni koji su imali prilike da lete na ovom avionu.

Ovo mišljenje ilustruju podacima da je poginuo svaki deveti pilot „miga 21” poginuo, uglavnom u udesima, ali i u ratnim dejstvima prilikom raspada SFRJ. Jugoslovenska narodna armija je ove avione koristila još od 1962. godine. Iz tadašnjeg SSSR-a do 1986. godine uvezen je 261 avion ovog tipa.


(Fotodokumentacija „Politike”)

Leteo nisko i „okretao se”

Svedok pada aviona je Stanoje Grujić, meštanin Brasine. On je za RTS izjavio da se pre pada čuo zvuk aviona u niskom letu, koji se zatim pojavio, leteo je nesko i, kako je rekao, „okretao se”. Nešto kasnije iznad mesta pada podigao se dim.


(Foto Tanjug/Rade Prelić)

Na mestu nesreće vatrogasci, vojni i policijski helikopter

MALI ZVORNIK - Na mestu nesreće u selu Brasina, između Malog Zvornika i Banje Koviljače, su vatrogasna i policijska kola, dok mesto nesreće nadleću vojni i policijski helikopter.


(Foto Anđelko Vasiljević)

Avion pregledan pred let

Avion MiG-21 Vojske Srbije, koji se srušio jutros oko 9.10 časova u rejonu sela Brasina kod Malog Zvornika, pregledan je jutros u skladu sa svim procedurama i nakon pregleda konstatovano je da je ispravan i spreman za let, saopšteno je iz Ministarstva odbrane.

Avion trebalo da leti do 2026. godine

Kako saznaje vazduhoplovni portal „Tangosiks”, avion koji se srušio je dvosedi „mig 21UM” iz sastava RV i PVO Vosjke Srbije. O padu aviona prvo je obavešten MUP koji je, preko Direktorata civilnog vazduhoplovstva aktivirao helikopter Helikopterske jedinice MUP-a Srbije koji je stigao prvi na mesto nesreće naknadno pomogavši koordinaciju Vojske Srbije čiji je helikopter stigao na mesto nesreće nedugo zatim.

Reč je o jedinom „migu 21” koji je bio aktivan u Vojsci Srbije, koji je remontovan 2016. i koji je bio najmlađi „mig 21” nabavljen decembra 1986. godine. Posle remonta bilo je predviđeno da leti do 2026. godine.

 

 

Komеntari36
4b9e1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

markus1975
Ispravljam svoj odgovor Marku ... Posledni B-52 koji USAF i dan danas ima 76 komada u aktivnoj službi proizveden je 1963. godine. Poslednji F-4 Phantom, glavni protivnik MIG-21 u Vijetnamu i bliskoistočnim ratovima, proizveden je 1979. godine a i dalje je u aktivnoj upotrebi u ratnim vazduhoplovstvima Grčke, Turske, Irana, Japana i Južne Koreje. Razumem i podržavam svačije demokratsko pravo da kritikuje vlast, ministra, vojsku ili društvo u celini ... ali molim vas obrazujte se malo o temi krit
skrozlos
Kada dezurni kritizeri shvate da avion nije jugo i da mu ne znaci da li ima 20,30 ili 40 godina, mozda ce biti prostora za normalno komentarisanje. Ovako, objasniti pametnim glavama da svaki vazduhoplov pre leta mora proci rigoroznu kontrolu i saglasnost pilota da leti je nemoguca misija. Svim malim ljudima koji seire nad ovom tragedijom i koriste je za dnevna-sitno-politicka prepucavanja neka je na cast. Palim vitezovima neka je vecna slava i hvala, a njihovim porodicama iskreno saucesce.
Vladimir Petković
Polako sa komentarima, ne zalićite se sa komentarima. Sve sami stručnjaci! Treba sačekati izveštaj zvanični pa komentarisati. "Avion se okretao", otkaz komandi? Ko zna šta je stvarni uzrok pogibije dvojice pilota. I nije istina da ne ginu piloti u drugim državama! Ako sada išta vredi, moje iskreno saučešće porodicama.
Jovan
Reč je o jedinom MiG-u 21 koji je bio aktivan u Vojsci Srbije, dvosed (evidencijski broj 16185), koji je remontovan 2016. i koji je bio najmlađi MiG-21 nabavljen decembra 1986. godine. Zasto se piloti nisu katapultirali ?
Братимир
Копилот се катапултирао, пилот није успео. За катапултирање морају да биду испуњени одређени услови/параметри лета. Није могуће то увек урадити, што због брзине, што због положаја и висине авиона, а често и због правца у коме се авион креће - прво га морате "нанишинити" у смеру безбедне локације.
Stanojlo S.
Možda nisu imali vremena. Ako su leteli sa oko 600 km na sat onda je to 166 metara u sekundi. A ako su bili na visini oko 100 m onda izračunaj sam kolko im trebalo do zemlje.
Prikaži još odgovora
Предраг Давидовић
Летелице као понос и гарант мира.. У правом смислу незамењиви. Искрено саучешће породицама погинулих..
Саша Микић
Летилице јесу скупе, али су замењиве. Незамењиви су пилоти и сви они који доприносе сигурности и безбедности.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja