nedelja, 29.11.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
petak, 30.10.2020. u 14:06 Dejan Aleksić
U CENTRU GRADA

Pešaci ostali bez prelaza

Nadležni obrisali zebre u Braće Jugovića i Bulevaru despota Stefana jer tako se „smanjuje broj konflikata i povećava nivo bezbednosti posebno semaforizacijom pešačkog prelaza kod Skadarske ulice”
Избрисана два пешачка прелаза на раскрсници Булевара деспота Стефана и Браће Југовића Нестала зебра и код улаза у Скадарлију, недалеко од аутобуског стајалишта (Фото:графије Д. Алексић)

Prosečna osoba potroši 14 dana života čekajući na semaforima, ukazuje nedavno je objavljen podatak. Beogradski pešaci bi verovatno osporili ovaj statistički pokazatelj. Mnogim sugrađanima, s pravom, deluje da im na semaforima, odnosno pešačkim prelazima, prođe znatno više vremena od tih pola meseca. Beograđani koji kao „prevozno sredstvo” pre svega koriste svoja stopala gotovo sigurno bi ocenili da im u čekanju na prelazima prođe dobar deo života.

Gradski oci poslednjih godina deklarativno se zalažu za reorganizaciju saobraćaja u kojoj bi prednost imali upravo pešaci i biciklisti pa tek onda javni prevoz i automobili. Ali u praksi ne deluje da je tako. Na to upućuje i poslednji svež primer ukidanja dva pešačka prelaza na raskrsnici Bulevara despota Stefana i Braće Jugovića i jednog na ulazu u Skadarliju (nedaleko od autobuskog stajališta).

Na mestima gde su donedavno bili ovi pešački prelazi postavljene su ograde, verovatno da pešaci ne bi po navici tuda nastavili da prelaze.

Posle ovakve odluke i poteza nadležnih ubrzo se oglasio Sekretarijat za saobraćaj koji je naveo da „pešački tokovi u ovoj zoni nisu prekinuti već usmereni kako bi se smanjio broj konflikata i povećao nivo bezbednosti posebno semaforizacijom pešačkog prelaza u Bulevaru despota Stefana kod Skadarske ulice”.

– Ukidanje pešačkih prelaza u Bulevaru despota Stefana, Ulici braće Jugovića i u Dečanskoj kod Doma omladine ima za cilj povećanje protočnosti vozila u levom i desnom skretanju na ovim raskrsnicama, a osetno poboljšanje protočnosti već je evidentno za vozila javnog gradskog prevoza u Dečanskoj kod Doma omladine – navode iz sekretarijata dodajući da će oni analizirati i pešačke i tokove vozila i da će preduzimati neophodne mere i izmene režima saobraćaja, ukoliko to bude bilo potrebno.

– Saobraćajni režim, koji je primenjen na potezu od Bulevara despota Stefana do Terazijskog tunela, predstavlja deo rešenja dobijenog na osnovu studije koju je za potrebe ovog sekretarijata izradio Saobraćajni fakultet Univerziteta u Beogradu – dodaje se u saopštenju.

Koliko god nadležni pravdali ovakav potez, pešaci koji svakodnevno prolaze ovom trasom ocenjuju da se ukidanjem nekoliko prelaza pre svega podilazi vozačima automobila.

– Ko misli da je ovo sitnica, nek samo svakog dana čeka da pređe ulicu kod Doma omladine ili nešto niže, na semaforu kod Braće Jugovića, Trga republike i Bulevara despota Stefana. Tu nije reč o tridesetak sekundi čekanja, već minuti i minuti čekanja jer se, naravno, prednost daje automobilima. Zato neka nam ne prodaju priču da se ulice prilagođavaju pešacima – stav je Milice Pavlović, jednog od prolaznika u Braće Jugovića.

I drugi prolaznici u ovom delu grada smatraju da, kada se već ukidaju pešački prelazi, nije u redu da u gradu pričaju kako se saobraćajnice prilagođavaju pre svega pešacima i biciklistima.

– Mislim da na prste mogu da nabrojim semafore u širem centru grada na kojima se ne čeka dugo, odnosno na kojima pešaci imaju prednost. O kakvom to demotivisanju vozača u centru govore, kada je većina raskrsnica i semafora baš njima prilagođena. Ovo što su uradili u Braće Jugovića i okolini je bezobrazluk – ocena je studenta Marka Milojevića koji je vidno bio iznenađen ogradama na mestu doskorašnjih pešačkih prelaza.

Svojevrsnu agoniju za pešake već nekoliko godina, i to od završetka rekonstrukcije, predstavlja Slavija. U zoni ovog trga, posle obnove, pešački prelazi u okolnim ulicama pomereni su dublje, odnosno dalje od raskrsnica sa ovim trgom, što je za pešake u praksi znatno više kruženja i obilaženja oko trga. Na sve to, na prelazima koji su semaforizovani u zoni Slavije pešaci i po više minuta ne mogu da prođu preko zebre jer veoma dugo semafori drže zeleni signal za vozače. Zato i ne čudi što mnogi pešaci tu prelaze na crveno. Poslednjih godina vrlo loše podešeni semafori za pešake, na kojima se čeka i po četiri i pet minuta da bi se prešlo preko zebre, nalaze se i na više tačaka duž Bulevara kralja Aleksandra.

Komentari13
a735f
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Савић Драгана
Пешаци се све више омаловажавају односу на возаче:на неким прелазима имају само 10 секунди да ПРЕТРЧЕ улицу,да господа у аутомобилима не би трошила "драгоцено"време живота свог !!!
Милош
Време зеленог светла за пешаке треба да буде једнако времену зеленог за возила!
dzordz
da bude jasno da u selu pesak nema nigde pesacki prelaz i ide kuda mu je blize ili zanimljivije ili popreko. to u urbanim sredinama ne moze! zato postoje pesacki prelazi, ma mestima koje odredjuju diplomirani saobracajni inzenjeri sa licencama. nema proizvoljnosti. guzva je svima, pa i pesacima. malo dobre volje i strpljenje i bice bezbednije za sve. ulica beograda nije seoska dzada!
Mrgud
U centru grada! Probajte da predjete ulicu u Novom Beogradu! Moze komotno na svakom semaforu da se otvori kiosk sa pljeskavicama, klupa za sah ili nesto slicno. Zivim tu i potrebni mi je (ne preterujem) oko 10-15min dnevno da savladam tri raskrsnice kako bih presao cca 1km puta. U poredjenju, bez semafora za taj put potrebno je ukupno 10-15min peske ili 5min biciklom. Toliko o tome zasto uvek prelazimo na crveno .
Cvet
Prošao sam malopre kao vozač. Odlično rešenje. Na ovaj način su otklonjena 4 uska grla na tom potezu. Potrebno je dodati da je napravljena nova traka za ulaz u terazijski tunel.
katarina
Ajde sad nakon tog besmislenog komentara nazad na citanje teksta: njegova tema je upravo cinjenica da se kompletan saobracaj u kome su pesaci relevantan i u najmanju ruku ravnopravan ucesnik ciljano PRILAGOĐAVA iskljucivo automobilima. I tako godinama vec, dok se deklarativno i licemerno tvrdi da se sve radi zarad interesa pesaka. Dakle, nikako ne moze da bude odlicno resenje u kome se potrebe pesaka u potpunosti zanemaruju.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja