понедељак, 10.05.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 18.03.2021. у 18:00 Дејан Алексић

И са Русима о развоју „БГ воза”

Биће 39 нових композиција, реконструисано више од 230 километара шина и изграђено скоро 80 километара нових колосека до 2030. године
(Фото Д. Јевремовић)

У причи о развоју „БГ воза” последњих година у граду је помињано више иностраних потенцијалних партнера, а последњи кога градски челници најављују је Русија. Како је јуче саопштио Беоинфо, до лета би требало да буде потписан међудржавни споразум између Србије и Русије који ће „омогућити учешће руских компанија у пројекту развоја и модернизације ’БГ воза’”.

Ово је договорено у Москви на састанку делегације Београда и Ненада Поповића, министра задуженог за иновације и технолошки развој, са компанијом „Синара – Транспортне машине” која је заинтересована да учествује у том пројекту.

– Према плану који је направила руска влада, у року од две до три недеље они ће нашој влади предложити међудржавни споразум. Када споразум прође процедуру у Србији, већ у мају или јуну могли бисмо и да га потпишемо – навео је након састанка Горан Весић, заменик градоначелника.

– План је да у марту 2023. године у три фазе почнемо сарадњу на изградњи „БГ воза”. Укупно ће бити 39 нових композиција, биће реконструисано више од 230 километара шина и изграђено скоро 80 километара нових колосека. Када све то будемо завршили, до 2030. ћемо имати две нове линије метроа и потпуно урађен „БГ воз” који неће покривати само Батајницу до Овче, већ и потез до Панчева. Биће много више композиција на потезима према Лазаревцу и Барајеву, односно Младеновцу и Сопоту, а са центром града биће спојен центар Сурчина и аеродром, као и Обреновац – уверава Весић.

Коментари7
b4e30
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Razuman Srbin
A sta je sa vec napravljenim tunelom do Karaburme koji nije pusten u rad, kao i tunel ispod Dedinja? Tu je veci deo posla uradjen, potrebno je napravii kolosek, struju i urediti stanice.
Gagi, dipl. inž. saobraćaja
Pošto nadležni u Beogradu nisu sposobni da za saobraćaj osposobe odavno u prošlom veku izgrađene tunele »Karaburma« i tako prošire mrežu »BG voza« sada im je potrebna pomoć Rusa. Naime, od leve i desne cevi tunela »Vračar« izgrađene su klasičnom metodom dve cevi tunela »Karaburma«, obe dužine po 600m i to leva cev u periodu 1975-77, a desna cev 20 godina kasnije. A da bi se linije »BG voza« produžile do Karaburme i dalje do Rospi Ćuprije treba u te tunele samo postaviti šine i kontaktnu mrežu.
Gagi, dipl. inž. saobraćaja
Da su nadležni u Beogradu na vreme postavili šine i kontaktnu mrežu u tunele »Karaburma« danas bi se već verovatno na tunelima »Vračar« otvorenim iskopom (Cut and Cover) gradilo stajalište Novo groblje kao i stajalište Makenzijeva koje je inače prvobitno bilo i predviđeno, ali se odustalo zbog nedostatka novca. I na tunelima »Dedinje« je moguće u blizini bolnica na Dedinju otvorenim iskopom izgraditi stajalište, pa bi se tako povećala pristupačnost »BG voza« široj populaciji Beograda.
Петар
Када све то будемо завршили, до 2030. ћемо имати две нове линије метроа и потпуно урађен „БГ воз” који неће покривати само Батајницу до Овче, већ и потез до Панчева... Колико је то, 9+ година још, а још деведесетих је Беовоз возио између Панчева и Београда као и до Батајнице, Нове Пазове, Лајковца, Ресника, Рипња па чак и Ваљева. Велики успех баш. Упропастиш прво што већ имаш, па онда исто то направиш за 10 година и хвалиш се успехом. Може то али некоме ко има пилеће памћење.
Марија
За почетак могли би да уведу поштовање реда вожње возова, и телефонску подршку. А не да путници у Лазаревцу дођу на воз по реду вожње, а отправник им каже "воз у 12 данас не саобраћа". А када хоћете да се жалите они вас шетају од броја до броја.
Nikola
Zasto se ne otvori sutra linija do Panceva, kada nova modernizovana dvokolosecna pruga postoji vec godinama?

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља