Четвртак, 21.10.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Почиње уводни део Битефа

Премијером представе „Living room” (Дневна соба) у режији берлинског редитеља Ерсана Мондтага стартује фестивалски програм „Пролог”
Сцена из представе „Living room” (Фото: Драгана Удовичић)

Премијером представе „Living room” (Дневна соба), у режији Ерсана Мондтага, берлинског редитеља, пореклом из турске заједнице вечерас од 20 сати, у посебном програму „Пролог”, биће отворено 54. и 55. издање Битефа на сцени „Оливера и Раде Марковић” Београдског драмског позоришта. Под слоганом „На ивици будућности” дупло 54. и 55. издања Битефа до 25. септембра понудиће публици 13 представа у главном програму из Француске, Белгије, Немачке, Хрватске, Србије, Ирана, Мексика, Аустрије и Чилеа, након што је прошле јесени због пандемије вируса корона уприличен само Битеф пролог.

Иван Меденица, уметнички директор и селектор Битефа, издвојио је ову представу за уводни део фестивала, подједнако значајан као и званични програм у којем ће публика сутра увече видети и представу БДП-а: „Цемент Београд”, у режији троструког лауреата Битефа Себастијана Хорвата, последњег у низу добитника „Политикине” награде за најбољу режију.

Ово дело уводи публику у теме и естетике које ће се третирати у готово свим представама такмичарске селекције. У питању је део Мондтаговог, прошле године у белгијском театру НП Гент започетог истоименог пројекта. Односно, други део трилогије „The Living” (Ливинг), која прича о томе шта је живот. Међународна позоришна каријера Ерсана Мондтага почела је управо на Битефу, где је 2017. године гостовао са две представе, док је 2019. био члан жирија. Представа говори о старијој жени која се спрема за посао у дневној соби, а онда када се сцена окрене, публика гледа младу жену на истом месту и идентичној ситуацији, што чини практично један исти живот током 40 година.

Весна Чипчић тумачи главну јункињу Катарину Малковић, оперску певачицу из Београда, чији је живот током осамдесетих година био пун наде.

‒ Бескрајно се радујем премијери која нас очекује, јер смо веома озбиљно радили на овом необичном комаду. Познато је да је наш рад био више пута прекидан због пандемије, и сада ће коначно изаћи пред публику ‒ каже Весна Чипчић, поред које у овом пројекту Ерсана Монтага играју и Ива Илинчић, у алтернацији са Александром Ањом Алач, Љубомир Булајић и Александар Јовановић.

‒ Прича коју желимо да испричамо јесте заправо слика овог нашег простора у којем живимо, са свим нашим мукама и недаћама које пролазимо током последњих 40 година. Лако ми је препознати је, јер је све доживљено. То јесте и моја лична прича ‒ казала је за „Политику” Весна Чипчић, уз објашњење:

‒ Моја јунакиња је права оперска дива озбиљне каријере и великог професионалног успеха. Пучинијева Тоска је рола која је пре свега прославила и винула у сам врх. Вољена и слављена. Са професионалног аспекта задовољна и остварена, али јој животне околности нису дозвољавале спокој и мир. Сина јединца изгубила је 1999. године на Косову, а супруга 1992. у Босни. Осуђена је на самоћу и на тугу. Она више нема снова и мотива за живот. То и јесте разлог њеног трагичног краја.

Ово је, како каже Весна Чипчић, типична прича о трагедији жене на Балкану, коју вазда и непрестано тресу громови и олује:

– Имам утисак да је ова улога пронашла мене, а не ја њу. Та опсежна палета живота које сам захваљујући глуми оживела на сцени, учинила ме је бољим човеком. Неутољива потреба за игром моја је животна терапија и питање освајања слободе. Када је живот у питању, то су моја деца: Ања и Иван Вања и мали, тек рођени Алексеј.

Светлана Бојковић (Фото: А. Васиљевић)

Светлана Бојковић отвара фестивал

Двоструки, 54. и 55. Битеф прогласиће отвореним 15. септембра у Југословенском драмском позоришту глумица Светлана Бојковић, уочи представе „Трагови”, белгијског кореографа Вима Вандекејбуса и његове трупе „Ултима вез”.

Због епидемијске ситуације за сада је отказана само једна представа главног програма 54/55. Битефа: „Плућа”, словеначког редитеља Жиге Дивјака.

Одлуку о најбољим међу 13 представа главног програма донеће међународни, овога пута искључиво женски жири. Чине га: Шермин Лангхоф, уметничка директорка позоришта „Максим Горки” из Берлина (председница), а чланице: критичарка и професорка Луциа ван Хетерен (Холандија), театролошкиња и професорка Агата Јунику (Хрватска), критичарка и новинарка Сесилија Ђурберг (Шведска) и редитељка Јована Томић (Србија).

Ту је и жири за доделу 43. „Политикине” награде за најбољу режију на Битефу, у којем су редитељи Харис Пашовић и Ана Томовић, Гордана Поповић, уредница Културне рубрике, Ана Тасић, позоришна критичарна и Борка Голубовић Требјешанин, новинарка. 

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.