Недеља, 05.12.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Наставници неће да раде дупли посао за исту плату

Више посла по комбинованом моделу у школама, без материјалног подстицаја, води ка пуком постављању назива лекције у онлајн учионицу уместо квалитетној настави на даљину, тврди Милорад Антић, председник Форума средњих стручних школа
(Foto EPA-EFE/ A. Cukic()

Комбинована настава на коју су ђаци и њихови наставници принуђени да привремено пређу, због неповољних епидемијских прилика у појединим градовима и општинама, доводи професоре у незавидан положај – да раде дупли посао, прековремено, да држе предавања прво у класичној учионици за групу ученика који су на непосредној настави, а потом да све понове за другу групу ђака истог одељења који уче на даљину у „гугл учионици”, и притом им се додатни рад у отежаним околностима не вреднује повећањем месечних прихода, како у разговору за наш лист тврди Милорад Антић, председник Форума средњих стручних школа Београда.

– Огроман број колега из средњих стручних школа се жали. Неће да раде дупли посао. Имају решење за четрдесеточасовну радну недељу у којој је тачно одређен фонд редовне наставе, припреме, дежурства, допунске, додатне, стручног усавршавања... Онлајн рад је ван тог решења, не плаћа се. Потписали смо решења у којима пише да ћемо радити на часовима од 45 минута у школи без обзира на облик наставе и још два сата недељно потрошити на остављање наставног материјала групи ученика који уче на даљину. То ће се свести на поступак неких наших прагматичних колега из претходних година короне – да деци само напишемо где се нека лекција налази, па нека им родитељи или приватни наставници објашњавају, пошто ми немамо времена да се на то враћамо на редовним часовима. Тако ће колеге ући у „бели штрајк”, јер зашто би неко радио два посла ако му то није плаћено. То је поента приче – уверава Антић.

Такав начин рада, наглашава он, неће одговарати већини ваљаних и часних наставника, којима је стало да децу науче бар основно градиво свог предмета, а не да површно постављају број стране или назив лекције, као да деца не знају да отворе садржај уџбеника или приручника. Исто се напомиње и у допису који је јуче, у име форума којим руководи, Милорад Антић упутио Бранку Ружићу, министру просвете, науке и технолошког развоја. У том писму овај просветни синдикат критикује надлежне због „неодговорне политике, неетичког поступања према ученицима, наставницима и њиховим породицама тиме што није донета ниједна ваљана одлука о прилагођавању наставе и обима знања у околностима пандемије, нити о унапређењу техничке подршке атипичној настави”. Антић, као потписник тих редова, каже да од првог човека просветног система не тражи ништа што не би било у складу са упутствима Министарства просвете.

Чињеница је да стручно упутство за организацију рада средњих школа у овој школској години предвиђа да приликом припремања за непосредну наставу у школи наставници треба да израђују припреме за наставне јединице у дигиталном облику (питања, задаци, материјали за учење, вежбање...) како би се оне могле користити и у настави и учењу на даљину. Предвиђено је и да те наставне садржаје професори ученицима треба да достављају унапред или док бораве на непосредној настави. Такође, препоручује се школама да стручна већа наставника заједнички припремају и деле наставне садржаје. Пожељна је сарадња и између школа, у оквиру заједница сродних кућа знања, као и стручних друштава за поједине наставне предмете у циљу размене наставних ресурса. Због подсећања и утврђивања обрађених садржаја, реализоване и снимљене часове, наставник поставља на платформу за учење, чини их доступним ученицима и на тај начин ствара интерну базу часова, предвиђено је упутством за рад осмолетки, али нигде не пише да слично не може да се чини и у средњим школама зарад квалитета наставе на даљину.

– Пише, пише да треба припреме да се раде у дигиталној форми. Делимично можемо да се ослонимо на материјале од прошле године, али углавном се морају припремити нови – потврђује Антић.

Међу питањима која он поставља министру је и: „Колико треба деце да се разболи да бисмо прешли на онлајн наставу?” Зато питамо да разјасни да ли запослени у средњим стручним школама, чији је гласноговорник, у ствари прижељкују рад од куће.

– Не. И ја сам лично против онлајн наставе, али велики је број заражених наставника, само изгледа нема ко да нас преброји. Да ли примећујете да нема података о броју инфицираних у школама? Код мене у школи је од ковида 19 тренутно оболело дванаесторо колега, од око стотину запослених. Веома је тешко организовати наставу када недостаје кадар. Желимо да се просветним радницима плати прековремени рад или да нам се према Посебном колективном уговору исплате такозване новогодишње награде, које нам нису исплаћене од 2014. године, када су износиле 5.000 динара. Да то буде вид мотивације за посвећеност и преданост раду у отежаним околностима, а не да радимо, а да то нико нити види, нити зна, нити вреднује – појаснио је председник Форума средњих стручних школа.

 

Коментари22
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

ljubica
@ Дијана Ali problem je u tome što nijedan nastavnik NEMA 8 sati dnevno ili 40 sati nedeljno uključujući i tkz. dupli posao.
sloba car
Ne moraju, nek promene posao.
NKM
Ne sporim činjenicu da sada nastavnici imaju više posla, ali koliko su radili pre epidemije? Oni imaju osmočasovno radno vreme kao i ostali, sat nastave, sat pripreme, i neka ih provode na radnom mestu, a ne stalna kuknjava kako rade kod kuće. Tvz. pripreme se kod većine nastavnika svodi na prepisivanje istog materijala iz godine u godinu, pa kada troje braće i sestara(različito godište) imaju iste nastavnike u gimnaziji sveske su potpuno iste, bez ikakvih izmena. Čast izuzecima kojih ima malo.
Aleksandra
A recimo da se nastavnici istih predmeta dogovore i od njih dvoje da jedan drzi nastavu uzivo, a drugi na daljinu? Tako ne bi radili dupli posao, a deca bi imala odgovarajuce znanje. I recimo, zarazeni nastavnici, bez simptoma naravno, mogu drzati nastavu na daljinu. Njima je poenta da budu izolovani samo, i dalje mogu da pricaju. Apsolutno je sve samo stvar organizacije, jer ko hoce nadje nacin, a ko nece nadje izgovor.
Nata
Mogu da se podele poslovi u školama sa puno odeljenja, ali ne svugde jer ima predmeta i škola gde predaje samo po jedan nastavnik npr. muzičko, geografija, istorija.
Nataša
@Zemunac Kamere uopšte nisu skupe.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.