Среда, 01.12.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
ИСХРАНА

Воће богато витамином Це

Киви, лимун, поморанџа… и други цитруси обилују овим витамином који јача имунитет
(Фотографије Пиксабеј)

Свако воће богато витамином Це у доба грипа или прехладе (али и других респираторних инфекција) пожељно је редовно уносити како бисте задржали јак имунитет. Некоме ће можда звучати претерано да у ово време короне причамо о разном егзотичном воћу, али хајде да се задржимо искључиво на ономе које можемо наћи у локалној самопослузи.

Киви

Једна средња воћка кивија садржи око 70 мг витамина Це, што је око 80 одсто препоручене дневне количине овог витамина. У доба респираторних инфекција пожељно је појести две-три воћке дневно, а ако их једете редовно током месец дана, према истраживањима, смањићете триглицериде за 15 одсто.

То није све, јер витамин Це такође утиче и на лепљивост тромбоцита и смањује га за 18 одсто што дефинитивно позитивно утиче на спречавање угрушака, дакле потенцијалног можданог удара. Такође повећава се активност леукоцита за целих 20 процената. Киви је дефинитивно, воће богато витамином Це.

Лимун

Лимун се пре три века давао морнарима током дугих пловидби ради спречавања скорбута. Скорбут је болест недостатка витамина Це. Може довести до анемије, исцрпљености, крварења, болова у удовима, а посебно у ногама, отицања на неким деловима тела, а понекад и улцерације десни и губитка зуба.

Један лимун средње величине садржи око 80 мг витамина Це, што је више од 90 процената препорученог дневног уноса овог витамина. Лимун је најлакше узимати у облику лимунаде, док га као остале цитрусе углавном тешко можете јести.

Јагоде

Једно мање паковање од 150 грама овог воћа садржи 90 мг витамина Це, што је управо и препоручен дневни унос за овај витамин. Наравно, да можете и више да поједете, јер јагоде су веома освежавајуће и садрже и манган, флавоноиде, фолате и друге корисне антиоксиданте.

Истраживања су показале да због високог садржаја антиоксиданата јагоде могу помоћи у превенцији рака, васкуларних болести, деменције и дијабетеса. Баш као и киви, јагоде смањују ниво „лошег”, ЛДЛ холестерола.

Поморанџе и грејпфрут

Једна поморанџа средње величине садржи 70 мг витамина Це, што је 78 одсто препорученог дневног уноса овог витамина.

Поморанџе су чест избор код прехлада и често се користе у зимским месецима када су и најсочније. Оне ситније се обично цеде ради прављења сокова, док се крупније поморанџе обично једу свеже.

Остали агруми такође вам могу помоћи да испуните потребе за витамином Це. На пример, пола грејпфрута садржи 44 мг витамина Це, док једна средња мандарина 24 мг.

Јасна Вујичић, нутрициониста
www.nadijeti.com

Коментари1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

dodajem
Obična paprika ima više vitamina C od limuna. Zašto to niko ne pominje?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.