Уторак, 07.12.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Прелаз "Хоргош" биће проширен

Седам и по милиона путника прешло је северне капије Србије, од тога две трећине путника одабрало је да границу пређе код Хоргоша. Сада је најављено проширење овог граничног прелаза, али надлежни кажу чекање неће бити смањено без усклађивања са суседном страном.
Гужва између два гранична прелаза (Фото Н. Тумбас)

Суботица – Колоне камиона паркираних у крајњој десној траци ауто-пута ка Мађарској најављују да је у близини гранични прелаз „Хоргош”. Ипак, возачи камиона неће брзо прећи Шенгенску границу на путу ка Европској унији јер чекање се и овде, као и на суседном прелазу „Келебија”, мери часовима, понекад и данима. Застој и у теретном и у путничком саобраћају по правилу настаје због динамике рада мађарске стране.

Гранични прелази ка Мађарској већ годинама су постали синоним за сате чекања, и то не важи само за ударне месеце летњих одмора или зимских празника, стајање на граници постало je свакодневно искушавање стрпљења путника.

У првих девет месеци ове године кроз наше северне капије прошло је више од 7,5 милиона путника. За исти период, у теретном саобраћају на граничним прелазима „Хоргош” и „Келебија” прешло је више од 400 хиљада камиона у оба смера – показују подаци Управе царина у одговору на питања „Политике”.

Међу седам друмских прелаза према Мађарској у путничком саобраћају две трећине путника, или 5,1 милион у земљу је ушло, или из ње изашло, преко рампе на прелазу „Хоргош”. „Келебију” је користило за улазак или излазак из земље укупно нешто мало више од милион и по путника. Међу осталим прелазима фреквентан саобраћај бележе још прелази „Бачки Виногради” који је користило преко 300 хиљада путника и „Хоргош 2” који се налази на регионалном путу, и преко којег је прешло готово 250 хиљада путника.

Гранични прелаз „Хоргош” постао је претесан за овако интезиван саобраћај и путничких и теретних возила. Министарство грађевинарства, инфраструктуре и саобраћаја објавило је и конкурс за проширење овог граничног прелаза, рок за пријаву извођача је 26. октобар, вредност радова је 1,9 милијарде динара, а време завршетка 2023. година. То је време за када је и мађарска страна најавила да ће до тада урадити проширење свог граничног прелаза „Реске”.

У образложењу које је урадио Саобраћајни институт ЦИП стоји да би реконструкција граничног прелаза требала да смањи гужве и чекање у критичном периоду а то су празници и годишњи одмори. Такође се каже: „Анализом узрока саобраћајних гужви може се утврдити да у највећој мери на то утиче не само непостојање потребних садржаја на самом граничном прелазу већ и начин рада граничних служби суседне државе.”

У одговору на питања „Политике”, Управа царина наводи да подржава проширење граничног прелаза „Хоргош” као најоптерећенијег. Проширење предвиђа да се у смеру према Мађарској изграде две додатне траке за теретна возила, нова паркинг места за путничка, теретна и аутобуска возила, формирање две траке за аутобуски и две додатне за путнички саобраћај.

„Паралелно са пројектом проширења прелаза, интезивно се ради на комуникацији са пограничним органима суседне државе, без чије сарадње, проширење прелаза неће моћи да да максималне резултате. Пропусна моћ прелаза не зависи само од инфраструктурних предуслова већ и од динамике рада пограничних органа која мора бити усклађена како не би долазило до непотребних задржавања”, наводи се у одговору Управе царина.

Протоколом између Србије и Мађарске, подсећа Управа царина, предвиђено је да дневни капацитет буде 450 камиона, што се показало као недовољно. „Капацитет протока теретних возила на српској страни границе могао би да се креће око 700 теретних возила за 24 часа, али је немогуће остварити га уколико истим или сличним темпом не ради и друга страна”, наводе.

 

 

Коментари5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Оки Доки
Не разумем зашто се чудите. Зато што Србија није у стању, или НЕЋЕ да спречава и обуздава илегалне мигранте, они стално покушавају да се прошверцују у Мађарску. Зато Мађари натенане и прецизно проверавају свако возили и сасвим су у праву. Камо среће да и ми тако радимо на нашим границама, а не да тек у Врању или у централној Србији, полиција заустави возили са гомилом миграната.
Marko
Da li možete da kažete kada tokom godine je dovoljna samo jedna rampa za automobile koji ulaze u Mađarsku na Horgošu? 25. septembra ove godine u 10 prepodne sam na tom prelazu izašao automobilom iz Srbije, u Mađarsku sam ušao u 12:50, 2 sata i 50 minuta kasnije. Na mađarskoj strani je od 8 rampi za automobile 3 radilo. Mađarski službenici su zagledali prtljag svakog automobila, postavili bi svakom vozaču po par pitanja, sve lagano, bez žurbe. Kolona kamiona na izlazu iz Srbije bila je duga 4 km.
Jolli
Toliko o članstvu u EU.Kako ono beše priča pre 21 godinu?
Problem su carinici
Nema potrebe za proširenjem. Samo osposobite da na 4 rampe prolaze kamioni. Šta će automobilima onoliko rampe koje skoro cele godine radi samo jedna, eventulalno dve rampe. Carinike više kontrolisati, jer je korupcija nenormalna među našim carinicima. Uvesti im platu po učinku. Koliko vozila propuste i procenat da im se plati na fiksnu platu od 60,000 din, a da uz dobar učinak mogu da dođu do 100,000 din. Ima da vidite kako će da se raščiste gužve kada carinici rade, a ne piju kafe, gledaju tv.
Drmr
Ja mislio mi ulazimo u EU pa će skloniti taj prelaz...kad oni samo proširuju šti znači podebljavanje granice..

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.