Utorak, 07.12.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Prelaz "Horgoš" biće proširen

Sedam i po miliona putnika prešlo je severne kapije Srbije, od toga dve trećine putnika odabralo je da granicu pređe kod Horgoša. Sada je najavljeno proširenje ovog graničnog prelaza, ali nadležni kažu čekanje neće biti smanjeno bez usklađivanja sa susednom stranom.
Гужва између два гранична прелаза (Фото Н. Тумбас)

Subotica – Kolone kamiona parkiranih u krajnjoj desnoj traci auto-puta ka Mađarskoj najavljuju da je u blizini granični prelaz „Horgoš”. Ipak, vozači kamiona neće brzo preći Šengensku granicu na putu ka Evropskoj uniji jer čekanje se i ovde, kao i na susednom prelazu „Kelebija”, meri časovima, ponekad i danima. Zastoj i u teretnom i u putničkom saobraćaju po pravilu nastaje zbog dinamike rada mađarske strane.

Granični prelazi ka Mađarskoj već godinama su postali sinonim za sate čekanja, i to ne važi samo za udarne mesece letnjih odmora ili zimskih praznika, stajanje na granici postalo je svakodnevno iskušavanje strpljenja putnika.

U prvih devet meseci ove godine kroz naše severne kapije prošlo je više od 7,5 miliona putnika. Za isti period, u teretnom saobraćaju na graničnim prelazima „Horgoš” i „Kelebija” prešlo je više od 400 hiljada kamiona u oba smera – pokazuju podaci Uprave carina u odgovoru na pitanja „Politike”.

Među sedam drumskih prelaza prema Mađarskoj u putničkom saobraćaju dve trećine putnika, ili 5,1 milion u zemlju je ušlo, ili iz nje izašlo, preko rampe na prelazu „Horgoš”. „Kelebiju” je koristilo za ulazak ili izlazak iz zemlje ukupno nešto malo više od milion i po putnika. Među ostalim prelazima frekventan saobraćaj beleže još prelazi „Bački Vinogradi” koji je koristilo preko 300 hiljada putnika i „Horgoš 2” koji se nalazi na regionalnom putu, i preko kojeg je prešlo gotovo 250 hiljada putnika.

Granični prelaz „Horgoš” postao je pretesan za ovako intezivan saobraćaj i putničkih i teretnih vozila. Ministarstvo građevinarstva, infrastrukture i saobraćaja objavilo je i konkurs za proširenje ovog graničnog prelaza, rok za prijavu izvođača je 26. oktobar, vrednost radova je 1,9 milijarde dinara, a vreme završetka 2023. godina. To je vreme za kada je i mađarska strana najavila da će do tada uraditi proširenje svog graničnog prelaza „Reske”.

U obrazloženju koje je uradio Saobraćajni institut CIP stoji da bi rekonstrukcija graničnog prelaza trebala da smanji gužve i čekanje u kritičnom periodu a to su praznici i godišnji odmori. Takođe se kaže: „Analizom uzroka saobraćajnih gužvi može se utvrditi da u najvećoj meri na to utiče ne samo nepostojanje potrebnih sadržaja na samom graničnom prelazu već i način rada graničnih službi susedne države.”

U odgovoru na pitanja „Politike”, Uprava carina navodi da podržava proširenje graničnog prelaza „Horgoš” kao najopterećenijeg. Proširenje predviđa da se u smeru prema Mađarskoj izgrade dve dodatne trake za teretna vozila, nova parking mesta za putnička, teretna i autobuska vozila, formiranje dve trake za autobuski i dve dodatne za putnički saobraćaj.

„Paralelno sa projektom proširenja prelaza, intezivno se radi na komunikaciji sa pograničnim organima susedne države, bez čije saradnje, proširenje prelaza neće moći da da maksimalne rezultate. Propusna moć prelaza ne zavisi samo od infrastrukturnih preduslova već i od dinamike rada pograničnih organa koja mora biti usklađena kako ne bi dolazilo do nepotrebnih zadržavanja”, navodi se u odgovoru Uprave carina.

Protokolom između Srbije i Mađarske, podseća Uprava carina, predviđeno je da dnevni kapacitet bude 450 kamiona, što se pokazalo kao nedovoljno. „Kapacitet protoka teretnih vozila na srpskoj strani granice mogao bi da se kreće oko 700 teretnih vozila za 24 časa, ali je nemoguće ostvariti ga ukoliko istim ili sličnim tempom ne radi i druga strana”, navode.

 

 

Komentari5
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Оки Доки
Не разумем зашто се чудите. Зато што Србија није у стању, или НЕЋЕ да спречава и обуздава илегалне мигранте, они стално покушавају да се прошверцују у Мађарску. Зато Мађари натенане и прецизно проверавају свако возили и сасвим су у праву. Камо среће да и ми тако радимо на нашим границама, а не да тек у Врању или у централној Србији, полиција заустави возили са гомилом миграната.
Marko
Da li možete da kažete kada tokom godine je dovoljna samo jedna rampa za automobile koji ulaze u Mađarsku na Horgošu? 25. septembra ove godine u 10 prepodne sam na tom prelazu izašao automobilom iz Srbije, u Mađarsku sam ušao u 12:50, 2 sata i 50 minuta kasnije. Na mađarskoj strani je od 8 rampi za automobile 3 radilo. Mađarski službenici su zagledali prtljag svakog automobila, postavili bi svakom vozaču po par pitanja, sve lagano, bez žurbe. Kolona kamiona na izlazu iz Srbije bila je duga 4 km.
Jolli
Toliko o članstvu u EU.Kako ono beše priča pre 21 godinu?
Problem su carinici
Nema potrebe za proširenjem. Samo osposobite da na 4 rampe prolaze kamioni. Šta će automobilima onoliko rampe koje skoro cele godine radi samo jedna, eventulalno dve rampe. Carinike više kontrolisati, jer je korupcija nenormalna među našim carinicima. Uvesti im platu po učinku. Koliko vozila propuste i procenat da im se plati na fiksnu platu od 60,000 din, a da uz dobar učinak mogu da dođu do 100,000 din. Ima da vidite kako će da se raščiste gužve kada carinici rade, a ne piju kafe, gledaju tv.
Drmr
Ja mislio mi ulazimo u EU pa će skloniti taj prelaz...kad oni samo proširuju šti znači podebljavanje granice..

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.