Четвртак, 26.05.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Једноставне навике за природно јачање имунитета

(Freepik)

Храна, и то она здрава и правилно одабрана, физичка активност и ваш лични став могу много да учине за ваше здравље. Ова комбинација значајно ће побољшати ваш имунитет и одбранити вас од многих болести. Наиме, некада су здраве навике кључне за одржавање квалитета живота, па покушајте да их усвојите и придржавате их се.

Бирајте добре масти

Неке масти су неопходне за изградњу ћелија и за производњу простагландина, хормонског једињења којe помажe да се регулише одговор имуног система на инфекцију. Тајна како да ојачате свој имунитет? Пажљиво бирајте масти. Одлучите се за незасићене биљне масти, а не за засићене животињског порекла које смањују способност белих крвних зрнаца да уништавају бактерије. И избегавајте транс масти, произведене масти означене као „хидрогенисане“ или „делимично хидрогенизоване“. Често се налазе у прерађеној храни и печеним производима и ометају имуни систем.

Што мање шећера

Само 10 кашичица шећера смањује способност белих крвних зрнаца да деактивирају или елиминишу бактерије. Уместо шећера бирајте природни заслађивач као што је стевија.

Риба је обавезна на трепези

Сардине, харинге и скуша садрже протеине – неопходне за изградњу ћелија које јачају ваш имунитет. Риба је и извор омега- 3 масних киселина за које је у клиничким испитивањима откривено да активирају делове имуног система.

Једите више цитруса

Витамин Ц, који се налази у високим концентрацијама у наранџама, лимуну, лимети и грејпфруту, појачава активност фагоцита, ћелија које варе бактерије у крви. Тело ипак не може да складишти витамин Ц, тако да морате да га једете сваки дан цитрусе да бисте ојачали свој имунитет.

Вежбање

Одличан начин да ојачате имунитет је да вежбате јер он реагује на вежбе тако што производи више крвних ћелија које нападају бактерије. И што редовније вежбате, промене постају дуготрајније. Истраживања показују да људи који умерено вежбају пет или шест дана у недељи имају упола мање прехладе и упале грла од људи који то не чине.

Насмејте се

Смех подиже нивое антитела у крви и антитела белих крвних зрнаца која нападају и убијају бактерије и вирусе. Такође повећава број антитела у слузи која се ствара у носу и респираторним путевима, улазним тачкама за многе клице.

Одбрана поврћем

Бели лук и лук у супи, чорби и другим јелима је извор моћних антивирусних супстанци које могу повећати вашу отпорност на инфекције. У вашу одбрану тако могу и треба да стану и шаргарепа и слатки кромпир, чили паприке, које разблажују носну слуз; шитаке печурке, које помажу у производњи белих крвних зрнаца; и ђумбир, који спречава упале.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.