Четвртак, 26.05.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Како је Европа открила јевтину „дачију“

(Фото Pixabay)

Велики пад продаје аутомобила на самом крају 2021. натерао је стручњаке да потраже узроке. Уочили су да је уз смањену тражњу и све већи број купаца који се масовно окрећу јевтинијим возилима. Рекло би се, криза има своје законе, а ко се ту снађе, погоди укус купаца, може и да рачуна на успех.

Продаја нових путничких аутомобила у Европској унији пала је током 2021. године за 2,4 посто на 9,7 милиона возила, при чему је само у децембру пад износио чак 22,8 процената, саопштило је Европско удружење произвођача возила (АЦЕА). У децембру је широм ЕУ продато 795.295 путничких аутомобила, а то је шести узастопни месец пада.

На већини тржишта регистрован је двоцифрени пад продаје у децембру. Већина произвођача бележи и пад производње и самим тим и продаје.

Тако је и пример румунске Дачије, јер нуди нижу а самим тим и јевтину робу, како се добро „плива“, чак и узводно.

Румунски произвођач испоручио је прошле године 537.095 возила и једна је од ретких великосеријских аутомобилских марки која је 2021. завршила у плусу. Дачија се похвалила и да је избила на треће место у Европи када је реч о продаји возила приватним купцима, након што је достигла рекордни тржишни удео од 6,2 одсто. За овакав резултат најзаслужнија су два кључна модела компаније на европском тржишту – „сандеро“ и „дастер“.

У 2021. у Европи је продато 226.825 примерака „сандера“, укључујући и „степвеј“ варијанту.

„Дастер“ је такође имао одличну годину иза себе са 186.001 испорученим возилом, чиме је укупна продаја овог модела од 2010. године премашила два милиона аутомобила.

Тајна добре продаје ових возила је ниска цена, коректнан изглед, гаранција, јефтини делови, опрема, довољно места за четири одрасле особе, клима, мала потрошња...

Док се други брендови тскмиче у томе ко ће пре да напусти производњу аутомобила с унутрашњим сагоревањем, како би остварили виши циљ смањења емисија ЦО2 у атмосферу, Дачија има сасвим другу стратегију. Неће се одрицати мотора с унутрашњим сагоревањем све док то буде законски могуће, али ће на друге начине смањивати емисију штетних гасова.

Приступ је прилично занимљив и успешан а изнео га је за енглески Аутокар извршни директор Дачије Денис Ле Вот.  У компанији коју представља су одлучили под сваку цену да смање тежину својих возила, па онда и потрошњу горива што доводи до мањих емисија.

Има и Дачија чипове, али оне једнпставније, који, заправо, и једини служе сврси, а све остало је „инфотејмент шминка“, која се скупо плаћа. Самим тим, нема ни проблема са испоруком те „високе“ технологије, која је остале брендове коштала ѕастоја и смањене продаје.

Закључак из свега може да се изведе: европски купци се окрећу јефтинијм превозним средствима, а то је често случај где се у породицама тражи други или трећи ауто. Отуд и заокрет према „дачији“ коју иако бије глас “источног возила“, и има много критичара, нуди више од конкурената, чак у цени и 20 до 40 одсто у односу на неке важне европске брендове.

 

Коментари22
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Бане
Имао сам Дачију Логан 1,4 бензин. Купљен полован са 40 хиљада. Мене је добро служио 6 година. Комотан простран и удобан. Огроман пртљажник, лепо иде по споредним и земљаним путевима. Одлично вуче кад се натовари. Гута било какво гориво. Мењач савршен. Кратак ход и прецизан. Делови џабе. Ново штоп светло 2000 динара сет квачила 50 евра. Мане су мека лимарија јефтин ентеријер и слабо убрзање. Претицање се мора планирати. Ако ми се укаже повољна прилика купио би ја то опет.
dusan1
Postoji razlika u kulturi i stilu života između Srbije i drugih krajeva Evrope i sveta. I ovde u Italiji Dacia se 'dobro drži' ali iako jeste jeftinija kao nova nije ni malo jeftina za održavanje po sistemu 'Ko ne plati na mostu...' . Još ako se tome doda da baš zbog krize Italijani ili duže voze svoja 'stara' vozila ili za one pare koliko košta nova Dacia kupuju polovne automobile 'čuvenih' marki. Primer 'Kragujevački' 500L košta 50% više od Dacie ali ga sve jedno ima bar duplo više na putevima
Бане
Исто тако је у Немачкој Форд јефтин за одржавање, а у Србији је као да возиш Мајбаха, али то нема везе с културом него са тим да Форд очигледно није заинтересован за ово тржиште. Наравно да ће Италијани више возити ФИАТ јер имају бољу подршку и сервисну мрежу у матичној земљи, али мени је 500Л промашен ауто. Стаје 5 одраслих а пртљажник му је шала, претежак за моторе који се нуде а мењач лош. Ако треба да претекнеш камион на Ибарској килав је као и Дачија. Поента: нема добар ауто за мале паре.
Крле
Имао сам у фирми два Логана МЦВ које смо продали у пристојном стању са преко 300 000 км. На једном је отишо сензор радилице 2 месеца након истека гаранције али је Рено то решио тако што су дали сензор бесплатно а ја сам платио руке. Од 2017 имам два Лоџија који сада газе 150 000 км и презадовољан сам. Тегле алат материјал и људе и не штеде се. Редовно сервисираш сипаш гориво и возиш. Мени од тога више не треба.
Слободан
Нажалост, пет година возим Дачију Сандеро 1.4 бензин из 2009. године. То је празна конзерва на точковима. Безбедност у чеоном судару је на нивоу аутомобила из средине 90-их (направљен је на Рено платформи из 1998.), бочна и задња на нивоу аутомобила из 80-их година. Звучна изолација је никаква. Мотор је бучан и веома слаб, а троши као савремени мотор са дупло више снаге. Позиција за воланом је катастрофа. Ноге су савијене под 90 степени, као и стопала, а волан је далеко. Даље да не пишем...
Dragan Krasnov
To je do Vas, nije do auta. Ispravite naslon i podesite sedište kako treba, pa ćete i dohvatiti volan i imaćete bolju preglednost. Ima razloga zašto je Sandero najeftiniji auto u Evropi a ručka po ceni pljeskavice u lepinji nema nigde. 1.4 multipoint je provereni i pouzdani motor i ima sasvim normalnu potrošnju ako se vozi normalno. Mnogi koji su kupili trocilindrične turbinske motore sa plivajućim zamajcem će tek zakukati za atmosferskim motorima.
Bane
Što znači da sediš pravilno, samo treba da pomeriš sedište napred da dohvatiš upravljač. U auto se sedi, ne leži se. Ja sam prešao baš takvim službenim Sanderom 200.000 kilometara i nisam imao primedbi. Pređem u danu 700 km i uveče mi ništa ne smeta. Sad vozim nešto skuplje i slomljen sam posle celog dana vožnje. Za bezbednost ti nema pomoći. Moraćeš da izbegavaš sudare.
Породица
Имамо Дачију дуже од 10 година. Прави је породични ауто. Пространа унутрашњост, велики гепек, стандардна потрошња,.. Презадовољни. Није фенси, из Румуније је, и то можда некога одбија.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.