Четвртак, 26.05.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Профит индијске ауто компаније „Марути Сузуки” пао 48 одсто

(EPA-EFE/DIVYAKANT SOLANKI)

БЕНГАЛУР – Највећи индијски произвођач аутомобила „Марути Сузуки” забележио је пад нето добити у трећем кварталу од 48 одсто, већи него што се очекивало, пошто је глобална несташица чипова успорила производњу и јер су високе цене сировина нагризле марже.

„Производња је била ограничена услед глобалних проблема с несташицом електронских компоненти због чега није могло да буде произведено око 90.000 возила”, наводи се у данашњем саопштењу Марутија који је у већинском власништву јапанске компаније Сузуки мотор, преноси Ројтерс.

Према саопштењу „Марутија”, који у укупној индијској продаји аутомобила има удео од 50 посто, продаја је у трећем тромесечју пала на 430.668 возила са 495.897 аутомобила годину дана раније.

С друге стране, потражња за аутомобилима је била јака, што илуструје податак да је на крају трећег квартала „Марути” имао више од 240.000 наруџбина које тек треба да буду реализоване, преноси Танјуг.

Добит је износила 10,11 милијарди рупија (135,43 милиона долара) у тромесечју завршеном 31. децембра, у односу на 19,41 милијарди рупија годину дана раније (259,5 милиона долара).

Укупни пословни приходи су пали за један проценат на 232,46 милијарди рупија (3,1 милијарду долара).

Цене сировина и трошкови транспорта су скочили због поремећаја у ланцу снабдевања, што је утицало на пад профитних марже многих компанија која настоје да се опораве од утицаја пандемије.

Произвођачи аутомобила широм света покушавају да пребаце део тих трошкова на купце како би ублажили ударац.

„Марути је прошле године повећао цене најмање четири пута, додаје Ројтерс.

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Мали Ђокица
Ја сам возио фртаљ века аутомобиле без чипова и ништа ми није фалило. Могли су накнадно, када чипови буду стварно чип. да уграде.
dusan1
Nažalost uvek se nađe zakon ili rupa u zakonu za borbu protiv konkurencije pa se tako jeftini Maruti automobili uopšte i ne nude na EU tržištu.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.