Недеља, 26.06.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа
ИСХРАНА

Ужина од здравих намирница

Овај оброк можете лако сами да направите, користећи поврће, воће, хумус или кукуруз кокичар
(Фотографије Пиксабеј)

Ужине се могу јести и у првом и другом делу дана, а једно је јасно: индустријске производе треба избегавати. Постоји широк избор здравих опција за ужине.

Кокице: најбоља варијанта су оне које сами направите из зрна кукуруза кокичара. Имају довољно угљених хидрата да задовоље ваше енергетске потребе, али и пуно влакана која су добра за варење.

Хумус: има добру моћ да засити, доста протеина и здравих масти, идеална је слана посластица за ужину. Намажите га на пита хлеб или га користите као умак за перецу или шаргарепу.

Грчки јогурт: обезбедиће све протеине који су вам потребни да бисте се осећали сити током дана. Такође, одличан је извор пробиотика за правилно функционисање црева. Избегавајте ароматизоване варијанте које садрже шећер, јер то смањује нутритивну вредност.

Свежи сир: ово је често занемарен извор протеина и вредних хранљивих материја. Одлична је основа за друге укусне и хранљиве намирнице. Размислите о томе да му додате орахе, сецкане јабуке и можда мало меда да бисте га учинили укусном и заситном ужином.

Орашасти плодови: бадеми, индијски орах, лешници, пистаћи. Бирајте неслане варијанте. Веома хранљиве намирнице који вашем телу обезбеђују здраве масти, као и протеине и магнезијум.

Домаћи чипс од поврћа: испеците у рерни исечен слатки кромпир (батат), тиквице или цвеклу за хрскаву и хранљиву ужину која ограничава непотребне калорије.

Целер: вољен међу тренди дијетама,  даје доста витамина и минерала уз низак гликемијски индекс. Додајте му путер од кикирикија или бадема да бисте добили и протеине.

Јаја: могу се припремити на различите начине, без обзира на начин припреме – богата су хранљивим материјама.

Тамна чоколада: многи имају жудњу за слатким, сама помисао на чоколаду враћа расположење. Наравно, бирамо ону црну, тамну чоколаду са већим процентом какаоа, јер за разлику од млечне, богата је антиоксидансима и има релативно мало шећера.

Киви: подједнако добар за освежење и у фебруару и августу. Веома је сварљиво воће које погодује и онима са проблемима са надимањем.

Јабука: појам је за здраву ужину и уједно и природна четкица за зубе. Богата је антиоксидансима, веома брзо засити, иако има мали број калорија.

Вишње: идеално воће за сокове, смутије, сладолед и воћне салате, обезбеђују витамине, пре свега витамин Це . Одличне су и против несанице.

Банане: одличан су извор калијума, који смањује крвни притисак и помаже вашем телу да се опусти. Комбинујте банане уз тост са бадемовим путером, или ставите у јогурт или шејк или у овсене пахуљице за заситну, хранљиву ужину.

Јасна Вујичић, нутрициониста
www.nadijeti.com

Коментари1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

bambi
Jabuka, pojam zdravlja? Ja ne znam ko je pisao tekst ali stvarno nema logike. Naime, ne znam da li ste upoznati sa cinjenicom, da se jabuke prskaju najgorim hemijskim otrovima i do 14 puta pre nego sto se uberu. One su toliko zatrovane da ni odbacivanje kore ne moze znatno da poboljsta stvar. Za ostale namirnice bolje da ni ne pricamo.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.