Utorak, 05.07.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
ISHRANA

Užina od zdravih namirnica

Ovaj obrok možete lako sami da napravite, koristeći povrće, voće, humus ili kukuruz kokičar
(Фотографије Пиксабеј)

Užine se mogu jesti i u prvom i drugom delu dana, a jedno je jasno: industrijske proizvode treba izbegavati. Postoji širok izbor zdravih opcija za užine.

Kokice: najbolja varijanta su one koje sami napravite iz zrna kukuruza kokičara. Imaju dovoljno ugljenih hidrata da zadovolje vaše energetske potrebe, ali i puno vlakana koja su dobra za varenje.

Humus: ima dobru moć da zasiti, dosta proteina i zdravih masti, idealna je slana poslastica za užinu. Namažite ga na pita hleb ili ga koristite kao umak za perecu ili šargarepu.

Grčki jogurt: obezbediće sve proteine koji su vam potrebni da biste se osećali siti tokom dana. Takođe, odličan je izvor probiotika za pravilno funkcionisanje creva. Izbegavajte aromatizovane varijante koje sadrže šećer, jer to smanjuje nutritivnu vrednost.

Sveži sir: ovo je često zanemaren izvor proteina i vrednih hranljivih materija. Odlična je osnova za druge ukusne i hranljive namirnice. Razmislite o tome da mu dodate orahe, seckane jabuke i možda malo meda da biste ga učinili ukusnom i zasitnom užinom.

Orašasti plodovi: bademi, indijski orah, lešnici, pistaći. Birajte neslane varijante. Veoma hranljive namirnice koji vašem telu obezbeđuju zdrave masti, kao i proteine i magnezijum.

Domaći čips od povrća: ispecite u rerni isečen slatki krompir (batat), tikvice ili cveklu za hrskavu i hranljivu užinu koja ograničava nepotrebne kalorije.

Celer: voljen među trendi dijetama,  daje dosta vitamina i minerala uz nizak glikemijski indeks. Dodajte mu puter od kikirikija ili badema da biste dobili i proteine.

Jaja: mogu se pripremiti na različite načine, bez obzira na način pripreme – bogata su hranljivim materijama.

Tamna čokolada: mnogi imaju žudnju za slatkim, sama pomisao na čokoladu vraća raspoloženje. Naravno, biramo onu crnu, tamnu čokoladu sa većim procentom kakaoa, jer za razliku od mlečne, bogata je antioksidansima i ima relativno malo šećera.

Kivi: podjednako dobar za osveženje i u februaru i avgustu. Veoma je svarljivo voće koje pogoduje i onima sa problemima sa nadimanjem.

Jabuka: pojam je za zdravu užinu i ujedno i prirodna četkica za zube. Bogata je antioksidansima, veoma brzo zasiti, iako ima mali broj kalorija.

Višnje: idealno voće za sokove, smutije, sladoled i voćne salate, obezbeđuju vitamine, pre svega vitamin Ce . Odlične su i protiv nesanice.

Banane: odličan su izvor kalijuma, koji smanjuje krvni pritisak i pomaže vašem telu da se opusti. Kombinujte banane uz tost sa bademovim puterom, ili stavite u jogurt ili šejk ili u ovsene pahuljice za zasitnu, hranljivu užinu.

Jasna Vujičić, nutricionista
www.nadijeti.com

Komentari1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

bambi
Jabuka, pojam zdravlja? Ja ne znam ko je pisao tekst ali stvarno nema logike. Naime, ne znam da li ste upoznati sa cinjenicom, da se jabuke prskaju najgorim hemijskim otrovima i do 14 puta pre nego sto se uberu. One su toliko zatrovane da ni odbacivanje kore ne moze znatno da poboljsta stvar. Za ostale namirnice bolje da ni ne pricamo.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.