Недеља, 14.08.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа
ИСХРАНА

Више поврћа и воћа на тањиру

Многи избегавају ове намирнице, а оне су неопходне за нормално функционисање организма
(Фотографије Пиксабеј)

Иако знамо колико су воће и поврће неопходни за нормално функционисање организма, већина их не уноси у довољној мери. Разлози могу бити разни: доступност воћа и поврћа у одређеним подручјима и сезони, практичност употребе ван куће, лоша едукација… Ако не производите своје воће и поврће, а не живите у градским срединама где је доступно у већој или мањој мери, није лоше направити и неку залиху овакве хране. То може бити у облику смрзнутог али и конзервираног воћа и поврћа.

Ево неколико савета како да повећате количину воћа и поврћа у својим оброцима:

– употребљавајте воће и поврће у својим омиљеним јелима. На пример, умешајте воће у житарице или јогурт, додајте јагоде или боровнице у своје палачинке, упакујте сендвич са поврћем, додајте преливе од поврћа у пицу, умешајте зеље у омиљену питу или тестенину или напуните омлет поврћем

– направите листу својих омиљених рецепата богатих поврћем. Држите ту листу при руци како би служила као подсетник када правите листу за куповину. Изаберите три или четири врсте воћа и поврћа за куповину за недељу дана

– пробајте нове ствари, купујте локалне производе, маните се оног грожђа из Јужне Африке или кивија из Еквадора. Јагоде из Раље или брескве из Смедерева су сигурно боље

– кувајте више вегетаријанских јела. Барем једном недељно прескочите месо и испробајте нове вегетаријанске рецепте за припрему јела. Према више истраживања исхрана заснована на намирницама биљног порекла доприноси мањем ризику од кардиоваскуларних болести и нижој смртности

Ако не можете без неког грицкања између јела, покушајте да грицкате свеже или сушено воће. Или пробајте шаргарепе и паприке исечене на траке. Избегавајте ушећерене плодове, дакле, кандирано воће.

Имајте при руци конзервирано и замрзнуто воће и поврће. Оно је хранљиво као и свеже, а није толико кварљиво. Само обавезно прочитајте шта пише на етикети – понекад конзервиране намирнице могу имати пуно додатог натријума и шећера.

Размислите о воћном смутију ујутру. Можете лако да употребите разно воће и поврће за здрав смути, па чак и да „сакријете” укусе које можда не волите, попут спанаћа или кеља.

Имате соковник или цедиљку за цитрусе? Употребите их. Не купујте индустријске сокове јер се они производе од концентрата, већ узмите свеже плодове и исцедите сок, направите лимунаду или оранжаду. Искористите предности воћа и поврћа у сезони када можете, уз обавезан одлазак на локалну пијацу, да пронађете оно што желите.

Припремите воћну ужину или неку фину салату за ужину на време. Ако унапред исечете неколико комада воћа (поврћа) и држите га у фрижидеру, већа је вероватноћа да ћете посегнути за њим када буде време ужини.

Јасна Вујичић, нутрициониста
www.nadijeti.com

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.