Недеља, 07.08.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Круни се стуб на „Газели”

Са стуба једног од најважнијих београдских мостова отпада малтер и извирују делови конструкције код окретнице „Београд на води”. – Веома оптерећена саобраћајница обновљена детаљно пре десет година
Мост „Газела” (Фото: А. Васиљевић), Круњење стуба (Фото: Д. Алексић)

„Панчевац” је годинама у катастрофалном стању, али надлежни не планирају његову обнову. Стари савски мост, по свему судећи, ускоро завршава саобраћајно „службовање” над Савом јер ће уместо њега бити грађен нови мост. Чека се и када ће кренути изградња моста на Ади Хуји, али и шта ће бити са старим железничким савским мостом. Поједини београдски мостови чекају обнову, други тек треба да се граде, а са оног који је последњи комплетно реконструисан, са моста „Газела”, почели су да отпадају делови. То су минулих дана уочили грађани који пролазе испод овог моста у „Београду на води” односно у зони истоимене окретнице. Баш ту са једног од стубова моста круни се малтер чији мањи и већи делови падају директно на тротоар. Пошто круњење стуба траје већ неко време, јасно се виде унутрашњи делови конструкције. Овакво стање и изглед стуба на једном од најоптерећенијих мостова у граду оправдано су изазвали бојазан грађана.

Одговоре надлежних на питања у вези са стањем стуба и његовом санацијом која смо јуче послали чекамо, али чини се да нема разлога за бригу. Санација оштећења свакако је неопходна и оно што се сада чека јесте да се види када ће надлежни изаћи на терен, обезбедити простор око спорног стуба и почети његово сређивање. Када је реч о осталим стубовима „Газеле” на простору „Београда на води”, они су, како смо приметили у току обиласка, у добром стању, без трагова оштећења и круњења какви постоје на поменутом стубу.

Мост „Газела” стар је готово 52 године. Изградња савремене саобраћајнице над Савом по систему греде и лука, а по идејном решењу чији је главни пројектант био академик Милан Ђурић, кренула је 1966. За градњу су били задужени „Мостоградња” и „Гоша”. Посао је завршен за четири године, а мост је у саобраћај пуштен 4. децембра 1970. Први мост код нас који се није ослањао на класичне стубове име је добио спонтано када је Ђорђе Лазаревић, председник конкурсне комисије, изговорио „Овај мост је прескочио Саву као газела у скоку”.

Замисао пројектаната била је да то буде мост за 40.000 возила дневно, али реалност је знатно другачија. Број возила на њему из године у годину је растао да би у првој деценији новог миленијума дневна оптерећеност била четири пута веће од пројектоване. Данак вишедеценијском рабљењу дошао је јануара 2010. када је напукао главни носач на „Газели”, за који је неколико година раније утврђено да су носећи шрафови и челични каблови нападнути корозијом.

Велика реконструкција за коју је као главни извођач изабран „Штрабаг” коначно је и започета припремним радовима у току 2010. Ни овога пута гунђања и негодовања нису изостали. С једне стране били су возачи и путници који су свакодневно негодовали због саобраћајних гужви и колона. Било је и неслоге градских и државних отаца, јер док су у престоници сматрали да прво треба да се оконча градња Моста на Ади, са тиме нису били сагласни државни челници. Проблема је било и са расељавањем породица које су живеле испод моста. У току обнове „Газеле” ЕИБ је одлучио да прекине кредитирање јер је био незадовољан начином на који се решавао тај проблем. Уз све муке и неслоге, обнова коловоза моста завршена је у новембру наредне године, а комплетна, укључујући и доње делове моста, 2012. Носивост обновљеног моста испитана је у августу те године када је преко „Газеле” прешло око 40 тешких камиона који су се кретали различитим брзинама. После завршетка радова мост је постао тежи за јер је ојачан додатним челиком и другим материјалима. Тада је указано – мост ће у наредних 40 година моћи сваког дана да прелази око 200.000 возила.

Пре неколико година у граду је постојала идеја да „Газела” понесе име по градоначелнику у чије време је спојила две савске обале, али до данас није остварена.

Коментари11
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
40000 возила, али да се прави још мостова, а не да се мисли " направили смо овај и све смо проблеме решили. Срећа да Београд добија још 7 мостова до 2030, па ће и овај проблем бити превазиђен.
Djekson
Sa vašim Blokadama napraviste štetu
bambi
Pitanje je dana kada ce Pancevacki most da se srusi i to svi znamo.
geras
prenesite i gazelu u neki park . preblizu je bgnah2o.
Miki
Pozdrav redakciji, Da li možete da saznate zašto je već duže vreme isključena dekorativna rasveta na novom železničkom mostu u Beogradu.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.