Четвртак, 08.12.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Ватромет боја и радости

Недостаје нам то данас, јер све је некако прорачунато, испланирано и можете цело искуство поручити преко нета, каже Милош Ђорђевић, који игра у оперети „Париски живот”
Милош Ђорђевић (Фото: лична архива)

Оперета „Париски живот” носталгично ће нас подсетити на лакоћу, лепоту, шарм и безбрижност некадашње младежи не само у Паризу већ и код нас, чији се начин живота и комуникације изразито променио и то у погрешном правцу, бар за мене. Недостаје те игре на ивици, тог слатког ризика, узбуђења пред могућим последицама неискусних играча живота. Све је данас некако прорачунато, испланирано, већ је неко то искусио, оценио и можете цело искуство поручити преко нета.

И поред згуснутих обавеза глумац Милош Ђорђевић овако је делио са нама радост новог сценског рада. Реч је о оперети „Париски живот” немачко-француског аутора Жака Офенбаха. Либрето су написали Анри Мејак и Лидовик Халеви. Ова оперета имаће два премијерна извођења – 1. и 8. октобра од 19.30 часова у земунском Мадлениануму, чиме ова кућа културе уједно најављује 25. сезону. Режију потписује Роберт Бошковић са сталним сарадницима – Игором Вајдлихом као драматургом који је радио и препев стихова и адаптацију, сценографом Весном Режић, костимографом Душком Нешић и Драженом Матијашевићем, који је радио лутке. За диригентским пултом биће искусна Весна Шоуц, сложену и забавну кореографију урадила је Милица Церовић…

Радња оперете на први поглед је прича „лаких нота”, о париској младежи која скраћује дане у својим играма, без размишљања о туђим осећањима и безобзирности својих животних навика. О томе зашто је баш ово тренутак да заживи у Земуну, Милош Ђорђевић каже:

У времену свакодневних лоших вести и сталне стрепње за сутрашњицу, неопходна нам је подршка културе и културних дешавања, која ће нам понудити радост живота и позитивне енергије. Управо ова оперета је ватромет боја и радости, предивних арија, дивних младих и искусних уметника који стварају магију на сцени Мадленианума.

Из оперете „Париски живот” (Фото Зоран Шкрбић)

„Париски живот” је целовито дело у којем је Офенбах портретисао Париз. Када је први пут изведено 1866. године, било је то у пет чинова, да би неколико година касније било скраћено на четири чина.

– Наша, земунска верзија је одлично адаптирана и скраћена на меру која ће задовољити потребе данашњег гледаоца, а садржи све елементе које је аутор предвидео. Чак је обогаћена и новим ликовима и заплетима који убрзавају и распламсавају сценску радњу, а које су вешто инкорпорирали редитељ и драматург. Нагиње ка мјузиклу или добро скројеној комедији са певањем и плесањем. Имамо два чина и једну паузу – прича за „Политику” Милош Ђорђевић, који ће спектру својих јунака додати и лик Барона де Гондремарка, кога ће дочарати у оперети „Париски живот”.

– Лик Барона Гондремарка ми је био велика инспирација, јер је некако сублимација неколико различитих комичних карактера које сам већ имао прилике да одиграм, плус плеше и пева арије. Предивно, инспиративно, али и веома захтевно. Највише ме је привукло то дете, уплашени дечак који се налази испод наизглед тврде љуштуре статуса и манира. И наравно велика радост сарадње са новим колегама, не само глумцима већ и оперским уметницима и сама симбиоза и сарадња и међусобно помагање и подржавање. Овај лик и ова представа моја су „шоља чаја” којој се радујем сваког дана и мислим да ће публика то препознати – каже наш саговорник.

Оперета „Париски живот” захтева високу техничку и физичку спремност… Који су предуслови за интерпретацију која у сваком тренутку мора одисати лакоћом, како то постићи?

– Мени, наравно, доста помажу пређашња искуства, како глумачка тако и плесно-певачка, после неколико представа у Позоришту на Теразијама. Комедија је жанр у којем пливам све стилове, а пробе су добро осмишљене тако да се кондиција стиче током процеса и темпира да буде на врхунцу на премијери. Систематичан рад на различитим сегментима представе нам омогућава да сада само сложимо коцкице и уживамо у мозаику. Правилно распоредити енергију, чувати се повреда и пустити адреналин да одради своје – објашњава Милош Ђорђевић, иначе стални члан ансамбла Драме Народног позоришта у Београду.

Дашак Париза у овом распеваном комаду дочараће и Васа Стајкић, Димитрије Цинцар-Костић, Арсеније Тубић, Ђорђе Виктор Влајић, Бранислава Подрумац, Весна Ђурковић, Јана Погрмиловић, Ања Орељ, Срђан Тимаров, Владимир Андрић, Ана Цветковић, Драгана Поповић, Ивана Медић, Ђорђе Стојковић, Жарко Степанов… оркестар Мадленианума, као и хорски и плесни ансамбли. Прва реприза је 24. октобра.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.