Utorak, 06.12.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Vatromet boja i radosti

Nedostaje nam to danas, jer sve je nekako proračunato, isplanirano i možete celo iskustvo poručiti preko neta, kaže Miloš Đorđević, koji igra u opereti „Pariski život”
Милош Ђорђевић (Фото: лична архива)

Opereta „Pariski život” nostalgično će nas podsetiti na lakoću, lepotu, šarm i bezbrižnost nekadašnje mladeži ne samo u Parizu već i kod nas, čiji se način života i komunikacije izrazito promenio i to u pogrešnom pravcu, bar za mene. Nedostaje te igre na ivici, tog slatkog rizika, uzbuđenja pred mogućim posledicama neiskusnih igrača života. Sve je danas nekako proračunato, isplanirano, već je neko to iskusio, ocenio i možete celo iskustvo poručiti preko neta.

I pored zgusnutih obaveza glumac Miloš Đorđević ovako je delio sa nama radost novog scenskog rada. Reč je o opereti „Pariski život” nemačko-francuskog autora Žaka Ofenbaha. Libreto su napisali Anri Mejak i Lidovik Halevi. Ova opereta imaće dva premijerna izvođenja – 1. i 8. oktobra od 19.30 časova u zemunskom Madlenianumu, čime ova kuća kulture ujedno najavljuje 25. sezonu. Režiju potpisuje Robert Bošković sa stalnim saradnicima – Igorom Vajdlihom kao dramaturgom koji je radio i prepev stihova i adaptaciju, scenografom Vesnom Režić, kostimografom Duškom Nešić i Draženom Matijaševićem, koji je radio lutke. Za dirigentskim pultom biće iskusna Vesna Šouc, složenu i zabavnu koreografiju uradila je Milica Cerović…

Radnja operete na prvi pogled je priča „lakih nota”, o pariskoj mladeži koja skraćuje dane u svojim igrama, bez razmišljanja o tuđim osećanjima i bezobzirnosti svojih životnih navika. O tome zašto je baš ovo trenutak da zaživi u Zemunu, Miloš Đorđević kaže:

U vremenu svakodnevnih loših vesti i stalne strepnje za sutrašnjicu, neophodna nam je podrška kulture i kulturnih dešavanja, koja će nam ponuditi radost života i pozitivne energije. Upravo ova opereta je vatromet boja i radosti, predivnih arija, divnih mladih i iskusnih umetnika koji stvaraju magiju na sceni Madlenianuma.

Iz operete „Pariski život” (Foto Zoran Škrbić)

„Pariski život” je celovito delo u kojem je Ofenbah portretisao Pariz. Kada je prvi put izvedeno 1866. godine, bilo je to u pet činova, da bi nekoliko godina kasnije bilo skraćeno na četiri čina.

– Naša, zemunska verzija je odlično adaptirana i skraćena na meru koja će zadovoljiti potrebe današnjeg gledaoca, a sadrži sve elemente koje je autor predvideo. Čak je obogaćena i novim likovima i zapletima koji ubrzavaju i rasplamsavaju scensku radnju, a koje su vešto inkorporirali reditelj i dramaturg. Naginje ka mjuziklu ili dobro skrojenoj komediji sa pevanjem i plesanjem. Imamo dva čina i jednu pauzu – priča za „Politiku” Miloš Đorđević, koji će spektru svojih junaka dodati i lik Barona de Gondremarka, koga će dočarati u opereti „Pariski život”.

– Lik Barona Gondremarka mi je bio velika inspiracija, jer je nekako sublimacija nekoliko različitih komičnih karaktera koje sam već imao prilike da odigram, plus pleše i peva arije. Predivno, inspirativno, ali i veoma zahtevno. Najviše me je privuklo to dete, uplašeni dečak koji se nalazi ispod naizgled tvrde ljušture statusa i manira. I naravno velika radost saradnje sa novim kolegama, ne samo glumcima već i operskim umetnicima i sama simbioza i saradnja i međusobno pomaganje i podržavanje. Ovaj lik i ova predstava moja su „šolja čaja” kojoj se radujem svakog dana i mislim da će publika to prepoznati – kaže naš sagovornik.

Opereta „Pariski život” zahteva visoku tehničku i fizičku spremnost… Koji su preduslovi za interpretaciju koja u svakom trenutku mora odisati lakoćom, kako to postići?

– Meni, naravno, dosta pomažu pređašnja iskustva, kako glumačka tako i plesno-pevačka, posle nekoliko predstava u Pozorištu na Terazijama. Komedija je žanr u kojem plivam sve stilove, a probe su dobro osmišljene tako da se kondicija stiče tokom procesa i tempira da bude na vrhuncu na premijeri. Sistematičan rad na različitim segmentima predstave nam omogućava da sada samo složimo kockice i uživamo u mozaiku. Pravilno rasporediti energiju, čuvati se povreda i pustiti adrenalin da odradi svoje – objašnjava Miloš Đorđević, inače stalni član ansambla Drame Narodnog pozorišta u Beogradu.

Dašak Pariza u ovom raspevanom komadu dočaraće i Vasa Stajkić, Dimitrije Cincar-Kostić, Arsenije Tubić, Đorđe Viktor Vlajić, Branislava Podrumac, Vesna Đurković, Jana Pogrmilović, Anja Orelj, Srđan Timarov, Vladimir Andrić, Ana Cvetković, Dragana Popović, Ivana Medić, Đorđe Stojković, Žarko Stepanov… orkestar Madlenianuma, kao i horski i plesni ansambli. Prva repriza je 24. oktobra.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.