Уторак, 06.12.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Активисти најавили акцију одбране Старог савског моста

(Фото А. Васиљевић)

Активисти из више од 20 београдских локалних удружења повезаних у Здружену иницијативу и покрет (ЗИП) и коалиције Морамо најавили су данас да су почели широку кампању за одбрану Старог савског моста.

На конференцији за новинаре на том мосту, Ђорђе Микетић из коалиције Морамо рекао је да ће кампања за очување Старог савског моста ићи у два смера - институционалном и активистичком.

Како је рекао, у инстутуционалном ће одборници опозиције и посланичке групе опозиције деловати у институцијама система и о проблему Старог савског моста писати међународним институцијама.

Микетић је рекао да они нису против нових мостова у Београду, али да се морају слушати грађани и струка.

Грађани су свесни колики је саобраћајни колапс у шпицу, тврди Микетић и додаје да ће бити много горе ако пет година будемо без моста на месту где је сада Стари савски мост.

„Да се слушала струка, на месту где је изграђен Београд на води било је места за два нова моста која су била планирана, а која сада не могу тамо да буду. Ми смо покренули широку акцију одбране овог моста. Не сме више ниједна ствар у Београду да се сруши а да се не питају грађана и струка”, поручио је Микетић.

Он је најавио да ће опозиција почетком децембра организовати велику стручну јавну расправа на тему саобраћаја у Београду, где ће једна од тема бити и Стари савски мост.

„Никада нисмо имали велику јавну расправу на тему саобраћаја у Београду. По питању БГ воза, мостова, урбане градске мобилности”, рекао је он и додао да ће предложити где све могу да буду нови мостови и како да изгледају, да ли су то бициклистичко-пешачки, друмски, шта урадити са друмским и шинским саобраћајем.

Активисти имају много предлога и желе да их неко чује, каже Микетић и додаје да наше институције, на жалост, не слушају ни активисте ни струку.

Срђан Илић из ЗИП наводи да је рушење Старог савског не долази у обзир док се не изгради барем један или два нова моста, јер како наводи преко 30.000 возила свакод дана пређе преко овог моста и одбацио тврдње да Стари савски мост нема културни и историјски значај, запитавши да ли неко сматра да 80 година тог моста нема никакав културно историјски значај, преноси Танјуг.

Коментари12
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Branko
Има народна изрека која поприлично добро описује овакве згубидане: "докон поп и говеда крсти ".
Земунац
Београд, град на две реке има сувише мало мостова. Када се гледа по мостовима изгледа као да је Београд још увек погранични град. Рушење једног да би се направио други неће нимало повећати тај број. Ако смета бука може се урадити пренамена, а поред изградити други који неће бити толико бучан. А коментатору Саши могу само поручити да би по тој логици онда требало порушити и Калемегдан, јер није део наше заоставштине, већ Келта, Римљана, Аустријанаца и Турака. Људи градите мостове, а не рушите!
Саша
Калемегдан јесте део наше заоставштине, вреди се упознати с тим.
Има дана
Само да додам, пошто није било простора. Стари савски мост мора да остане, као што су остали и остаће лучни мостови из прве половине XX века у многим градовима Европе и света (Загреб, Сегедин, Сиднеј, Шангај). Чим се скину трамвајске шине, нестаће и прекомерна бука коју стварају трамваји преласком преко овог моста. Стари савски мост треба задржати као пешачко-бициклистички, односно алтернативни за саобраћај путничких аутомобила у шпицевима, као и за време радова на околним савским мостовима.
Lujza i Lena
Ovaj most je deo identiteta Beograda. On je na svakoj slici, on predstavlja Beograd. Ako smeta buka od tramvaja, tramvaj se moze zameniti busom. Ali most, bas taj nas stari celicni most, verno ce sluziti pesacima, biciklima, automobilima . . . i nama - koji ga volimo.
Ђорђе
Мени као рођеном београђанину овај мост никако није симбол града.
Deki
Ja sam gradjanin i ja se zalazem da se srusi stari Savski most i napravi bolji i moderniji, na istom mestu ili gde Grad odluci. Izbori su potvrdili sta vecina gradjana Beograda hoce i u kojem pravcu hoce da se gradi i modernizuje Beograd.
Radovan
Deki, da se malo nasalim. Ako se secate kad je srusen onaj stari most u Mostaru za vreme rata. Krenula je (saljiva) prica da ce se napraviti novi most "lepsi i stariji od prethodnog"...(!!!). Tako sam u jednom delu i vas shvatio. Ja sam protiv rusenja mosta .

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.