Četvrtak, 02.02.2023. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Aktivisti najavili akciju odbrane Starog savskog mosta

(Фото А. Васиљевић)

Aktivisti iz više od 20 beogradskih lokalnih udruženja povezanih u Združenu inicijativu i pokret (ZIP) i koalicije Moramo najavili su danas da su počeli široku kampanju za odbranu Starog savskog mosta.

Na konferenciji za novinare na tom mostu, Đorđe Miketić iz koalicije Moramo rekao je da će kampanja za očuvanje Starog savskog mosta ići u dva smera - institucionalnom i aktivističkom.

Kako je rekao, u instutucionalnom će odbornici opozicije i poslaničke grupe opozicije delovati u institucijama sistema i o problemu Starog savskog mosta pisati međunarodnim institucijama.

Miketić je rekao da oni nisu protiv novih mostova u Beogradu, ali da se moraju slušati građani i struka.

Građani su svesni koliki je saobraćajni kolaps u špicu, tvrdi Miketić i dodaje da će biti mnogo gore ako pet godina budemo bez mosta na mestu gde je sada Stari savski most.

„Da se slušala struka, na mestu gde je izgrađen Beograd na vodi bilo je mesta za dva nova mosta koja su bila planirana, a koja sada ne mogu tamo da budu. Mi smo pokrenuli široku akciju odbrane ovog mosta. Ne sme više nijedna stvar u Beogradu da se sruši a da se ne pitaju građana i struka”, poručio je Miketić.

On je najavio da će opozicija početkom decembra organizovati veliku stručnu javnu rasprava na temu saobraćaja u Beogradu, gde će jedna od tema biti i Stari savski most.

„Nikada nismo imali veliku javnu raspravu na temu saobraćaja u Beogradu. Po pitanju BG voza, mostova, urbane gradske mobilnosti”, rekao je on i dodao da će predložiti gde sve mogu da budu novi mostovi i kako da izgledaju, da li su to biciklističko-pešački, drumski, šta uraditi sa drumskim i šinskim saobraćajem.

Aktivisti imaju mnogo predloga i žele da ih neko čuje, kaže Miketić i dodaje da naše institucije, na žalost, ne slušaju ni aktiviste ni struku.

Srđan Ilić iz ZIP navodi da je rušenje Starog savskog ne dolazi u obzir dok se ne izgradi barem jedan ili dva nova mosta, jer kako navodi preko 30.000 vozila svakod dana pređe preko ovog mosta i odbacio tvrdnje da Stari savski most nema kulturni i istorijski značaj, zapitavši da li neko smatra da 80 godina tog mosta nema nikakav kulturno istorijski značaj, prenosi Tanjug.

Komentari12
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Branko
Има народна изрека која поприлично добро описује овакве згубидане: "докон поп и говеда крсти ".
Земунац
Београд, град на две реке има сувише мало мостова. Када се гледа по мостовима изгледа као да је Београд још увек погранични град. Рушење једног да би се направио други неће нимало повећати тај број. Ако смета бука може се урадити пренамена, а поред изградити други који неће бити толико бучан. А коментатору Саши могу само поручити да би по тој логици онда требало порушити и Калемегдан, јер није део наше заоставштине, већ Келта, Римљана, Аустријанаца и Турака. Људи градите мостове, а не рушите!
Саша
Калемегдан јесте део наше заоставштине, вреди се упознати с тим.
Има дана
Само да додам, пошто није било простора. Стари савски мост мора да остане, као што су остали и остаће лучни мостови из прве половине XX века у многим градовима Европе и света (Загреб, Сегедин, Сиднеј, Шангај). Чим се скину трамвајске шине, нестаће и прекомерна бука коју стварају трамваји преласком преко овог моста. Стари савски мост треба задржати као пешачко-бициклистички, односно алтернативни за саобраћај путничких аутомобила у шпицевима, као и за време радова на околним савским мостовима.
Lujza i Lena
Ovaj most je deo identiteta Beograda. On je na svakoj slici, on predstavlja Beograd. Ako smeta buka od tramvaja, tramvaj se moze zameniti busom. Ali most, bas taj nas stari celicni most, verno ce sluziti pesacima, biciklima, automobilima . . . i nama - koji ga volimo.
Ђорђе
Мени као рођеном београђанину овај мост никако није симбол града.
Deki
Ja sam gradjanin i ja se zalazem da se srusi stari Savski most i napravi bolji i moderniji, na istom mestu ili gde Grad odluci. Izbori su potvrdili sta vecina gradjana Beograda hoce i u kojem pravcu hoce da se gradi i modernizuje Beograd.
Radovan
Deki, da se malo nasalim. Ako se secate kad je srusen onaj stari most u Mostaru za vreme rata. Krenula je (saljiva) prica da ce se napraviti novi most "lepsi i stariji od prethodnog"...(!!!). Tako sam u jednom delu i vas shvatio. Ja sam protiv rusenja mosta .

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.