Четвртак, 02.02.2023. ✝ Верски календар € Курсна листа
ЕКСКЛУЗИВНО: ВИРЖИНИ ЕФИРА, белгијско-француска глумица

Интима породице која није ваша

Играм сада у мејнстрим филму на ретко доступну тему – мајчинство и о могућностима да жене припадну том великом заједничком месту
Виржини Ефира (Фото: Д. Лакић)

Белгијско-француска глумица, телевизијска водитељка и писац – Виржини Ефира (1977, Брисел), постала је популарна захваљујући романтичној телевизијској серији и филму „У кревету са Викторијом”, појавила се и у филму „Она” Пола Верховена, да би сада заблистала и у његовој „Бенедети”, па у „Меделен Колинс” Антоана Бароа, „Дон Жуану” Сержа Бозона, а на последњем, 79. Венецијанском фестивалу била је виђена у улози Рашел у филму „Туђа деца” Ребеке Злотовски (Les enfants des autres/Other People’s Children), у којем јој је партнер француски глумац и редитељ Рожди Зем.

У причи о младој жени која воли свој живот – своје средњошколце којима предаје француски језик, другаре, бившег дечка, часове гитаре, где упознаје и заљубљује се у разведеног Алија и бескрајно заволи као своју његову ћеркицу Лејлу не размишљајући унапред о томе да је волети туђу децу ризично – Виржини Ефира је још једном, уз неспорни шарм и харизму, потврдила свој широки глумачки распон. У њој и комично и драмско сасвим природно станује.

У ексклузивном интервјуу за „Политику”, чији су делови данас пред вама, Виржини говори о улози у филму Злотовске, који је откупљен и за приказивање у Србији у дистрибуцији „МЦФ Мегаком филм” (највероватније на предстојећем београдском Фесту), за коју су јој инспирацију дале Дајана Китон и Роми Шнајдер...

Из филма „Туђа деца” Ребеке Злотовски (Фото: Wild Bunch)

Како бисте ви описали тему филма „Туђа деца”?

Постоји велика биолошка жеља да будете мајка са којом моја Рашел одлично успева да се носи. Тај тренутак у којем је остало врло мало времена је веома сложен. И опет, ту је веза са дететом које није твоје, а таква веза је чудесна и неизбежно крхка, јер никад не знате када може да се сломи. Ова веза је увек у ваздуху. Како успевате да будете свој у потпуности у овој ситуацији? Која су ваша права после? Како се опрашташ? Како да уђете у интиму породице која није ваша? Ребека Злотовски је успела да филм доведе у стање трајне високе приправности.

Када сте прочитали сценарио шта сте прво помислили?

Да ћу играти лик који се ретко виђа у филмовима. Лик маћехе која чува туђу децу уобичајено је споредни лик, прилично утилитаран. Ребека Злотовски је одлучила да Рашел стави у први план и испита везу између периферног лика и „усвојене” породице као фокусне тачке. Истовремено, она се бави класичним ликом, али на невиђен начин о питању женствености. Флобер је рекао: „Све што треба да урадите да бисте направили нешто занимљиво јесте да довољно дуго у то гледате”, а то је заиста случај са мојим ликом који није ни луди ни ексцентрични неконформиста. Рашел је сасвим нормална, дискретна и Злотовски је у својој причи дуго гледа као такву и открива је из свих углова. Из угла њеног либида, породичних односа, њених пријатеља, односа са дететом друге особе. Још током читања сценарија било ми је јасно да се овде не ради само о мајчинству, већ и о Рашелиној женствености.

Рашел је такође лик који се огољује у сваком смислу те речи?

Ха, ха, голотиња на екрану за мене и није баш нова! Међутим, ово је први пут да сам урадила комичну нагу сцену, јер тело има неке мекане делове и када се крећете у свим правцима, смешно је! Голотиња без сексуалног аспекта била је забавна за снимање, али и веома застрашујућа јер Рашел стоји на балкону у немогућности да се прикрије. У тој смешној сцени нема никаквог еротизма каквих је било у другим филмовима које сам радила. Голотињу је тешко снимити, интересантна ми је само ако је од великог интереса за редитеља да пронађе језик тела и прецизан начин кретања.

Какав је Рашелин говор тела и кретања?

Можда најсличнији оном које је Дајана Китон показала у својим филмовима, нарочито у филму Алана Паркера „Пуцај у месец”. Дајана Китон има покретљивост лица, одређену љубазност у осмеху, што све постоји и у лику Рашел. Учтив осмех и значај смеха. За припрему ове улоге од значаја ми је био и пример улоге Роми Шнајдер у филму Клода Сотеа „Сасвим обична прича”. У њему Шнајдерова гледа на мушкарце са забавно дистанцираним разумевањем, нимало у стилу „мушкарци су сви гадови, али ми им све опраштамо”, већ је то слично као и у „Туђој деци”, више поглед жене која не тражи било шта од људи него је неко ко посматра без осуде.

Може ли се за овај филм рећи да је феминистички?

Да, на неки начин, али шта је феминистички филм? То је филм који заиста дуго посматра жену и даје јој сложену позицију, а „Туђа деца” је апсолутно то. Изузетно је савремен и намењен свима. То је мејнстрим филм на ретко доступну тему – мајчинство, и о могућностима да жене припадну том великом заједничком месту. Такође разговарамо и о добу за мајчинство, о идеји да ако желиш да будеш мајка то не можеш у познијим годинама. То је реалност којој ниједна жена не може побећи, коју морате да решите, па шта ћемо с тим?

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.