„Београд плус” уместо „Бус плуса”
Од данас у београдском јавном превозу почиње да се примењује нови систем наплате карата и нови ценовник, али грађани ће моћи да користе и раније уплаћене месечне персонализоване картице до краја овог месеца.
Нове временске, дневне, недељне и месечне карте од данас ће моћи да се купе слањем СМС-а, односно поруке са ознаком жељене карте на број 9011, а у продаји ће у десетак пословница бити и папирне карте.
Грађани који имају депонована, заостала средства на пластичним „бусплус” и „београдским” неперсонализованим картицама моћи ће да их пребаце на папирне карте. Старији од 65 година, који ће убудуће имати право на потпуно бесплатан превоз, нове картице, без обзира на адресу пребивалишта, од данас ће моћи да изваде у било којој београдској општини на јасно обележеним шалтерима. Бесплатан ће убудуће бити и ноћни превоз.
Ко има раније издату годишњу карту моћи ће да је замени новом картицом. Сваки правни субјекат, односно фирма која има више од пет запослених, имаће додатни попуст, за куповину карата за раднике.
Ово је само део мера и новина у јавном градском превозу које ступају на снагу, а које је јуче најавио градоначелник Александар Шапић на конференцији за медије у Старом двору. Тарифна и ценовна политика убудуће ће се звати „Београд плус” и он ће наследити „Бус плус”.
– Систем је веома једноставан. Тако се, рецимо, укуца А90 и пошаље на 9011, и на тај начин купујете карту од 90 минута. Повратна порука биће доказ плаћене карте за јавни превоз. Када у возило уђе комунални милиционар или „Београдски лични”, који ће бити једино овлашћено лице да контролише, покажете му повратну поруку, уколико сте карту купили путем СМС-а. У првом „таласу”, који подразумева куповину папирне карте, то ће моћи да се учини на десетак продајних места, а од лета и на 250 киоска на најпрометнијим станицама. Најважније је да новац Београђана више не иде никаквом приватном лицу или странцу, већ остаје њима и њиховом граду – појаснио је Шапић.
Према новој ценовној политици града у јавном превозу, престоница ће убудуће бити подељена у две велике зоне – првој ће припадати свих десет градских општина и део Гроцке, северно од Врчина и Заклопаче, док ће у другој бити остатак Гроцке и приградске општине. Прва продајна места за грађане налазиће се у Делиградској 10, Скендербеговој 47, у Стакленцу, Кнез Михаиловој 6 (на другом спрату), Булевару Михајла Пупина 167, као и на „Ластиним” станицама у приградским општинама.
Они који имају право на повлашћен превоз, имаће га и убудуће тако што ће доказ о томе подносити у прво време на шалтерима пословница, а касније и преко апликације за јавни превоз.
Стартовање новог ценовника и пуштањем у оптицај нових карата, ипак, још није званично стављена тачка на раскид са досадашњим системом који је важио више од десет година. И даље траје уклањање валидатора из возила, због чега је претходних дана саопштењем реаговао „Кенткарт”, истичући да је то учињено пре рока. Због тога је ова компанија у својим пословницама окачила обавештења грађанима да се о свему што се тиче јавног превоза надаље обрате секретаријату или Старом двору.
А градоначелник је са те адресе јуче поновио ранију оцену да је постојећи систем био штетан за Београд и за Београђане, а да ће нови, „паметно управљање јавним превозом”, у оквиру пројекта „смарт сити” бити у потпуности у рукама града. Али, тај нови систем не може се се, како је рекао први човек главног града, очекивати бар још месец и нешто дана, исто као ни апликација преко које ће убудуће моћи да се купују карте за превоз.
Када је реч о, за многе важном обавештавању, наиласку возила, односно њиховој удаљености, Београђани и гости града на ту услугу ће морати да забораве док се не угради у потпуности нови систем.
Градоначелник је јуче оценио да до сада та обавештења нису била корисна и прецизна, додајући да су у порукама о удаљености возила грађани добијали лажне информације. Грађани које смо јуче анкетирали истичу да је та услуга, ипак, била углавном поуздана и корисна.
Док се не угради и не покрене нови систем праћења возила, за који се још не зна прецизно колико ће коштати буџет града, на окретнице ће бити враћени отправници. На наше питање ко ће бити ангажован, да ли из ГСП-а, са којих позиција ће бити повучени људи, јер многе окретнице већ дуго немају отправнике, градоначелник је указао да отправници нису били потребни због система за праћење који се до сада користио. Навео је да он не зна тачно са којих позиција ће бити повучени људи за рад на окретницама.
О свим новинама које ступају од данас и онима које ће тек ступити грађани ће, како је најавио Шапић, бити информисани на стајалиштима и у возилима, а убрзо и на рекламним таблама у граду. Оно што се неће лепити је на која врата ће се улазити, а на која излазити, јер се та мера неће примењивати у пракси.
„Лукић није имао довољан број обртаја”
Минулу недељу обележила је оставка Предрага Лукића, секретара за јавни превоз, који је на тој функцији провео мање од годину дана. На наше питање шта је разлог за његову оставку, да ли су тачни незванични наводи да се Лукић није сагласио са новом тарифном политиком града, Александар Шапић је одговорио да је то питање за Лукића.
– Он је један фин, поштен човек, али број обртаја на који ради некако није био на нивоу који би мене задовољавао у оваквом систему – навео је Шапић.
Упитан да ли је тачна информација да је оставку понудио и Зоран Шарац, директор ГСП-а, Шапић је казао да не зна за то, али да „кога нема без њега се мора”.
Пенали – кап у мору
На питање колико ће град коштати пенали због прераног, једностраног раскида уговора, градоначелник је узвратио да ће то бити кап у мору у односу на губитак који је град имао. Додао је и да би пре тога требало да се утврди да ли ће и колико уопште бити пенала, што ће, како је рекао, бити у зависности од тога колико је град оштећен. До сада коришћену опрему коју је град наследио, како је рекао Александар Шапић, град њу има формално, али не и суштински, јер она не може да се користи и да од ње вајде нема.
Претходних дана део контролора пожалио се да је њима речено да од краја маја иду на биро, а једно од питања тицало се и судбине тристотинак запослених у „Кенткарту”. У вези са тим Шапић тврди да ће сви они који су заинтересовани моћи да пређу на сродне послове у оквиру новог система.
Подели ову вест


Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.