Sreda, 09.07.2025. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
OD DANAS NOVE CENE U JAVNOM PREVOZU

„Beograd plus” umesto „Bus plusa”

U prodaji papirne karte i kupovina slanjem SMS-a, za oko mesec i po i preko aplikacije – Vremenska karta za jednu zonu 50 dinara, za dve 100, dnevna za jednu zonu 120, za dve 150 – Novi sistem za praćenje vozila i obaveštavanje putnika u toku leta, do tada povratak otpravnika na okretnice
(Фото Беоинфо)

Od danas u beogradskom javnom prevozu počinje da se primenjuje novi sistem naplate karata i novi cenovnik, ali građani će moći da koriste i ranije uplaćene mesečne personalizovane kartice do kraja ovog meseca.

Nove vremenske, dnevne, nedeljne i mesečne karte od danas će moći da se kupe slanjem SMS-a, odnosno poruke sa oznakom željene karte na broj 9011, a u prodaji će u desetak poslovnica biti i papirne karte.

Građani koji imaju deponovana, zaostala sredstva na plastičnim „busplus” i „beogradskim” nepersonalizovanim karticama moći će da ih prebace na papirne karte. Stariji od 65 godina, koji će ubuduće imati pravo na potpuno besplatan prevoz, nove kartice, bez obzira na adresu prebivališta, od danas će moći da izvade u bilo kojoj beogradskoj opštini na jasno obeleženim šalterima. Besplatan će ubuduće biti i noćni prevoz.

Ko ima ranije izdatu godišnju kartu moći će da je zameni novom karticom. Svaki pravni subjekat, odnosno firma koja ima više od pet zaposlenih, imaće dodatni popust, za kupovinu karata za radnike.

Ovo je samo deo mera i novina u javnom gradskom prevozu koje stupaju na snagu, a koje je juče najavio gradonačelnik Aleksandar Šapić na konferenciji za medije u Starom dvoru. Tarifna i cenovna politika ubuduće će se zvati „Beograd plus” i on će naslediti „Bus plus”.

– Sistem je veoma jednostavan. Tako se, recimo, ukuca A90 i pošalje na 9011, i na taj način kupujete kartu od 90 minuta. Povratna poruka biće dokaz plaćene karte za javni prevoz. Kada u vozilo uđe komunalni milicionar ili „Beogradski lični”, koji će biti jedino ovlašćeno lice da kontroliše, pokažete mu povratnu poruku, ukoliko ste kartu kupili putem SMS-a. U prvom „talasu”, koji podrazumeva kupovinu papirne karte, to će moći da se učini na desetak prodajnih mesta, a od leta i na 250 kioska na najprometnijim stanicama. Najvažnije je da novac Beograđana više ne ide nikakvom privatnom licu ili strancu, već ostaje njima i njihovom gradu – pojasnio je Šapić.

Prema novoj cenovnoj politici grada u javnom prevozu, prestonica će ubuduće biti podeljena u dve velike zone – prvoj će pripadati svih deset gradskih opština i deo Grocke, severno od Vrčina i Zaklopače, dok će u drugoj biti ostatak Grocke i prigradske opštine. Prva prodajna mesta za građane nalaziće se u Deligradskoj 10, Skenderbegovoj 47, u Staklencu, Knez Mihailovoj 6 (na drugom spratu), Bulevaru Mihajla Pupina 167, kao i na „Lastinim” stanicama u prigradskim opštinama.

Oni koji imaju pravo na povlašćen prevoz, imaće ga i ubuduće tako što će dokaz o tome podnositi u prvo vreme na šalterima poslovnica, a kasnije i preko aplikacije za javni prevoz.

Startovanje novog cenovnika i puštanjem u opticaj novih karata, ipak, još nije zvanično stavljena tačka na raskid sa dosadašnjim sistemom koji je važio više od deset godina. I dalje traje uklanjanje validatora iz vozila, zbog čega je prethodnih dana saopštenjem reagovao „Kentkart”, ističući da je to učinjeno pre roka. Zbog toga je ova kompanija u svojim poslovnicama okačila obaveštenja građanima da se o svemu što se tiče javnog prevoza nadalje obrate sekretarijatu ili Starom dvoru.

A gradonačelnik je sa te adrese juče ponovio raniju ocenu da je postojeći sistem bio štetan za Beograd i za Beograđane, a da će novi, „pametno upravljanje javnim prevozom”, u okviru projekta „smart siti” biti u potpunosti u rukama grada. Ali, taj novi sistem ne može se se, kako je rekao prvi čovek glavnog grada, očekivati bar još mesec i nešto dana, isto kao ni aplikacija preko koje će ubuduće moći da se kupuju karte za prevoz.

Kada je reč o, za mnoge važnom obaveštavanju, nailasku vozila, odnosno njihovoj udaljenosti, Beograđani i gosti grada na tu uslugu će morati da zaborave dok se ne ugradi u potpunosti novi sistem.

Gradonačelnik je juče ocenio da do sada ta obaveštenja nisu bila korisna i precizna, dodajući da su u porukama o udaljenosti vozila građani dobijali lažne informacije. Građani koje smo juče anketirali ističu da je ta usluga, ipak, bila uglavnom pouzdana i korisna.

Dok se ne ugradi i ne pokrene novi sistem praćenja vozila, za koji se još ne zna precizno koliko će koštati budžet grada, na okretnice će biti vraćeni otpravnici. Na naše pitanje ko će biti angažovan, da li iz GSP-a, sa kojih pozicija će biti povučeni ljudi, jer mnoge okretnice već dugo nemaju otpravnike, gradonačelnik je ukazao da otpravnici nisu bili potrebni zbog sistema za praćenje koji se do sada koristio. Naveo je da on ne zna tačno sa kojih pozicija će biti povučeni ljudi za rad na okretnicama.

O svim novinama koje stupaju od danas i onima koje će tek stupiti građani će, kako je najavio Šapić, biti informisani na stajalištima i u vozilima, a ubrzo i na reklamnim tablama u gradu. Ono što se neće lepiti je na koja vrata će se ulaziti, a na koja izlaziti, jer se ta mera neće primenjivati u praksi.

„Lukić nije imao dovoljan broj obrtaja”

Minulu nedelju obeležila je ostavka Predraga Lukića, sekretara za javni prevoz, koji je na toj funkciji proveo manje od godinu dana. Na naše pitanje šta je razlog za njegovu ostavku, da li su tačni nezvanični navodi da se Lukić nije saglasio sa novom tarifnom politikom grada, Aleksandar Šapić je odgovorio da je to pitanje za Lukića.

– On je jedan fin, pošten čovek, ali broj obrtaja na koji radi nekako nije bio na nivou koji bi mene zadovoljavao u ovakvom sistemu – naveo je Šapić.

Upitan da li je tačna informacija da je ostavku ponudio i Zoran Šarac, direktor GSP-a, Šapić je kazao da ne zna za to, ali da „koga nema bez njega se mora”.

Penali – kap u moru

Na pitanje koliko će grad koštati penali zbog preranog, jednostranog raskida ugovora, gradonačelnik je uzvratio da će to biti kap u moru u odnosu na gubitak koji je grad imao. Dodao je i da bi pre toga trebalo da se utvrdi da li će i koliko uopšte biti penala, što će, kako je rekao, biti u zavisnosti od toga koliko je grad oštećen. Do sada korišćenu opremu koju je grad nasledio, kako je rekao Aleksandar Šapić, grad nju ima formalno, ali ne i suštinski, jer ona ne može da se koristi i da od nje vajde nema.

Prethodnih dana deo kontrolora požalio se da je njima rečeno da od kraja maja idu na biro, a jedno od pitanja ticalo se i sudbine tristotinak zaposlenih u „Kentkartu”. U vezi sa tim Šapić tvrdi da će svi oni koji su zainteresovani moći da pređu na srodne poslove u okviru novog sistema.

Komentari1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

MIRJANICA
POzdravljam inovaciju :)

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.