Редизајнирани „југић” подигао прашину носталгије
Суботица – Ко га је возио, то неће заборавити – углавном су тако возачи описивали искуство за воланом популарног „југића” или „стојадина”. Зато не чуди да је дигитални аутор Ласло Нађ Перге изазвао праву провалу емоција када је на друштвене мреже поставио модернизоване верзије „Заставиних” популарних модела.
„Почело је пре три године, мој мали син Чонгор је јако волео ’југо’ и чак нас је наговарао да породични ’нисан’ мењамо за ’југић’. Наравно, то није долазило у обзир, али ми је дало идеју да кроз цртеж тај ауто пренесем у 21. век, да буде препознатљив, али модеран”, прича Ласло за „Политику” како је започела његова дигитална „Застава 2.0” серија.
Аутомобили су тачка од које сваки дечак почиње цртачку каријеру, а сада као искусни и признати дигитални дизајнер Нађ Перге се вратио раној љубави и почео да црта крагујевачке аутомобиле, у стилу ретрофутуризма.
„На друштвеним мрежама их је погледало 750.000 људи, било је много коментара, пробудила су се сећања на доживљаје са тим возилом, сви су били одушевљени идејом виртуелног редизајна. После ’југа’, осавременио сам ’стојадина’, па ’фићу’, ’поли’, који сам, као комерцијално возило направио налик на џип, па модел 1.300. Обрадио сам сва ’Заставина’ возила, убедљиво најгледанији био ’југић’, али и сви остали имали су по неколико стотина хиљада прегледа. Због ових цртежа потражили су ме људи са читавог простора где се некада возио ’југо’, од Словеније до Македоније. Верујем да би тај дизајн био привлачан и данас ”, прича Нађ Перге.
Модернизоване верзије „Заставиних” возила добила су нови облик фарова, други профил гума, а као у оној шали о „југићу” који пали на гурање, и грејаче задњих стакала, али су при томе задржали препознатљивост. Занимљиво је да му се није јавио нико из ауто-индустрије, али јесу појединци који су имали разне идеје како би могли да отелотворе овај дизајн. Нађ Перге каже да тренутно са једним приватником ради на реализацији радног возила које би ускоро могло да се појави.
Вреди подсетити да у времену када су се на тржишту појављивали „Заставини” аутомобили, њихов дизајн је високо оцењиван, каже наш саговорник: „Југо је рађен по италијанском моделу, био је за своје време модеран ауто, сличан ’голфу’, који је у истом периоду освајао тржиште. Штета што дизајн крагујевачког аута није унапређиван. Истина, остао је препознатљив, што јесте добро, али, како би то данас рекли веб-дизајнери, кориснички доживљај с временом више није био добар”, каже Ласло Нађ Перге.
Подели ову вест





Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.