Redizajnirani „jugić” podigao prašinu nostalgije
Subotica – Ko ga je vozio, to neće zaboraviti – uglavnom su tako vozači opisivali iskustvo za volanom popularnog „jugića” ili „stojadina”. Zato ne čudi da je digitalni autor Laslo Nađ Perge izazvao pravu provalu emocija kada je na društvene mreže postavio modernizovane verzije „Zastavinih” popularnih modela.
„Počelo je pre tri godine, moj mali sin Čongor je jako voleo ’jugo’ i čak nas je nagovarao da porodični ’nisan’ menjamo za ’jugić’. Naravno, to nije dolazilo u obzir, ali mi je dalo ideju da kroz crtež taj auto prenesem u 21. vek, da bude prepoznatljiv, ali moderan”, priča Laslo za „Politiku” kako je započela njegova digitalna „Zastava 2.0” serija.
Automobili su tačka od koje svaki dečak počinje crtačku karijeru, a sada kao iskusni i priznati digitalni dizajner Nađ Perge se vratio ranoj ljubavi i počeo da crta kragujevačke automobile, u stilu retrofuturizma.
„Na društvenim mrežama ih je pogledalo 750.000 ljudi, bilo je mnogo komentara, probudila su se sećanja na doživljaje sa tim vozilom, svi su bili oduševljeni idejom virtuelnog redizajna. Posle ’juga’, osavremenio sam ’stojadina’, pa ’fiću’, ’poli’, koji sam, kao komercijalno vozilo napravio nalik na džip, pa model 1.300. Obradio sam sva ’Zastavina’ vozila, ubedljivo najgledaniji bio ’jugić’, ali i svi ostali imali su po nekoliko stotina hiljada pregleda. Zbog ovih crteža potražili su me ljudi sa čitavog prostora gde se nekada vozio ’jugo’, od Slovenije do Makedonije. Verujem da bi taj dizajn bio privlačan i danas ”, priča Nađ Perge.
Modernizovane verzije „Zastavinih” vozila dobila su novi oblik farova, drugi profil guma, a kao u onoj šali o „jugiću” koji pali na guranje, i grejače zadnjih stakala, ali su pri tome zadržali prepoznatljivost. Zanimljivo je da mu se nije javio niko iz auto-industrije, ali jesu pojedinci koji su imali razne ideje kako bi mogli da otelotvore ovaj dizajn. Nađ Perge kaže da trenutno sa jednim privatnikom radi na realizaciji radnog vozila koje bi uskoro moglo da se pojavi.
Vredi podsetiti da u vremenu kada su se na tržištu pojavljivali „Zastavini” automobili, njihov dizajn je visoko ocenjivan, kaže naš sagovornik: „Jugo je rađen po italijanskom modelu, bio je za svoje vreme moderan auto, sličan ’golfu’, koji je u istom periodu osvajao tržište. Šteta što dizajn kragujevačkog auta nije unapređivan. Istina, ostao je prepoznatljiv, što jeste dobro, ali, kako bi to danas rekli veb-dizajneri, korisnički doživljaj s vremenom više nije bio dobar”, kaže Laslo Nađ Perge.
Подели ову вест





Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.