Недеља, 13.07.2025. ✝ Верски календар € Курсна листа

Јасмина Трумбеташ Петровић први пут као Сантуца

​ Сантуце је улога која ме је снажно дотакла, можда управо због своје огољене искрености и емоционалне сировости, каже оперска дива
(Фото:: Танјуг/ Ј. Илић)

Сопран Јасмина Трумбеташ Петровић, првакиња Опере Народног позоришта у Београду, улогу Сантуце у опери Пјетра Маскањија „Кавалерија рустикана” певаће први пут вечерас од 19 сати на великој сцени матичног театра. Диригент је Ђорђе Станковић. Концертмајстор је Едит Македонска, а шеф Хора Нина Фуштар.

Сценограф и костимограф Иван Стефанути, те дизајнер светла Роберт Грити потписују се као уметнички тим ове опере која је премијерно изведена 21. јануара 2006. године. Режију Ивана Стефанутија пренео је Матео Мацони.

„Кавалерија рустикана”, праизведена 1895. године у Риму, а чија се радња одвија у селу на Сицилији, крајем 19. века, донела је „праву” и „уверљиву” истиниту причу из народа, о сицилијанским сељацима и тако утрла пут новом правцу у оперском стваралаштву под називом веризам.

– Сантуце је улога која ме је снажно дотакла, можда управо због своје огољене искрености и емоционалне сировости. Након три деценије певања ликова које краси аристократска драма, идеализам или трагедија великих размера, од Елизабете, Амелије, Леоноре, Аиде, Тоске, Мадалене и других, па све до Турандот, сусрет са Сантуцом доживљавам као неки повратак исконском: жени из народа, рањеној, али снажној, препуној унутрашњих ломова и страсти – каже Јасмина Трумбеташ Петровић и додаје:

– За разлику од других ликова које сам раније тумачила и чија се драма одвија у палатама и идејним сукобима, Сантуцина борба је огољена и до сржи емотивна и искрена. Турандот своју рањивост скрива иза ледене маске моћи, Манон Леско трага за љубављу кроз занос и илузије, али Сантуца тражи истину и признање у суровом, свакодневном свету. Она не носи ни круну ни плашт, већ бол жене коју љубав води до ивице разума. Њена драма није ни политичка ни митолошка, она је суштински људска, лична и дубоко болна. У зрелости свог уметничког пута, осећам да сада имам довољно животног искуства да осетим и изразим њену огољену душу која тражи истину, љубав и правду: не само гласом, већ целим бићем.

У „Кавалерији рустикани” за коју су либрето према Вергију написали Тађони Тоцети и Менаски, наступиће и Јанко Синадиновић, Дубравка Филиповић, Александар Стаматовић и Жељка Здјелар. У представи учествују Оркестар и Хор Опере Народног позоришта у Београду.

 

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.