Ponedeljak, 25.10.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Putarine ostaju iste ove godine

Зоран Дробњак (фото Танјуг/Сава Радовановић)

Vršilac dužnosti direktora Javnog preduzeća „Putevi Srbije” Zoran Drobnjak rekao je sinoć da se ove godine cena putarina na srpskim putevima verovatno neće menjati, mada je najniža u regionu.

Drobnjak je komentarišući navode o mogućem povećanju putarina za TV Tanjug rekao da je samo u februaru bilo manje korekcije od jedan odsto i da će on tražiti povećanje od pet odsto za sledeću godinu.

„Putarina za 220 kilometara od Beograda do Niša košta 1. 000 dinara, što je osam evra, dok je u susednoj Hrvatskoj za sličnu relaciju 20 evra, a oni su je u sezoni podigli bar za 20 odsto”, naveo je direktor „Puteva Srbije”.

On je objasnio da se novac od putarina koristi za održavanje saobraćajnica, ne samo autoputeva već i lokalnih, što je ukupno 15 750 kilometara.

Direktor Puteva Srbije potvrdio je i da se u cilju povećanja bezbednosti saobraćaja radi na projektu uvođenja naplate putarine za kamione teže od 12,5 tona na magistralnim putevima, kako bi se oni usmerili na autoputeve.

„Tražili smo da kamioni plaćaju putarine na magistralnim putevima ili onima prvog reda pre svega zbog bezbednosti, da smanjimo broj nastradalih na Ibarskoj magistrali, jer šleperi ne mogu da idu ovim putem, treba da idu autoputem, a radimo i na projektu da teretna vozila plaćaju pređene kilometre fakturisanjem preko portala i uređaja za elektronsku naplatu”, objasnio je Drobnjak.

On je potvrdio da je ovog leta zabeležen povećani intenzitet saobraćaja i da je poslednjeg vikenda prošlo skoro 780. 000 vozila srpskim autoputevima, a ukupan prihod od naplate putarina je bio veći od 390 miliona dinara, što je, kako je naglasio, samo delom nadoknadilo gubitke iz prošle godine zbog korona virusa.

On je istakao i da se u Srbiji trenutno gradi oko 1.000 kilometara puteva.

Napomenuo je i da je potrebno više stručne radne snage, kao što su rukovaoci građevinskim mašinama i zanatski radnici na izgradnji putne infrastrukture i mostova, što je dobro plaćen posao.

On je rekao da na obilaznicama koje se grade oko Beograda ima i velikih problema navodeći da se u pravcu koji ide do Pančeva radi tunel uz poteškoće kako regulisati saobraćaj dok traje izgradnja, a u delu od Bubanj Potoka prema motelu „1.000 ruža” potrebno je da JP Vodovod i kanalizacija urade projekat za kanalizacionu mrežu.

Lokalni putevi koji su oštećeni izgradnjom autoputa Preljina-Požega biće popravljeni do marta ili aprila sledeće godine, i od izvođača će se tražiti da saniraju puteve koje oštete tokom izgradnje jer je to deo ugovora sa njima, pa ukoliko ga ne ispoštuju to će im biti naplaćeno, rekao je Drobnjak.

Prema njegovom mišljenju, vreme je da se Pančevački most sruši i da se napravi novi, jer je mnogo star, a u ovaj projekat trebalo bi da budu uključeni grad, železnica, Mostogradnja kao firma.

„Kada budu postojale alternative drugih mostova trebalo bi da se on sruši, a ako novca bude bilo, to je plan u naredne tri do četiri godine”, dodao je Drobnjak.

 

Komentari2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Једноруки Крстивоје
Није тачно да је у Србији најјефтинија путарина у региону. У Бугарској се коришћење свих путева за путничко возило на седмичном нивоу плаћа 15 лева (око 900 динара) а код нас је 890 динара само за деоницу Београд-Ниш (мање од два сата вожње). И за теретна возила је велика разлика у цени у корист Бугарске.
VT
A kada će da se smanje cene putarine?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.