Ponedeljak, 29.11.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Počinje 16. „Joakimfest”

Na Velikoj sceni Knjaževsko-srpskog teatra publika će u narednih sedam dana moći da vidi isto toliko predstava s prostora bivše SFRJ po izboru dramaturškinje Branislave Ilić Knjaževsko-srpski teatar, domaćin „Joakimfesta”
Књажевско-српски театар, домаћин „Јоакимфеста” (Фото: Б. Карталовић)

Kragujevac – Predstavom „Upotreba čoveka” večeras u Knjaževsko-srpskom teatru (KST), uprkos svim rizicima koje nosi pandemija korone, počinje 16. „Joakimfest”, jedan od najznačajnijih pozorišnih festivala u našoj zemlji s međunarodnom reputacijom.

Redom, do 15. oktobra, slede predstave „Kao da kraj nije sasvim blizu”, „Bludni dani kuratog Džonija”, „Samo glas”, „Naš magacin”, „I konje ubijaju, zar ne”, te „Ako dugo gledaš u ponor”. Sva ostvarenja dolaze s prostora bivše SFRJ, pa bi se festival mogao nazvati i jugoslovenskim, da se ta država nije raspala pre 30 godina. Ovaj resantiman prostora nekada zajedničke kulture u Kragujevac donosi dramaturškinja Branislava Ilić, selektorka festivala 2021, koji se tradicionalno održava pod pokroviteljstvom grada Kragujevca, uvek uz nikakvu ili neznatnu finansijsku pomoć države.

Predstave na 16. „Joakimfestu” ne tematiziraju direktno fenomen virusa koji gotovo dve godine pečatira naše živote, ali se tiču bivstvovanja u traumatičnim okolnostima kakve je, na primer, stvorio raspad nekada jedinstvene države, sa svim posledicama rastakanja jednog socijalnog prostora koji se sada regeneriše poduhvatima na polju kulture.

– Raspad nekada zajedničke države počeo je pre tačno 30 godina, ali jugonostalgičari nemaju čemu da se raduju, jer Jugoslavija nije tema moje selekcije. U fokusu moje pažnje su teatri i mladi pozorišni ljudi, njihova ostvarenja koja tematizuju život ogoljen i nametnut okolnostima na koje nisu mogli da utiču – kaže dramaturškinja Ilić, naglašavajući da je moto festivala „Život posle”, njen subjektivni pogled na pozorišnu umetnost u kojoj je sve moguće.

Predstavom iz Hrvatske „Teorija zavjere”, koju selektorka nije uspela da dovede na festival, bio bi kompletiran eks jugosloveski prostor, ali će publika u KST-u moći da vidi ostvarenja iz svih drugih republika nekada zajedničke zemlje, od kojih su neke urađene u koprodukciji teatara iz sada samostalnih država. „Upotreba čoveka” je ostvarenje pozorišnih kuća iz Crne Gore, Srbije i Bih, „Naš magacin” je slovenačka predstava, iz Severne Makedonije dolaze ostvarenja „I konje ubijaju, zar ne” i „Samo glas”, a „Ako dugo gledaš u ponor” je predstava iz BiH. U Srbiji su nastale predstave „Kao da kraj nije sasvim blizu” i „Bludni dani kuratog Džonija”.

Na spisku autora se nalaze mladi i afirmisani romanopisci, dramaturzi, pozorišni reditelji: Fedor Šili i Boris Liješević, Tjaša Mislej i Matej Kokol, Maja Pelević i Nikola Zavišić, Nina Plavanjac i Marjan Neća, Filip Grujić, Dimitrije Kokanov i Jovan Tomić, Martin Kočovski, Selvedin Avdić, Emina Omerović i Selma Spahić.

– Publiku najčešće interesuje ko nastupa, ko je reditelj, koji glumci igraju, ali funkcija pozorišnog festivala nije i ne može biti isključivo u takmičenju, vrednovanju i nagradama već u mnogo širem delovanju na zajednicu, kroz otvaranje dijaloga na teatarske, ali i na mnoge druge, šire teme. „Joakimfest” je festival koji je uvek, osim afirmisanim stvaraocima, pružao šansu i novi mladim ljudima. Mislim da tu tradiciju nisam izneverila – poručuje selektorka Ilić.

Sud o predstavama daće žiri koji prvu put na „Joakimfestu” čine isključivo žene: Nada Kokotović, rediteljka i koreografkinja, Jasmina Dimitrijević, glumica, te Radmila Petrović, pesnikinja.

U okviru pratećeg dela programa 16. „Joakimfesta” publika će moći da pogleda izložbu festivalskih plakata pod nazivom „Prvih 15 godina”, da se upozna sa izdavačkom delatnošću Knjaževsko-srpskog teatra i malih izdavačkih kuća u Srbiji, a veče 14. oktobra, dan uoči svečanog zatvaranja festivala, posvećeno je teatrologu Draganu Klaiću.

Komentari1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Budimir
Ah , nema vise Pendule - Ljubomira Ubavkica ...

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.