Sreda, 01.12.2021. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Fotografije Goranke Matić u MSUV

Горанка Матић, група „У шкрипцу”, ручно бојена фотографија, 1983.

Posle velikog uspeha u Beogradu, retrospektivna izložba fotografija Goranke Matić „Iskustvo u gužvi” gostuje u Muzeju savremene umetnosti Vojvodine u Novom Sadu, u organizaciji MSUB. Otvaranje je zakazano za danas u 19 časova, postavka će trajati do 12. novembra, a stručno vođenje biće organizovano sutra od 12 časova. Publika je zamoljena da ponese maske i poštuje sve epidemijske mere.

Podsetimo, Goranka Matić prisutna je na umetničkoj sceni već četrdeset godina, a njen rad se od samih početaka paralelno odvijao u domenima novinske, reportažne i umetničke fotografije. Izložba kroz podelu na pet žanrosvkih ili tematskih celina teži da istakne polivalentnost profesionalnog angažmana autorke – s jedne strane kao novinskog hroničara muzičkih, likovnih pa i političkih događaja, sa druge strane, posvećenog umetničkog fotografa sa konceptualno zaokruženim autorskim projektima i ciklusima.

Iako su se teme i žanrovi razlikovali u zavisnosti od angažmana ali i prirode interesovanja, to nije uticalo na kreativnu poziciju Matićeve već upravo suprotno, na ujednačavanje vizuelnog i semantičkog pristupa koji se ogleda pre svega u jednako jasnoj autorskoj koncentrisanosti kako na ljude tako i na događaje i situacije. Otud i naziv ove retrospektivne izložbe, čija je namera upravo da se nepretenciozno, pomalo i poetično, imenuje proces rada ova autorke.

Do njenog profesionalnog angažmana kao fotografa došlo je spontano, a sve je pratila i velika doza lične znatiželje i hrabrosti, pa i sklonost ka određenoj vrsti aktivizma, želja da se pri važnim kulturnim i društvenim dešavanjima deluje ne samo kao fotograf na zadatku i posmatrač već kao aktivni učesnik. Fotografisanje unutar gužve aktuelnog trenutka, bilo da se radi o rok koncertima osamdesetih bilo političkim protestima devedesetih, osposobilo je Goranku Matić da na autentičan način prenese dramatiku događaja i psihologiju pojedinca, ali i da istovremeno poetiku prilagodi tada savremenim kretanjima u fotografiji i umetnosti.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.