Utorak, 29.11.2022. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Teško do autobusa na beogradskom aerodromu

Snalaženje putnika koji u glavni grad stižu avionima sve više liči na društvenu igru „ne ljuti se, čoveče”
Велико градилиште на београдској ваздушној луци (Фотографије М. Влаховић)

Posle snalaženja na nedovršenoj železničkoj stanici Prokop, i snalaženje putnika koji u Beograd stižu avionima sve više liči na društvenu igru „ne ljuti se, čoveče” – nekoliko koraka napred, preskakanje, vraćanje na početak, pa opet ukrug. Jer, i u najvećoj vazdušnoj luci u zemlji, kao i na centralnoj gradskoj železničkoj stanici, putnici koji žele da uhvate prevoz naći će se u čudu. Ne samo zbog toga što su oba ova saobraćajna čvorišta trenutno i gradilišta (na Prokopu se dograđuje nedostajući deo ploče, a na Aerodromu „Nikola Tesla” odvija se obimna rekonstrukcija i dogradnja), već i zato što je za hvatanje prevoza do grada sa njih potrebno upravo i prilično snalaženje.

Jedno od poslednjih iskustava na ovu temu podelila je grupa Beograđana koja se početkom ove sedmice vratila iz Turske.

– Kolege i ja išli smo na četvorodnevni put. Kada smo se vratili, znali smo da se već duže odvijaju radovi na aerodromu i oko njega, ali smo očekivali da je hvatanje prevoza do grada jednostavnije. Odlučili smo se da idemo autobusom 72, pošto nam je svima odgovarala njegova trasa, ali... – priča sugrađanin koji se javio našoj redakciji.

Kako kaže, nije problem bio da li ima autobusa i da li dovoljno često nailazi, već put do njega i gde mu je uopšte početno stajalište.

– Čim smo izašli iz aerodromske zgrade ugledali smo ogromne ograde na kojima su bili putokazi u kom pravcu su taksisti i autobusko stajalište. Zato smo i mislili da ćemo brzo naći mesto polaska autobusa. Posle nekoliko minuta hoda sa torbama, iako smo sve vreme pratili oznake, shvatili smo da smo se dosta udaljili od aerodromske zgrade, ali da se stajalište ne pojavljuje. Jeste bio mrak i slaba kiša, oznake koje smo pratili bile su jasne, ali ne i gde staje autobus – navodi ovaj sugrađanin.

Parking ‒ ko se kako snađe

Kako kaže, posle nekoliko dodatnih minuta hoda u daljini su uočili dve „sedamdesetdvojke”, jednu koja kreće i drugu koja stoji.

– Odlučili smo se da krenemo ka tom koji stoji jer nije bilo svrhe da trčimo za ovim drugim. Kada smo stigli do autobusa, vozač nam je rekao da je on u kvaru, a da je početno stajalište u delu gde su i taksisti i da moramo da se vratimo nazad. Pokazao je pravac odakle smo i došli, ali gde nismo videli jasno obeleženo, odnosno lako uočljivo autobusko stajalište – ukazuje ovaj sugrađanin.

On i njegove kolege, kako dodaje, po kišovitoj večeri, shvativši da će im i taj autobus pobeći, rešili su da uhvate namenski minibus od aerodroma do Slavije koji su uočili nešto bliže.

– Nije problem što smo platili skuplju kartu od autobuske, jer je za taj minibus ona 300 dinara. U redu, mi smo domaći i nekako smo se snašli na kraju. Ali, mislim da to nije dobra prva slika Beograda za ljude koji retko ili prvi put dolaze u naš grad. Mislim da bi, pogotovu dok traju radovi, autobuska stajališta u zoni aerodroma, osim strelicama na ogradama, trebalo da budu dodatno jasnije obeležena. Naše iskustvo pokazuje da te strelice, koliko god da smo ih pratili, nisu dovoljne – smatra ovaj Beograđanin.

Kako kaže, komunalne i inspekcijske službe trebalo bi dodatno da pooštre i kontrolu taksiranja na aerodromu jer, dodaje, i dalje ima divljih taksista.

– Koliko znam, pre nekog vremena vraćen je sistem vaučera za taksi vožnju sa aerodroma, odnosno ono pravilo da kada se uzme vaučer za vožnju, putnika preuzima prvo vozilo u redu. Ali dok smo mi tragali za našim autobusom, nekoliko taksista van reda nudilo nam je vožnju. Bilo je jasno da ne poštuju važeća pravila i da bi nas takva vožnja, pogotovu što nismo imali te vaučere, papreno izašla – ukazuje ovaj Beograđanin.

Obimni radovi počeli 2020. godine

„Obimni infrastrukturni radovi na modernizaciji beogradskog aerodroma započeti su početkom 2020. godine i imaju za cilj povećanje kapaciteta i poboljšanje korisničkog iskustva i komfora. Aktuelni radovi na rekonstrukciji i proširenju zgrade terminala, kao i modernizaciju pristupnih saobraćajnica i parkinga utiču na tok saobraćaja i pešaka, a sve promene su vidno obeležene. Ovi radovi podrazumevaju potpunu rekonfiguraciju, nadogradnju i poboljšanje sistema pristupnih puteva ispred putničkog terminala, što će omogućiti brži pristup i efikasniji protok saobraćaja za putnike i posetioce, i povećaće kapacitete za kratkoročno i dugoročno parkiranje vozila. Radovi ne utiču na bezbednost i redovnost avio-saobraćaja”, piše na zvaničnom sajtu Aerodroma „Nikola Tesla”.

Komentari2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Ољег
Катастрофа! Био је добар аеродром. Била је одлична железничка.
KO visoko leti, nisko pada
Surčinski aerodrom otvoren je 1962. Da su gradske vlasti i vlasnik aerodroma (država) malo razmišljale, moglo je još pre dve ili tri decenije da se sagradi pruga (manje od 10 kilometara, u ravnici). Nemoguće ja da su aerodromski taksisti toliko jaki da mogu da određuju i zadržavaju monopol prevoza sa aerodroma i na aerodrom. Linija GSP br. 72 nije aerodromski prevoz, već samo produžena prigradska linija Zeleni venac-ledine. Autobus sa Slavije je neredovan, spor i preskup.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.