Utorak, 31.01.2023. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Tri nova beogradska stajališta na brzoj pruzi

Na deonici železničkog puta između Beograda i Stare Pazove izgrađena su stajališta Tošin bunar, Altina i Kamendin
Нови колосеци, перони са надстрешницама, информативним таблама на стајалишту Алтина (Фото „Инфраструктура железнице Србије”)

Brza pruga između Beograda i Novog Sada, posle nekoliko godina radova i tri godine od potpune obustave saobraćaja, prema najavama, ubrzo bi trebalo da bude puštena u rad. Na deonici ove pruge između Beograda i Stare Pazove osim rekonstruisanih železničkih stanica, izgrađena su i tri nova stajališta: Tošin bunar, Altina i Kamendin. U novoizgrađenim železničkim stajalištima, kako ističu u „Infrastrukturi železnice Srbije” (IŽS), rekonstruisani su koloseci i izgrađeni novi peroni.

– Sva tri stajališta namenjena su za gradsko-prigradski saobraćaj pa su novoizgrađeni peroni dugi 110 metara. U novim stajalištima ugrađena je oprema za informisanje i usmeravanje putnika, a postavljen je i video-nadzor. Izvođač radova je konzorcijum kineskih kompanija koje grade i prugu za velike brzine na ovoj deonici. Projekat je radio Saobraćajni institut CIP, u saradnji sa kineskom kompanijom „Čajna rejlvej dizajn korporejšn” – podsećaju iz IŽS-a.

Nekadašnje stajalište Tošin bunar izmešteno je na novu lokaciju – u Bulevaru heroja sa Košara sa druge strane ulice Tošin bunar u odnosu na prethodno stajalište.

– Novo stajalište udaljeno je oko 150 metara u pravcu Novog Beograda, u odnosu na staro koje se nalazilo ispred tunela. Prilaz putnika peronu omogućen je stazom iz ulice Tošin bunar i stepeništem. Za potrebe putnika na železničkom stajalištu izgrađen je peron od 123 metra, kao i nov pothodnik – pojašnjavaju u IŽS-u.

I u naselju Altina izgrađeno je stajalište sa novim kolosecima, peronima sa nadstrešnicama, pothodnikom, informativnim tablama i oznakama.

– Gotovo 30.000 stanovnika ovog dela Beograda prvi put dobilo je stajalište za gradski i prigradski železnički saobraćaj. I stanovnici naselja Kamendin u Zemun-polju prvi put su u okviru projekta pruge za velike brzine dobili železničko stajalište za gradski i prigradski saobraćaj. I tu su uređeni peroni sa nadstrešnicama, pothodnik, oprema za informisanje i usmeravanje putnika i video-nadzor – kažu u IŽS-u i podsećaju da su u Kamendinu završeni radovi n na železničkom nadvožnjaku.

– U toku su završni radovi na drumsko-pešačkom nadvožnjaku preko pruge za velike brzine Beograd – Novi Sad. Oni se izvode zbog ukidanja putnog prelaza u nivou pruge u Kamendinu. Na trasi pruge za velike brzine između Beograda i Novog Sada biće ukinuti svi putni prelazi preko pruge, tako da će se saobraćaj odvijati preko izgrađenih drumskih nadvožnjaka i podvožnjaka – podsećaju iz ovog preduzeća.

Osim izvođača radova na ovoj deonici brze pruge, u realizaciju posla uključili su se i radnici „Beograd-puta” koji su postavljali završni sloj asfalta.

U zoni nadvožnjaka do sada su uređene pristupne saobraćajnice iz Kurirske ulice, dok je preostalo da urede saobraćajnice koje će povezati nadvožnjak sa starim novosadskim auto-putem. Predviđena je i izgradnja dodatne trake za skretanje prema nadvožnjaku, čime će se ubrzati prohodnost na ovoj deonici.

Nadvožnjak u Kamendinu dugačak je oko 300 metara, a uključujući i pristupne saobraćajnice njegova dužina je oko 1,8 kilometara.

Dok ne budu završeni radovi na izgradnji nadvožnjaka, kao i pothodnika na stajalištu, na postojećem putnom prelazu, koji je izuzetno frekventan, organizovano je dežurstvo saobraćajne policije.

Komentari0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.