Petak, 12.06.2026. ✝ Verski kalendar € Kursna lista

Najbolje i najgore dijete

Najbolje i najgore dijete
(Pixabay )

U istraživanju američkog Univerziteta Dreksel, primenjenom na 183 osobe koje su držale dijetu, zaključuje se da je „za mršavljenje bolje primeniti strategiju puževog koraka nego trčati poput zeca”.

Prečice su svima privlačnije, svako bi želeo da skrati put do cilja. Tako i mnogi žele na brzinu da skinu višak kilograma, bilo zato što se približava neko slavlje i treba stati u haljinu ili valja izgledati skladnije u kupaćem kostimu. Većina brzih dijeta, po ovom istraživanju, ugrožava zdravlje i uravnotežen pristup ishrani, previše su restriktivne i uglavnom neproduktivne. A neke od njih  mogu da vode u bolesti i poremećaj u ishrani. Organizam naglu restrikciju hrane doživljava kao pretnju preživljavanju, pa se štiti promenom metabolizma. Brojka na vagi često znači gubitak vode, a ne masnih naslaga, a naglo eliminisanje masnih kiselina može da uzrokuje njihov manjak u organizmu, navodi istraživanje.

Sem toga, dodaju, kada ograničimo unos kalorija, šećer u krvi pada uzrokujući glad. Tada obično „navalimo” na ugljene hidrate koji podstiču lučenje insulina, a on skladištenje masti. Nauka je dokazala da kratkoročno izgladnjivanje nema rezultata. Glavna istraživačica dr Emili Fajg zaključuje da je uspostavljanje ponavljajućih obrazaca jako važno da se promena održi na duži period i da je bolje smisliti plan mršavljenja kojeg ćete se dugoročno držati, makar ne mršavili 300 grama nedeljno.

Među dijetama koje su najbolje proglašene su deš, mediteranska i fleksiterijanska, a za  najgore dukan i dijeta 30 dana, koje u sebi nose opasnost od povratka na staru kilažu. Deš dijeta (dijetalni pristup smanjenju hipertenzije), kaže Fajgova, na prvom je mestu, kao dobra za srčane bolesnike i dijabetičare, čak i žene s policističnim jajnicima, umanjuje rizik od raka, infarkta i bubrežnog kamenca. Osmislila ju je nutricionistkinja Marla Heler. Ona se bazira na smanjenju ugljenih hidrata, čak u prvoj fazi voća i žitarica koje imaju previše šećera, a iz jelovnika se izbacuju hleb, krompir, testenine, kolači, kao i alkohol. Propisuju se nemasno meso – riba i piletina, mahunasto povrće i nemasni sirevi, žitarice s celim zrnom, kao i semenke i orašasti plodovi i ulja koja sadrže omega-3 poluzasićene masti, poput ulja avokada i maslinovog. Naravno, uz povećanje fizičke aktivnosti. Mršavljenje je postepeno, a može se praktikovati do kraja života, jer primećujete da postajete zdraviji i vitalniji.

Istraživači preporučuju izbegavanje tečnih dijeta koje se zasnivaju na unosu supica, zelenih sokova, šejkova, limunada, jabukovog sirćeta, koje drastično smanjuju dnevni kalorijski unos, a među kojima je najpopularnija dijeta sa supom od kupusa koja obećava gubitak 4,5 kilograma nedeljno, slična grejpfrut dijeti i onoj po kojoj sve jedete u 5 zalogaja da bi se smršalo od 6 do 7 kilograma nedeljno. Ni dijete prema mesečevim menama i krvnim grupama nemaju uporišta u nauci, tvrdi ovo istraživanje koje zaključuje da brze dijete ne deluju, već štete. Najsigurniji gubitak viška kilograma je umerena restrikcija kalorija uz izvor nutritivno vredne sezonske hrane i umerene telesne vežbe. Tako, navodi ova naučnica, možete biti sigurni da nećete ugroziti zdravlje, a ni brzo povratiti teško izgubljene kilograme.

Komentari3
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Unuk
Moj djed koji je prezivio zarobljenistvo znao je mojim "nesretnim i punackim" tetkama reci da se u logoru nije niko poravio. Po sjecanju, nisu puno razumjele poruku.
Nostradamus
Najbolja dijeta je kivi-dijeta. Mozete jesti sve OSIM kivija.
Бранислав Станојловић
Реч дијета зедноставно значи НАЧИН ИСХРАНЕ, не изгладњивање!

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.